5. shoot 'em up
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce shoot 'em up.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Sol Cresta
Akcji 22 lutego 2022
Dynamiczny shoot’em up od studia PlatinumGames. W Sol Cresta zasiadamy za sterami kosmicznego myśliwca i eliminujemy zastępy przeciwników. W trakcie zabawy zdobywamy kolejne fazy statku, dzięki czemu rośnie nasz potencjał bojowy.
Smelted Kin: Inhuman Impact
Akcji 2024
Platformowa strzelanka 2D nawiązująca graficznie do starszych produkcji tego typu. Smelted Kin: Inhuman Impact opowiada o kobiecie, która na obcej planecie musi zmierzyć się z armią robotów oraz nieśmiertelnym gatunkiem kosmitów.
City of Beats
Akcji 1 maja 2023
Shoot’em up z elementami roguelike'a i gry rytmicznej. W City of Beats wcielamy się w strzelca, który przemierza cyberpunkowe miasto i w rytm muzyki eliminuje zastępy wrogów, po drodze zdobywając coraz lepsze umiejętności i wyposażenie.
Akai Katana Shin
Akcji 19 czerwca 2010
Kolejna wymagająca strzelanina stworzona przez japońskie studio Cave. Wersja Shin jest wzbogaconą o nowe tryby i poprawioną oprawę audiowizualną konwersją tytułu z automatów, który ukazał się w 2010 roku.
AK-xolotl
Akcji 14 września 2023
Bullet hell shooter z elementami roguelike’a, w którym wcielamy się w mordercze aksolotle. W AK-xolotl przemierzamy generowane proceduralnie królestwo zwierząt i eliminujemy hordy przeciwników, robiąc użytek z bogatego arsenału.
Mutant Storm Reloaded
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Mutant Storm Reloaded jest strzelaniną, podobną do takich gier jak np. Robotron: 2084 lub Smash TV. Odpowiedzialni za nią są deweloperzy ze studia PoMPoM Games.
Time Pilot
Zręcznościowe 30 sierpnia 2006
Time Pilot to strzelanina, stanowiąca remake klasycznej gry o tym samym tytule. Po raz pierwszy pojawiła się ona za sprawą Konami w 1982 r. i została zadedykowana popularnym w tamtym czasie automatom. Wcielając się w postać dzielnego pilota należy uratować żołnierzy, będących w niebezpieczeństwie w różnych punktach czasu.
Velocity
Zręcznościowe 9 lutego 2012
Dwuwymiarowa scrollowana strzelanka, w której sterujemy statkiem kosmicznym wyposażonym w możliwość teleportowania się w dowolne miejsce. Głównym zadaniem graczy jest uratowanie osób, których frachtowce zostały uszkodzone na skutek potężnego wybuchu gwiazdy.
Jamestown: Legend of the Lost Colony
Zręcznościowe 8 czerwca 2011
Klasyczna scrollowana strzelanka w staroszkolnym stylu. Fabuła opowiada alternatywną historię XVII wieku, kiedy planeta Mars została skolonizowana przez ludzi. W trakcie zabawy eliminujemy tysiące przeciwników. Możemy grać samodzielnie lub z trzema innymi osobami w trybie kooperacji.
Super Stardust Delta
Zręcznościowe 19 stycznia 2012
Super Stardust Delta to stworzona przez studio Housemarque gra zręcznościowa, wzorowana na klasycznym Asteroids. Gracze przejmują kontrolę nad niewielkim statkiem kosmicznym, a ich zadaniem jest niszczenie za pomocą różnorakich broni nadciągających asteroid. Gra korzysta z możliwości konsoli PlayStation Vita, w tym chociażby ekranu dotykowego oraz tylnego touchpada.
Ion Assault
Zręcznościowe 23 września 2009
Arcade'owa strzelanina, w której walczysz z kosmitami o dostęp do źródła wielkiej energii. Możesz rozbudowywać swój statek kosmiczny oraz zdobywać do niego liczne ulepszenia.
Teslapunk
Zręcznościowe 26 lipca 2013
Klasyczna dwuwymiarowa strzelanina z pionowym scrollingiem. Zasiadając za sterami retrofuturystycznego statku, wyposażonego w nowoczesną broń, stawiamy czoła marsjańskiej inwazji cesarza Zangóraxa. Nocą jest on jednym z najpopularniejszych DJ-ów na swojej planecie, zaś za dnia zamienia się w opętanego rządzą władzy szaleńca.
The Disney Afternoon Collection
Zręcznościowe 18 kwietnia 2017
Przygotowana przez firmę Capcom kolekcja sześciu gier zręcznościowych, opartych na klasycznych disneyowskich kreskówkach telewizyjnych, które wydane zostały pierwotnie na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku na konsoli Nintendo Entertainment System. W skład zestawu zatytułowanego The Disney Afternoon Collection weszły następujące tytuły: DuckTales (1989), Chip ‘n Dale Rescue Rangers (1990), TaleSpin (1991), Darkwing Duck (1992), Chip 'n Dale Rescue Rangers 2 (1993) oraz Duck Tales 2 (1993).
