Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2024, 22:35

Droga do Malenii w Elden Ring miała wieść przez przepastne podziemia. Co ciekawe, byłaby to krótsza ścieżka niż ta z gry

Podziemia w Elden Ring mogły być jeszcze bardziej przepastne. Jedno z przejść znajdujących się pod powierzchnią Ziem Pomiędzy miało stanowić początek drogi wiodącej do słynnej Malenii.

Źródło fot. FromSoftware / Bandai Namco Entertainment.
i

Do premiery Elden Ring: Shadow of the Erdtree pozostało już „tylko” 67 dni. Oczekiwanie postanowił po raz kolejny umilić nam youtuber o pseudonimie Sekiro Dubi, publikując nowy materiał o elementach wyciętych z „podstawki”. Tym razem na tapet wziął on mapy podziemi z wczesnych wersji hitowego soulslike’a studia FromSoftware.

Co ciekawe, pod powierzchnią Ziem Pomiędzy miało się kryć znacznie więcej ciekawych miejsc niż wieczne miasta czy Jezioro Zgnilizny. Niestety nie wiemy, jak by one wyglądały, gdyż projekty map, do których dotarł Sekiro Dubi, zawierają głównie strukturę poszczególnych poziomów, z co najwyżej śladową ilością tekstur, bez jakichkolwiek przeciwników.

Niemniej youtuber odkrył dzięki nim kilka sekretów. Najciekawsze wydaje mi się to, że początkowo droga na Uświęconą Równinę – gdzie znajduje się przejście do Świętego Drzewa Miquelli, którą to lokację wieńczy epickie starcie z Malenią, Boginią Zgnilizny – miała wieść właśnie przez podziemia, a konkretnie przez Głębiny.

  1. Wyglądały one niegdyś zupełnie inaczej i skrywały olbrzymią windę prowadzącą na Uświęconą Równinę. Gdyby była ona obecna w Elden Ring, nie musielibyśmy trudzić się zbieraniem dwóch części medalionu, by się tam dostać (wymaga to zaś sporo wysiłku, gdyż jedna znajduje się w wiosce albinauryków, a druga w Zamku Sol).
  2. Co istotne, podążając dalej tą ścieżką, trafilibyśmy do olbrzymiej jaskini, prawdopodobnie będącej pierwotnym miejscem walki z Astelem – tym, którego w grze spotykamy w Tunelu Yelough Anix.

Inny interesujący, lecz niewykorzystany fragment mapy ma związek z porzuconą przez studio FromSoftware mechaniką kataklizmów, mającą wprowadzać spore zmiany w niektórych obszarach (Sekiro Dubi przybliżył ją w osobnym filmie). Jedna z nich miała dotknąć arenę, na której walczymy z Radahnem, Gwiezdną Plagą.

  1. Okazuje się, że po starciu na olbrzymiej plaży pojawiłby się krater, będący początkiem długiej drogi w okolice Pałacu Mohgwyna.
  2. Niewykluczone, że tam również walczylibyśmy z Astelem – jakąś jego wersją, która ostatecznie nie trafiła do gry.

Znając zamiłowanie studia FromSoftware do robienia użytku z niewykorzystanych zasobów, nie zdziwiłbym się, gdyby ta ostatnia pojawiła się Krainie Cienia, którą zwiedzimy w Shadow of the Erdtree. Dla przypomnienia dodam, że rozszerzenie zadebiutuje 21 czerwca na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.

  1. Recenzja gry Elden Ring – otwarty świat śmierci wart
  2. Elden Ring – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej