41. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dragon's Lair: Escape from Singe's Castle
Zręcznościowe 12 czerwca 1991
Dragon’s Lair: Escape from Singe’s Castle to reprezentant wyśmienicie animowanych, ale również piekielnie trudnych gier zręcznościowych, których znakiem firmowym jest doskonała, rysunkowa grafika.
Hare Raising Havoc
Zręcznościowe 23 kwietnia 1991
Hare Raising Havoc to kolejna gra zręcznościowa z królikiem Rogerem w roli głównej, animowanym bohaterem komedii „Who Framed Roger Rabbit” w reżyserii Roberta Zemeckisa. Tym razem kłopoty sympatycznego kłapoucha związane są z bobasem o imieniu Herman, który niepostrzeżenie wymyka się z domu.
TouchMaster
Zręcznościowe 11 czerwca 2007
TouchMaster to pozycja, stworzona wyłącznie z myślą o dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Developerzy zaimplementowali aż dwadzieścia trzy wyzwania, wśród których znajduje się m.in. poker, tradycyjny pasjans, Mahjongg, quiz zawierający dwadzieścia tysięcy pytań i gra o nazwie Hot Hoops, ćwicząca zręczność poprzez wrzucanie piłki do kosza.
Road Runner
Zręcznościowe 20 marca 1989
Road Runner to prosta gra zręcznościowa firmy Mindscape, której fabułę w całości oparto na popularnej serii kreskówek ze Strusiem Pędziwiatrem (Road Runner) i Kojotem (Wille E. Coyote) w rolach głównych.
RoboCop (1989)
Zręcznościowe 12 marca 1989
RoboCop to konwersja dwuwymiarowej strzelaniny stworzonej z myślą o automatach coin-op w 1988 roku. Fabuła gry opiera się na słynnym filmie Paula Verhovena, w którym zamordowany z zimną krwią policjant Alex Murphy, już jako RoboCop wypowiada wojnę przestępcom z Detroit.
Garfield and His Nine Lives
Zręcznościowe 28 kwietnia 2006
Garfield and His Nine Lives to kolejna, po Garfield: The Search For Pooky, klasyczna, pozbawiona przemocy platformówka z jednym z najsłynniejszych, kreskówkowych kotów na świecie w roli głównej.
Hot Wheels Jetz
Zręcznościowe 8 października 2001
Hot Wheels Jetz to zręcznościowa gra lotnicza, w której pilotujemy miniaturowe wersje nowoczesnych myśliwców bojowych. Teren akcji jest wnętrze zwykłego amerykańskiego domu. Dlatego powietrzne bitwy toczymy m.in. w jadalni, sypialni czy też garażu.
Jurassic Park III: Danger Zone
Zręcznościowe 28 czerwca 2001
Przygodowa gra dla starszych dzieci z wieloma elementami zręcznościowymi. Całość bazuje na popularnej licencji znanej z ekranów kin oraz kart książek Michaela Crichtona. W wyniku trzęsienia Ziemi zniszczeniu ulegają próbki DNA dinozaurów. Naszym zadaniem jest zdobycie nowych i umieszczenie ich w laboratorium InGen.
Blast Factor
Zręcznościowe 23 marca 2007
Blast Factor to nieskomplikowana zręcznościówka, zaprojektowana wyłącznie z myślą o PlayStation 3. Zabawa polega na kontrolowaniu mikroskopijnego wehikułu, przemieszczającego się pomiędzy komórkami żywego organizmu.
Time Crisis 3
Zręcznościowe 21 października 2003
Trzecia część słynnej serii zręcznościowych strzelanek, zapoczątkowanych na automatach do gier. Tym razem zadbano o kilka zupełnie nowych trybów zabawy, pozwalających między innymi wcielić się w postać snajpera.
Contra 4
Zręcznościowe 1 grudnia 2007
Kolejna część kultowej dwuwymiarowej zręcznościówki. Zajmujemy się likwidacją pojawiających się na obu ekranikach przeciwników, przeskakując jednocześnie na kolejne platformy.
Star Fox 64
Zręcznościowe 2 kwietnia 2007
Reedycja klasycznej strzelaniny z konsoli Nintendo 64. Wcielamy się w postać tytułowego liska, stając do walki z armią Andross. Używamy między innymi czołgu oraz statku kosmicznego.
Dirty Dancing The Video Game
Zręcznościowe 20 listopada 2007
Dirty Dancing The Video Game to gra komputerowa oparta na kanwie popularnego filmu z 1987 r., znanego w Polsce jako „Wirujący seks”.
Bouncing Babies
Zręcznościowe 12 marca 1984
Chyba nikogo nie trzeba uświadamiać, jak trudna i odpowiedzialna jest praca strażaka. Jeśli ktoś miałby jednak jakiekolwiek wątpliwości co do prawdziwości tego stwierdzenia, może spróbować swoich sił w grze opracowanej przez Dave’a Baskina, która nosi tytuł Bouncing Babies.
Babe
Zręcznościowe 21 września 2006
Babe jest grą przygodowo-zręcznościową, powstałą na kanwie dwóch popularnych filmów z sympatyczną świnką w roli głównej – Babe the Gallant Pig (Babe – świnka z klasą) oraz Babe: Pig in the City (Babe – świnka w mieście). Z uwagi na swoją prostotę i tematykę, niniejszy produkt może być znakomitą propozycją dla najmłodszych użytkowników PlayStation 2.
Star Wars: Jedi Power Battles
Zręcznościowe 12 września 2001
Star Wars: Jedi Power Battles to wyprodukowana w 2001 roku przez firmę HotGen Studios gra zręcznościowa, której fabuła nawiązuje do pierwszego epizodu filmowego sagi Gwiezdnych Wojen.
Virtual Pool
Zręcznościowe 15 maja 1995
Virtual Pool firmy Celeris jest komputerową symulacją gry w bilard. Jako początkujący adepci wbijania bil do łuz poznamy rozgrywkę od strony teoretycznej. Do programu dołączone są krótkie filmy z objaśnieniami, co, jak i dlaczego dzieje się w tym sporcie.
Extreme Ghostbusters: Code Ecto-1
Zręcznościowe 9 października 2003
Stworzony przez studio Magic Pockets produkt o nazwie Extreme Ghostbusters: Code Ecto-1, to gra zręcznościowa, która powstała na kanwie popularnego serialu animowanego, emitowanego w amerykańskiej telewizji jesienią 1997 roku.
Księga Dżungli, Piotruś Pan
Zręcznościowe 28 sierpnia 2004
Kolejny zestaw dwóch gier edukacyjnych, w których najmłodsi użytkownicy komputera towarzyszą znanym i bardzo lubianym na całym świecie bohaterom (Piotruś Pan oraz Mogli z „Księgi Dżungli”), a także obserwują ich niezwykłe wyczyny.
Doofus
Zręcznościowe 23 stycznia 1993
Wskutek nieuwagi, mały piesek imieniem Doofus zabłądził w ogromnym lesie. Gracz, który wcieli się w rolę jego pana, musi przeprowadzić zwierzaka przez trzy rozległe krainy do domu. Zadanie nie jest łatwe, głównie z racji tego, że na drodze czyha wiele nieprzyjemnych stworków, mogących w każdej chwili zagrozić zarówno chłopcu, jak i jego pieskowi.
Activision Anthology
Zręcznościowe 19 listopada 2002
Zestaw klasycznych gier firmy Activision. W jego skład wchodzi ponad 40 pozycji (np. Pitfall, River Raid,itd.), które zadebiutowały na komputerze Atari 2600. Produkcje zostały dostosowane do konsoli PlayStation 2, ale nie odświeżono ich pod względem graficznym. Otrzymujemy więc archaicznie wyglądające hity sprzed lat – część z nich spodoba się tylko prawdziwym weteranom.
AirBlade
Zręcznościowe 11 września 2001
Gra dla fanów skateboardingu, którzy mają dość klasycznej deskorolki. W tej produkcji jeździmy bowiem na desce antygrawitacyjnej. Sama rozgrywka przypomina hity z serii Tony Hawk’s Pro Skater. Na każdym z poziomów musimy wykonać kilka jasno określonych zadań – niszczyć elementy otoczenia, wykonywać odpowiednie triki i ścigać się z czasem.
Pipe Mania (1989)
Zręcznościowe 20 września 1989
Pipe Mania to europejska wersja gry o nazwie Pipe Dreams, wyprodukowana przez studio The Assembly Line. W porównaniu z pierwowzorem, którego twórcą jest słynny koncern George’a Lucasa, program ten posiada nieco lepszą grafikę. Pozostałe aspekty rozgrywki pozostały niezmienione.
Around the World in 80 Days
Zręcznościowe 5 lipca 2004
Platformówka oparta na motywach filmu „W 80 dni dookoła świata” z Jackie Chanem w roli Passepartout, służącego słynnego wynalazcy Fileasa Fogga. W grze wcielamy się właśnie w Passepartout i przemierzamy zróżnicowane lokacje (Londyn, Paryż, Indie, itd.). Bohater musi walczyć z przeciwnikami, rozwiązywać proste zagadki i omijać pułapki.