Raiden V: Director's Cut
Zręcznościowe 25 lutego 2016
Piąta oficjalna odsłona kultowego cyklu scrollowanych strzelanin z widokiem top-down. Raiden V stworzyło japońskie studio MOSS, które nabyło prawa do marki w 2005 roku. Podobnie jak w poprzednich częściach, w Raiden V trwa wielka wojna ludzi z obcą rasą Cranassian, która zaatakowała Ziemię. Gracz wciela się w Amerykanina, Brytyjczyka, Rumunkę, Portugalkę lub Niemkę (każde z nich cechuje się odmiennym życiorysem i cechami charakteru) i staje do walki z najeźdźcami.
Laser Disco Defenders
Zręcznościowe 26 lipca 2016
Dwuwymiarowa zręcznościówka typu shoot’em up, będąca pierwszym poważnym komercyjnym projektem brytyjskiego studia Out of Bounds Games. Fabuła gry Laser Disco Defenders osadzona została w kreskówkowym świecie science fiction, a główne role gra tytułowa grupa superbohaterów, broniąca świat przed różnymi zagrożeniami. Kiedy zły Lord Monotone kradnie potężny artefakt o nazwie Mirror Moon, nasi protagoniści muszą odzyskać przedmiot, zanim wróg wykorzysta go do swych niecnych celów.
Regular Show: Mordecai and Rigby in 8-Bit Land
Zręcznościowe 29 października 2013
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa oparta na popularnym serialu animowanym telewizji Cartoon Network. Bohaterowie znani z małego ekranu zostają wciągnięci do 8-bitowej gry, a gracze muszą pomóc im wydostać się z pułapki i wrócić do domu.
Scram Kitty and his Buddy on Rails
Zręcznościowe 15 maja 2014
Oryginalne połączenie dwuwymiarowej platformówki oraz gry shoot'em up. Gracze wcielają się w uzbrojonego w laserowe pistolety bohatera, który stara się uratować koty uwięzione na stacji kosmicznej przez superinteligentne szczury. Gracze poruszają się po orbitalnej stacji na lewitującym dysku, przyczepiającym się do magnetycznych ścian.
Raiden Legacy
Zręcznościowe 16 maja 2012
Kompilacja czterech klasycznych tytułów z gatunku top-down shooter w odświeżonej oprawie i z nowymi trybami rozgrywki. Oprócz protoplasty całej serii – gry Raiden, w pakiecie otrzymujemy dodatkowo trzy spin-offy tej kultowej strzelanki: Raiden Fighters, Raiden Fighters 2 i Raiden Fighters Jet.
Geometry Wars 3: Dimensions Evolved
Zręcznościowe 25 listopada 2014
Zręcznościowa strzelanina zakorzeniona w stylistyce retro – tak w zakresie wyglądu, jak i mechaniki rozgrywki. Grę stworzyło studio Lucid Games, które zostało powołane do życia przez byłych członków zespołu Bizzare Creations, czyli autorów dwóch pierwszych odsłon serii.
Raiden III x MIKADO MANIAX
Zręcznościowe 17 marca 2006
Trzecia część bardzo popularnej futurystycznej strzelaniny, zapoczątkowanej na automatach do gier. Zasiadamy za sterami tytułowego myśliwca, likwidując napotykane po drodze oddziały wroga. Producent przygotował w sumie siedem poziomów, rozgrywanych w różnych zakątkach kosmosu.
Big Sky Infinity
Zręcznościowe 11 grudnia 2012
Klasyczna dwuwymiarowa kosmiczna strzelanka, w której sterujemy statkiem kosmicznym walcząc z przeważającymi siłami obcych. Wszystkie poziomy w grze są generowane losowo i dopasowują swoją trudność do poziomu gracza.
Waveform
Zręcznościowe 20 marca 2012
Prosta gra niezależna stanowiąca wariację na temat scrollowanych strzelanek. W trakcie zabawy próbujemy przechwycić jak najwięcej punktowanych celów nadlatujących z prawej krawędzi ekranu, unikając jednocześnie niebezpiecznych przeszkód w postaci m.in. asteroid. Gracz może wpływać jedynie na kształt fali wyznaczającej zygzakowaty ruch sterowanego obiektu.
Symphony
Zręcznościowe 6 sierpnia 2012
Scrollowana strzelanka, w której przebieg rozgrywki zależy od wykorzystanego podkładu muzycznego. Sterujemy niewielkim pojazdem, a naszym zadaniem staje się zestrzelenie wrogich obiektów próbujących zniszczyć naszą kolekcję utworów. Wraz z postępami w grze odblokowujemy kolejne poziomy trudności oraz ulepszenia statku.