Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 21 listopada 2020, 11:30

„Trzymałem go za rękę, gdy tonął” – Heavy Rain. 10 zakończeń gier, które zszokowały graczy 😮

Spis treści

„Trzymałem go za rękę, gdy tonął” – Heavy Rain

  1. Rok produkcji: 2010
  2. Gatunek: przygodówka TPP
  3. Oceny w serwisie Metacritic: 78/100 (recenzenci), 7,9/10 (gracze)

Umieszczenie Heavy Rain na takiej liście może wydać się nieco kontrowersyjne, bo charakterystyczny sposób prowadzenia fabuły w dziełach Quantic Dream ma zarówno swoich zwolenników, jak i krytyków. W czasach PS3 i w roku 2010 historia opowiedziana w Heavy Rain była jednak na swój sposób znacząca i narobiła sporo zamieszania. Dostaliśmy przede wszystkim tytuł, w którym możliwe było poprowadzenie akcji na naprawdę wiele różnych sposobów, co w rezultacie mogło doprowadzić do śmierci (lub nie) sporej liczby bohaterów.

Obok tych pomniejszych różnic najważniejszą część zakończenia stanowiło oczywiście odkrycie tożsamości „zabójcy origami”, wokół czego kręcił się jeden z głównych wątków gry. Twórcy z jednej strony nas zaskoczyli, z drugiej – nie do końca. Niektórzy na pewno się zdziwili, widząc, że mordercą jest postać co chwilę pokazująca się na ekranie i generalnie stojąca po „dobrej stronie Mocy”, inni ponoć podejrzewali to wcześniej. Po której stronie byśmy jednak nie stali, trzeba przyznać, że Heavy Rain niewątpliwie zapisało się w annałach wirtualnej rozrywki jako jedna z ważniejszych gier w historii.

  1. Więcej o grze Heavy Rain

MISTRZ OPOWIEŚCI CZY PRZEREKALMOWANY GRAFOMAN?

David Cage ma na świecie wielu fanów, ale też licznych krytyków. Tak się składa, że jeden z nich pracuje dla nas i napisał tekst, w którym tłumaczy, czemu fabuły w grach Quantic Dream wcale nie są dobre.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć
13 ukrytych zakończeń gier, które zapadły nam w pamięć

Są gry, które poza zwykłym zakończeniem oferują coś więcej. Mowa o tych sekretnych, czasami podanych w odmiennym tonie od całości, a czasami rzucających więcej światła na całe uniwersum. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych z nich.

10 głośnych filmów popsutych przez zakończenia
10 głośnych filmów popsutych przez zakończenia

Tym razem przygotowaliśmy zestawienie dziesięciu tak fatalnych zakończeń, że zaburzyły one postrzeganie naprawdę świetnych filmów.

Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo
Ci, którzy odeszli - trzynaście pamiętnych śmierci w grach wideo

Mimo że w niemal każdej grze mordujemy i giniemy setki razy, deweloperzy nadal potrafią przyprawić nas o dewastujące emocje – gdy odbierają życie dobrze znanemu bohaterowi. Oto galeria trzynastu postaci, których koniec szczególnie zapadł nam w pamięć.