Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące Internet XBOX 360

Rozgrywka przez Internet to najpowszechniejsza forma trybu multiplayer. Polega na łączeniu się z graczami z całego świata przez globalną sieć za pośrednictwem serwerów, za które najczęściej odpowiada producent gry. Te ostatnie mogą być zarówno publiczne, dostępnie dla każdego, jak i prywatne, a więc tylko dla użytkowników zaproszonych przez osobę pełniącą funkcję administratora.

Dark Souls
Dark Souls

RPG 4 października 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

X360

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

X360

Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Brotherhood

Akcji 16 listopada 2010

Gra akcji z elementami skradanki i przygodówki, stanowiąca kolejną odsłonę przebojowego cyklu Assassin's Creed. Produkcja studia Ubisoft Montreal jest drugą częścią tzw. trylogii Ezio. Gracze mają okazję poznać dalsze losy renesansowego asasyna Ezio Auditore da Firenze (bohatera Assassin's Creed II). Akcja Assassin's Creed Brotherhood toczy się głównie w Rzymie, w którym ścierają się interesy możnych rodów i gdzie mieści się siedziba złowrogiego Zakonu Templariuszy. Doskonale znany fanom serii sandboksowy model rozgrywki wzbogacony został o nowy element – zarządzanie lokalnymi strukturami bractwa asasynów. Pozwala to m.in. na rekrutowanie i szkolenie zabójców, których można wezwać na pomoc podczas starć z przeciwnikami. Po raz pierwszy twórcy zdecydowali się także wprowadzić możliwość zabawy wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet.

X360

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

X360

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

X360

Fable III
Fable III

RPG 26 października 2010

Trzecia odsłona przebojowej serii gier RPG Petera Molyneux i jego studia Lionhead. W Fable III wcielamy się w młodszego potomka zmarłego króla Albionu (bohatera Fable II), który sprzeciwia się autorytarnym rządom swojego brata. Tylko w ten sposób może uratować krainę przed całkowitym upadkiem i ochronić ją przed atakiem tajemniczego zła. Mechanika rozgrywki w Fable III czerpie z rozwiązań poprzednich części cyklu, takich jak system rozwoju postaci, gesty czy konieczność dokonywania ciągłych wyborów moralnych, jednocześnie wzbogacając ją o całkiem nowe elementy. Po dojściu do władzy, na naszych barkach spoczywa cały szereg trudnych decyzji dotyczących gospodarki i spraw wewnętrznych królestwa, a podjęte przez nas w tej części gry działania w istotny sposób wpłyną na ostateczny wynik konfrontacji ze zbliżającym się niebezpieczeństwem.

X360

Minecraft
Minecraft

Przygodowe 9 maja 2012

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej sandboksowa gra studia Mojang. Minecraft zaprojektowano z myślą o kreatywności graczy, którzy mogą niemal dowolnie zmieniać zbudowany z sześciennych bloków wirtualny świat. Zabawa polega głównie na transformowaniu terenu, wznoszeniu budynków, produkcji przedmiotów i samodzielnym tworzeniu przygód. Gra zawiera standardowo dwa tryby rozgrywki – kreatywny, pozwalający na swobodną zabawę oraz survival, w którym za dnia trzeba przygotować się do odparcia nocnego ataku potworów. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Minecraft oferuje również możliwość zabawy z udziałem innych graczy przez Internet.

X360

Assassin's Creed: Rogue
Assassin's Creed: Rogue

Akcji 11 listopada 2014

Następna odsłona popularnego cyklu Assassin’s Creed, wykreowanego i rozwijanego przez francuską firmę Ubisoft. W odróżnieniu od powstałego równocześnie na PC i konsole ósmej generacji Assassin’s Creed: Unity, Rogue jest ukłonem w stronę posiadaczy starszych platform sprzętowych. Pod względem fabularnym produkcja stanowi swego rodzaju zwieńczenie historii, opowiedzianej w trzeciej i czwartej części cyklu. Akcja toczy się w połowie XVIII wieku, a my – po raz pierwszy w historii serii – wcielamy się w postać templariusza, Shaya Patricka Cormacka. Należał on niegdyś do zakonu asasynów, ale został zdradzony i od tego czasu poluje na swoich byłych „braci”. Pod względem mechaniki gra nie wnosi rewolucyjnych zmian w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu, choć warto odnotować znaczne poszerzenie wachlarza umiejętności naszych przeciwników. Po raz pierwszy od czasów Assassin’s Creed: Brotherhood w grze zrezygnowano z trybu multiplayer, koncentrując się wyłącznie na rozgrywce jednoosobowej.

X360

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać Johna Marstona, który na zlecenie agentów rządowych tropi dawnych kompanów z gangu. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami.

X360

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

X360

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

X360

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

X360

Mass Effect 3
Mass Effect 3

RPG 6 marca 2012

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji space opery gry studia BioWare. Mass Effect 3 jest zwieńczeniem epickiej trylogii opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją.

