53. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 53. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Zoo Tycoon 2: Podwodny świat
Strategiczne 17 października 2006
Kolejny po African Adventure dodatek do Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Tym razem deweloperzy oddają do naszej dyspozycji dwadzieścia nowych gatunków zwierząt, m.in. orki, delfiny butlonose, żółwie morskie oraz płaszczki. Rozszerzenie wprowadza także nowe elementy krajobrazu, budynki i atrakcje dla gości.
The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.
Real War: Rogue States
Strategiczne 3 października 2002
Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.
Defcon: Globalna wojna termonuklearna
Strategiczne 29 września 2006
Defcon to już trzeci projekt developerów ze studia Introversion Software, którzy stoją za stworzeniem Uplink: Trust is a Weakness oraz Darwinii. Inspiracją do powstania opisywanej gry bez wątpienia był film Gry wojenne (WarGames) z 1983 roku, a konkretniej sceny, gdzie tamtejszy superkomputer przeprowadzał liczne symulacje globalnego konfliktu nuklearnego.
Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.
SimFarm
Strategiczne 13 czerwca 1993
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.
Submarine Titans
Strategiczne 28 lipca 2000
Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.
Age of Mythology: Złota Edycja
Strategiczne 7 września 2004
Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.
Army Men
Strategiczne 10 czerwca 1998
Każda zwycięska armia potrzebuje wspaniałego dowódcy... nawet ta plastikowa. Takim oto mottem reklamowana jest gra Army Men - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli wcielić się graczowi w rolę sierżanta oddziału miniaturowych żołnierzyków.
Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.
Rage of Mages
Strategiczne 30 października 1998
Rage of Mages to gra strategiczna zabarwiona wieloma elementami cRPG, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie wyruszmy na poszukiwania magicznej broni mającej zakończyć krwawe wojny wycieńczające cesarstwo Kanii.
Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.
Invictus: W Cieniu Olimpu
Strategiczne 25 lutego 2000
Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.
Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.
Settlers 4: Nowe misje
Strategiczne 23 lipca 2001
The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.
Paradise Cracked
Strategiczne 11 stycznia 2003
Mieszanka gatunków wzorowana na najlepszych grach strategicznych z elementami cRPG, osadzona w cyberpunkowej przyszłości. Gracz wciela się w postać młodego hackera, który wchodzi przypadkiem w posiadanie tajemniczych danych komputerowych. Od tego momentu wszyscy, począwszy od armii i policji na ulicznych gangach kończąc zaczynają dybać na jego życie.
RollerCoaster Tycoon
Strategiczne 22 marca 1999
RollerCoaster Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez firmę Microprose. Gracze mają za zadanie zarządzać wirtualnym wesołym miasteczkiem, dbając o jego rozwój, generowane zyski oraz zadowolenie odwiedzających. Gra umożliwia także projektowanie własnych atrakcji, w tym chociażby tytułowych kolejek górskich.
Warhammer 40,000: Squad Command
Strategiczne 12 listopada 2007
Warhammer 40,000: Squad Command jest grą powstałą na kanwie słynnej figurowej gry bitewnej ze stajni Games Workshop. Mamy w niej do czynienia z dynamiczną i wyjątkowo widowiskową strategią, zorganizowaną w klasycznym systemie turowym i przedstawiającą futurystyczny konflikt zbrojny pomiędzy Imperium a Choasem.
SimCity: Miasta Przyszłości
Strategiczne 12 listopada 2013
Rozbudowane rozszerzenie do popularnej gry SimCity. Tytuł przenosi graczy w przyszłość, zapewniając dostęp do nowych budowli, rozwiązań technologicznych, dronów, pojazdów i nie tylko. Znacznej zmianie uległ również styl graficzny, cechujący się mnóstwem neonowych świateł.
2020: My Country
Strategiczne 16 kwietnia 2013
Sequel popularnej społecznościowej gry ekonomicznej, która odniosła spory sukces także na urządzeniach mobilnych. W grze wcielamy się w burmistrza futurystycznego miasta, a naszym zadaniem jest zadbanie o jego rozwój oraz zadowolenie mieszkańców. W tym celu budujemy kolejne budynki mieszkalne oraz obiekty użyteczności publicznej i zatrudniamy wykwalifikowanych pracowników, aby zawierać kontrakty na rozmaite usługi i uzyskiwać z tego tytułu odpowiednie profity.
Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.
Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.