2. Gry Xbox
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry na platformę XBOX.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
The Suffering: Ties That Bind
Akcji 27 września 2005
The Suffering: Ties That Bind to kontynuacja wydanego w 2004 roku wyjątkowo krwawego survival-horroru, który pod wieloma względami przypominał takie produkcje jak From Dusk Till Dawn czy Manhunt.
Grand Theft Auto III
Akcji 4 listopada 2003
Kolejna część kontrowersyjnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1997 roku. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału ze szkockiego studia DMA Design, działający obecnie pod skrzydłami firmy Rockstar. Trzecia odsłona gry wprowadza do serii istną rewolucję, po raz pierwszy przenosząc graczy do otwartego i tętniącego życiem, w pełni trójwymiarowego świata, stworzonego dzięki technologii RenderWare. W grze przenosimy się do miasta Liberty City, stanowiącego wirtualną adaptację Nowego Jorku.
Doom 3
Akcji 3 kwietnia 2005
Trzecia odsłona legendarnej serii strzelanin FPS firmy id Software. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Doom 3 wyznaczył nowe standardy w rozwoju gatunku. Akcja gry rozgrywa się w tajnym ośrodku badawczym korporacji UAC na Marsie. Wcielamy się w byłego żołnierza piechoty morskiej. Krótko po tym w bazie zaczynają dziać się dziwne rzeczy: kompleks zostaje zaatakowany, łączność z dowództwem zerwana, a napotykani ludzie zmieniają się w krwiożercze potwory.
Fable (2004)
RPG 13 września 2004
Osadzona w realiach fantasy fabularna gra akcji, opracowana przez znane z gry Black & White studio Lionhead pod wodzą legendy branży, Petera Molyneux. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, na którego wioskę napadają bandyci, zabijając mu ojca i porywając jego matkę oraz siostrę. Uratowany przez niejakiego Maze’a bohater wychowuje się w Gildii Bohaterów, by w końcu stać się prawdziwym herosem i dokonać zemsty na ludziach odpowiedzialnych za masakrę.
Burnout 3: Takedown
Wyścigi 7 września 2004
Trzecia odsłona popularnej konsolowej serii wyścigowej, zapoczątkowanej w 2001 roku przez brytyjskie studio Criterion. Burnout 3: Takedown to najbardziej rozbudowana gra cyklu, oferująca imponujący garaż kilkudziesięciu samochodów podzielonych na 12 klas oraz ponad 40 zróżnicowanych tras na trzech kontynentach.
Halo 2
Akcji 8 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej strzelaniny studia Bungie Software, która zadebiutowała w 2001 roku jako jeden z tytułów startowych konsoli Xbox. W grze spotykamy ponownie znanych z pierwowzoru bohaterów, takich jakich Master Chief czy Cortana, którzy spróbują ochronić kolebkę ludzkości przed kolejnym atakiem ze strony agresywnej rasy Covenantów. W grze powielono najlepsze cechy pierwowzoru, przenosząc akcję w zupełnie nowe środowisko, pełne jeszcze ciekawszych i bardziej rozbudowanych lokacji.
Władca Pierścieni: Trzecia Era
RPG 2 listopada 2004
Władca Pierścieni powraca! Nastała Trzecia Era. Era chaosu i zwątpienia. Historia zatoczyła okrąg. Zbierz drużynę i wyrusz na kolejną wyprawę po prawdę i sprawiedliwość. Uważaj jednak na złowrogie Oko - ono nie spocznie, póki cię nie unicestwi.
Tomb Raider: Legend
Akcji 7 kwietnia 2006
Siódma pełnoprawna odsłona cyklu Tomb Raider, której opracowanie – po nieco słabszym przyjęciu ostatnich części serii – powierzono zupełnie nowemu deweloperowi, studiu Crystal Dynamics, mającemu w swych szeregach oryginalnego twórcę marki, Toby’ego Garda. Pod względem mechaniki, gra stanowi powrót do korzeni cyklu i jego najbardziej charakterystycznych elementów, czyli eksploracji rozsianych po świecie starożytnych grobowców i katakumb.
Hitman: Blood Money
Akcji 26 maja 2006
Czwarta odsłona bestsellerowej serii gier o bezkompromisowym płatnym zabójcy, działającym na zlecenie tajemniczej Agencji ICA. Kiedy jej członkowie zaczynają być kolejno eliminowani, a sam Agent 47 traci kontakt ze swoim kontaktem, Dianą Burnwood, domyśla się, że w końcu sam stanie się kolejnym celem. Aby ratować skórę, postanawia powstrzymać stojącego za całą sprawą Alexandra Cayne’a i jego terrorystyczne ugrupowanie zwane Koncesją.
Black
Akcji 24 lutego 2006
Fabuła Black przenosi Cię do Europy Wschodniej, gdzie jako jeden z członków specjalnej grupy uderzeniowej walczysz z terroryzmem. Masz do dyspozycji standardowy arsenał, znany z gier FPS, z tą różnicą, że tym razem został on prawdziwie „dopieszczony”.
Worms 4: Mayhem
Strategiczne 29 lipca 2005
Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.