X360

Halo: Reach
Halo: Reach

Akcji 14 września 2010

Kolejna odsłona legendarnej serii Halo rozwijanej przez studio Bungie Software. Halo: Reach stanowi prequel całego cyklu i opowiada o losach tytułowej planety Reach, stojącej w obliczu zagłady wskutek najazdu rasy Covenantów.

X360

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

X360

Max Payne 3
Max Payne 3

Akcji 15 maja 2012

Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”. Max Payne, były funkcjonariusz nowojorskiej policji zmuszony zostaje przyjąć posadę ochroniarza wpływowej rodziny z brazylijskiego Sao Paulo. Pozornie proste zadanie wkrótce staje się brutalną walką o przeżycie... Ambicją twórców Max Payne 3 było zachowanie klimatu dwóch wcześniejszych odsłon serii. Pozostawiono m.in. znak rozpoznawczy serii, czyli tryb bullet-time (spowolnienie czasu). Jednocześnie całkowicie zmodyfikowana została mechanika walki, w której dużą rolę odgrywa system osłon.

X360

Mortal Kombat
Mortal Kombat

Bijatyki 19 kwietnia 2011

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

X360

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

Strategiczne 5 lipca 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

X360

Halo 3
Halo 3

Akcji 25 września 2007

Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strzelanin FPS Halo, stanowiąca zarazem debiut serii na konsolach siódmej generacji. Pod względem fabularnym tytuł stanowi swoiste zwieńczenie trylogii, opowiadającej o toczonej w futurystycznym świecie walce ludzkiej rasy z obcą cywilizacją Covenantów. Akcja gry rozpoczyna się we wschodniej części kontynentu afrykańskiego, gdzie rozbija się statek naszego bohatera. Z pomocą starych znajomych Master Chief ponownie rusza do walki, aby ostatecznie powstrzymać inwazję obcych. Kolejna część serii niesie ze sobą oczywiście nowe rodzaje broni i pojazdów, a walki toczą się już nie tylko na ziemi, ale także w powietrzu. Zupełną nowością jest zaś możliwość używania przedmiotów, takich jak flary, tarcze, pola siłowe czy też czasowa niewidzialność. Kampanię solową możemy rozegrać samotnie lub w kooperacji z 3 innymi graczami.

X360

Call of Duty: World at War
Call of Duty: World at War

Akcji 11 listopada 2008

Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch. Podzielona na trzy części kampania główna toczy się w latach 1942-1945, a areną działań stanowią wyspy południowego Pacyfiku oraz front wschodni. Wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzech żołnierzy (dwóch Amerykanów i Rosjanina), uczestniczących w słynnych operacjach militarnych jak oblężenie Stalingradu czy bitwa o Okinawę. Zgodnie ze schematem serii Call of Duty, przebieg poszczególnych misji jest mocno oskryptowany, co jednak zapewnia dużą widowiskowość akcji. Rozgrywka opiera się głównie na sekwencjach strzeleckich z wykorzystaniem rozmaitych rodzajów historycznego uzbrojenia. Uzupełnieniem zabawy jednoosobowej jest sieciowy multiplayer z nowymi trybami – co-op oraz Nazi Zombie.

X360

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

Akcji 31 października 2006

Hybryda pierwszoosobowej strzelaniny i survival horroru, opracowana przez zespół Monolith Productions. Główny bohater należy do tytułowego First Encounter Assault Recon – specjalnego oddziału antyterrorystycznego, którego członkowie przechodzą konwencjonalne szkolenie oraz zdobywają zdolności o paranormalnym charakterze. Zadaniem, jakie musi wykonać, jest odbicie siedziby korporacji technologicznej Armacham z rąk nieznanych przestępców. W trakcie zabawy w F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon eksplorujemy zróżnicowane lokacje (akcja toczy się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zabudowań) oraz walczymy z napotkanymi przeciwnikami – w starciach robimy użytek nie tylko z rozbudowanego arsenału, lecz także z wyżej wspomnianych, nietypowych zdolności naszego podopiecznego, na czele ze spowalnianiem czasu. Element grozy zapewnia obecność Almy – tajemniczej dziewczynki odpowiedzialnej za rozgrywające się wokół nas niewytłumaczalne zjawiska. Na potrzeby gry przygotowano rozbudowany model fizyczny, a całość charakteryzuje się szczegółową oprawą graficzną.

X360

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

X360

Dead Space 3
Dead Space 3

Akcji 5 lutego 2013

Trzecia część serii gier akcji w konwencji survival horroru w klimacie science-fiction. Podobnie jak dwie wcześniejsze odsłony cyklu, produkcja stworzona została przez studio Visceral Games (znane z takich tytułów jak James Bond 007: Everything or Nothing oraz Ojciec Chrzestny). Fabuła Dead Space 3 kontynuuje wątki z „dwójki”. Po ucieczce ze stacji orbitalnej Sprawl główny bohater, Isaac Clarke, dociera do lodowej planety Tau Volantis, gdzie z pomocą sierżanta Johna Carvera zamierza ostatecznie rozprawić się z rasą nekromorfów. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o zabawie solowej lub w towarzystwie innego gracza. Ten drugi wariant ułatwia system drop-in/drop-out, pozwalający w dowolnym momencie dołączyć do gry lub ją opuścić.

X360

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

X360