Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 marca 2022, 13:22

Blair Witch – pies straszny. 13 gier, w których możesz pogłaskać psa

Spis treści

Najmłodsi zapewne nie pamiętają, ale Blair Witch Project był kiedyś bardzo głośnym horrorem. Niskobudżetowy paradokumentalny film fabularny zarobił 248 milionów dolarów. Kręcono go osiem dni, a po jego premierze Ameryka wpadła w histerię. Wielu uwierzyło bowiem, że historie opowiedziane w filmie zdarzyły się naprawdę, a aktorzy rzeczywiście zginęli (ich rodzice otrzymywali kartki z wyrazami współczucia).

Motywy z filmu Blair Witch Project stały się tzw. miejską legendą. Po drodze zrobiono też trzy ciekawe gry (Blair Witch Rustin Parr, The Legend of Coffing Rock i The Elly Kedward Tale). Kontynuacje kinowe (których nie tworzyli już reżyserzy „jedynki”, Daniel Myrick i Eduardo Sanchez) nie odniosły jednak sukcesu i wkrótce (nie)sława Blair Witch Projectu przeszła do historii. Krakowskie studio Bloober Team zdecydowało się jednak przywrócić Blair Witch należne miejsce i stworzyło osadzony w tym uniwersum survival horror. Tyle tylko, że tym razem towarzyszy nam pies!

Pies to najlepszy kompan szczególnie w lesie. - 13 dobrych piesków - gry, w których możesz pogłaskać psa - dokument - 2022-03-12
Pies to najlepszy kompan szczególnie w lesie.

Naszemu podopiecznemu można wydawać proste komendy, ale to, co najbardziej nas interesuje, to oczywiście głaskanie. Deweloperzy to, rzecz jasna, umożliwili! Jest to, niestety, jeden z niewielu momentów spokoju i chwyt, który ma stworzyć złudne poczucie bezpieczeństwa. Atmosfera tego horroru potrafi bowiem przytłoczyć swoją gęstością.

NIE BĘDZIESZ MIAŁ CUDZYCH PIESKÓW PRZEDE MNĄ

Jak wykazało badanie, przeprowadzone w 2014 roku przez Christine R. Harris i Caroline Prouvost z University of California w San Diego, psy odczuwają zazdrość. W trakcie badania psy obserwowały, jak ich właściciele dotykają latarni z dyni, książki dla dzieci i zabawkowego psa. Poświęcanie uwagi temu ostatniemu obiektowi dawało bardzo wyraźną reakcję. Psy odpychały zabawkę i próbowały wejść pomiędzy nią a człowieka, co ma udowadniać, że one także potrafią odczuwać zazdrość.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy kupisz Cyberpunka 2077, jeśli twórcy nie pozwolą nam głaskać w grze psów?

Nigdy w życiu!
78,3%
Tak, czemu nie
21,7%
Zobacz inne ankiety