Psychonauts
Zręcznościowe 19 kwietnia 2005
Gra przygodowa z rozbudowaną warstwą platformową opracowana przez studio Double Fine Productions. Gracz wciela się w chłopca imieniem Razputin, którego marzeniem jest dostanie się do tytułowego oddziału Psychonauts, odpowiadającego za utrzymanie porządku na świecie. Po zakradnięciu się do jednego z obozów szkoleniowych protagonista dowiaduje się, że kadeci znikają w zagadkowy sposób; wspomagany przez wiernych przyjaciół, próbuje rozwikłać tę tajemnicę.
Syberia
Przygodowe 23 lipca 2003
Gra przygodowa zaprojektowana przez Benoita Sokala, słynnego belgijskiego twórcę komiksów, we współpracy ze studiem Microids. Syberia stanowi pierwszy rozdział przygód Kate Walker, amerykańskiej prawniczki wynajętej przez firmę produkującą automatony, mechaniczne zabawki, by dokończyć formalności związanych z przejęciem fabryki położonej w małym miasteczku w Europie.
Rayman 3: Hoodlum Havoc
Zręcznościowe 13 marca 2003
Trzecia odsłona przygód tytułowego, sympatycznego bohatera. Produkcja w wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne jest trójwymiarową platformówką akcji, w której Rayman i jego wierni przyjaciele, Globox oraz Murfy, muszą stawić czoła armii Hoodlumów. W toku przygody przemierzamy nowe, barwne lokacje – mowa zarówno o pięknych miejscach przepełnionych magią, jak i o zniszczonych obszarach zamieszkałych przez nieprzyjazne stwory.
The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay
Akcji 13 sierpnia 2004
Film zatytułowany „The Chronicles of Riddick” (w Polsce znany jako „Kroniki Riddicka”) stał się inspiracją do stworzenia gry pod identycznym jak sama ekranizacja tytułem. Jest to opowieść fantastyczna, opisująca dzieje więźnia obdarzonego zdolnością widzenia w ciemnościach, który dostaje się w sam środek galaktycznej wojny.
Need for Speed: Underground
Wyścigi 17 listopada 2003
Kolejna, siódma już odsłona legendarnego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. Gra opracowana ponownie przez zespół EA Black Box wnosi do serii prawdziwą rewolucję, koncentrując się na tematyce nielegalnych wyścigów ulicznych. Tym razem, oprócz tradycyjnych wyścigów po ulicach pogrążonego w nocy miasta, czeka na nas także rywalizacja w zupełnie nowych trybach: drag racing oraz drift.
Medal of Honor: Airborne
Akcji prace wstrzymane
Po serii spin-offów wydanych na konsole szóstej generacji, popularna seria gier FPS powraca w swej pełnoprawnej, multiplatformowej odsłonie. Zgodnie z podtytułem gry, wydarzenia II wojny światowej obserwujemy tym razem oczami spadochroniarza Boyda Taversa, reprezentującego 82 Dywizję Powietrzno-Desantową armii USA.
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Akcji 29 maja 2004
Harry Potter i Więzień Azkabanu to czwarta gra oparta na książkach J.K. Rowling opowiadających o przygodach tytułowego ucznia czarodziejskiej akademii Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół - Rona Weasley’a i Hermiony Granger.
Thief: Deadly Shadows
Akcji 11 czerwca 2004
Trzecia odsłona przebojowej serii pierwszoosobowych skradanek Thief, opracowana przez studio Ion Storm, w skład którego weszła większość deweloperów odpowiedzialnych za dwie pierwsze części cyklu. Fabuła Thief: Deadly Shadows nie łączy się bezpośrednio ze swoimi poprzedniczkami, choć w grze wcielamy się ponownie w postać znanego z nich złodzieja imieniem Garrett.
Still Life
Przygodowe 3 czerwca 2005
Klasyczna gra przygodowa wyprodukowana przez firmę Microids, która jest odpowiedzialna za powstanie serii „Syberia”. „Still Life” prezentuje scenariusz, który z powodzeniem mógłby zostać wykorzystany do wyprodukowania klasycznego filmu akcji.
Total Overdose: A Gunslinger's Tale in Mexico
Akcji 16 września 2005
Total Overdose to rozbudowana gra akcji/TPP, nawiązująca klimatem oraz wykonaniem do serii Grand Theft Auto (główny bohater to twardziel z mroczną przeszłością) oraz pierwszej części przeboju filmowego „Desperado” (fabuła skupiona wokół społeczności latynoamerykańskiej).
Fahrenheit
Przygodowe 16 września 2005
Utrzymana w konwencji detektywistycznego thrillera trzecioosobowa gra przygodowa autorstwa studia Quantic Dream. Fabuła gry Fahrenheit (znanej także jako Indigo Prophecy) osadzona została w Nowym Jorku w roku 2009, kiedy miastem wstrząsa fala brutalnych morderstw, dokonywanych w miejscach publicznych przez zwykłych, praworządnych obywateli. Akcja ukazana została z perspektywy dwóch niezależnych postaci.
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Akcji 18 listopada 2003
Kolejna odsłona cyklu Jedi Knight, za której opracowaniem stoi studio Raven Software. Jej akcja toczy się sześć lat po wydarzeniach opowiedzianych w drugiej części serii. Gracze wcielają się w studenta Akademii Jedi, prowadzonej przez Luke'a Skywalkera i Kyle'a Katarna na księżycu Yavin 4. Co ciekawe, tym razem przed rozpoczęciem zabawy tworzymy własną postać, wybierając jej rasę, płeć, ubiór oraz cechy fizyczne.
Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy.