Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2023, 17:40

Cities Skylines 2 dostanie jeszcze jeden „szybki” patch, na dalsze poprawki poczekamy dłużej

Po serii tygodniowych patchy studio Colossal Order będzie potrzebowało więcej czasu na przygotowanie większych aktualizacji (oraz wsparcia modów).

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Twórcy Cities: Skylines 2 zamierzają zwolnić z aktualizacjami. W ogłoszeniu opublikowanym na Steamie i oficjalnym forum Paradoxu poinformowali, że kolejny pomniejszy patch jest już w drodze, ale po nim studio Colossal Order chce skupić się na większych (i tym samym bardziej czasochłonnych) uaktualnieniach, które mają znacząco poprawić optymalizację.

Od pewnego czasu zespół co tydzień wypuszczał pakiety poprawek, by usunąć lub złagodzić największe bolączki drugiego Cities: Skylines. Nie były to duże łatki, ale rozwiązały one kilka irytujących problemów, w tym błędy ze śmieciami i bezpańskimi psami zalewającymi wirtualne miasta.

Niemniej trudno zaprzeczyć, że CS 2 wciąż daleko do ideału, o jakim marzyli fani. Oceny na Steamie pozostają „mieszane”, a gracze nie kryją rozczarowania także w komentarzach pod nowym wpisem dewelopera. Zdaniem społeczności jego treść potwierdza, że kontynuacja Cities: Skylines II ukazała się de facto „w wersji beta” i twórcy powinni byli wstrzymać się z premierą do przyszłego roku (via Reddit / Steam).

  1. Recenzja Cities: Skylines 2 – ten city builder potrzebuje przebudowy

Nastroju fanom nie poprawia wzmianka o planowanym wsparciu dla modów, aczkolwiek większość podanych informacji nie jest nowa. Twórcy pracują obecnie nad dodaniem funkcji podmiany elementów do wersji beta edytora, do którego na razie ma dostęp jedynie wybrana garstka fanów.

Potwierdzono także, że na konsolach narzędzie do tworzenia modyfikacji będzie dostępne od razu na premierę, ale na PC debiut edytora ma nastąpić dopiero za kilka miesięcy. Dokładnej daty lub miesiąca nie podano, aczkolwiek przypomniano, że premiera CS 2 na PS5 i XSX/S nastąpi w pierwszej połowie 2024 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej