67. science fiction
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 67. Najpopularniejsze gry o tematyce science fiction.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Quake Arena Arcade
Akcji 15 grudnia 2010
Reedycja popularnej pecetowej strzelaniny Quake III: Arena (wraz z dodatkiem Team Arena), opracowana przez Pi Studios. Ogólne założenia rozgrywki w Quake Arena Arcade pozostały zgodne z pierwowzorem, a całość koncentruje się przede wszystkim na dynamicznych pojedynkach wieloosobowych, rozgrywających się na ponad 40 zróżnicowanych arenach, z których większość zaczerpnięta została właśnie z trzeciej części cyklu.
Star Wars Battlefront: Elite Squadron
Akcji 3 listopada 2009
Taktyczna gra akcji, w której bierzemy udział w wielkich bitwach znanych z filmów z serii "Gwiezdne wojny". Nowością jest tryb, w którym do walk stają słynni bohaterowie i złoczyńcy.
Borderlands: The Zombie Island of Dr. Ned
Akcji 24 listopada 2009
Pierwsze DLC do Borderlands, udanej gry akcji łączącej strzelaninę z RPG-iem, przygotowanej przez studio Gearbox Software. Podobnie jak podstawowej wersji, akcja The Zombie Island Of Dr. Ned rozgrywa się na postapokaliptycznej planecie Pandora, tyle że w zupełnie nowej lokacji – miasteczku Jakobs Cove, którego mieszkańcy zostali przypadkowo przemienieni w krwiożercze zombie przez szalonego doktora Neda.
Star Wars: The Clone Wars - Lightsaber Duels
Bijatyki 11 listopada 2008
Star Wars: The Clone Wars - Lightsaber Duels, to kolejna gra spod znaku Gwiezdnych Wojen. Tym razem, za stworzenie tej produkcji odpowiedzialne jest Krome Studios, wydawcą natomiast, jak zwykle pozostał Lucasarts.
Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.
Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.
X: Beyond the Frontier
Symulacje 28 stycznia 2000
X-Beyond the Frontier to futurystyczny symulator lotu statkiem kosmicznym przygotowany przez studio Egosoft. Gracze wcielają się w postać Kyle'a Brennana, pilota testowego, który na skutek awarii tunelu czasoprzestrzennego przedostaje się do zupełnie nieznanego wszechświata X. Ziemianin wikła się w konflikt pomiędzy rasami obcych. Rozgrywka łączy elementy symulatora lotu oraz strategii ekonomicznej.
Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates
Strategiczne 13 lipca 2001
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach futurystycznej gwiezdnej serii Star Trek, która opowiada o walce ośmiu wielkich imperiów galaktycznych z niezwykle silnymi kartelami pirackimi.
Independence War
Symulacje 17 września 1998
Symulator kosmiczny, pozwalający wziąć udział w wielkiej galaktycznej wojnie. W przeciwieństwie do większość produkcji tego typu nie kierujemy małym myśliwcem, a solidnych rozmiarów korwetą obsługiwaną przez liczną załogę. Mocną stroną programu jest głębia mechanizmów rozgrywki, czego doskonałym przykładem jest zastosowanie realistycznej fizyce lotu opartej na zasadach dynamiki Newtona, która nie ignoruje faktu, że przestrzeń kosmiczna pozbawiona jest atmosfery.
Star Wars: Pit Droids
Logiczne 17 września 1999
Star Wars: Pit Droids to wyprodukowana przez firmę Lucas Learning gra logiczna, w której główne role odgrywają sympatyczne roboty z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Gracze mogą zmierzyć się z 300 łamigłówkami, umiejscowionymi w 8 lokacjach związanych z filmem Star Wars: Episode One. Twórcy dołączyli również funkcjonalne narzędzie pozwalające w łatwy sposób dodawać nowe zagadki.
Independence War 2: Edge of Chaos
Symulacje 22 sierpnia 2001
Druga część space opery opowiadająca historię wojny o niepodległość w galaktyce kontrolowanej przez olbrzymie i bezwzględne Korporacje.
DarkSpace
Symulacje 7 grudnia 2001
DarkSpace przenosi nas w bezmiar kosmosu, w którym żyjące cywilizacje zaplątane są w mnóstwo politycznych intryg, sankcji ekonomicznych i dyplomatycznych sporów. Ta gra jest symulatorem kosmicznych stworzonym do gry online.
Star Wars Episode I: Battle for Naboo
Zręcznościowe 14 marca 2001
Obroń planetę Naboo przed inwazją Federacji Handlowej, wydostań królową Amidalę z oblężonego Theed i w piętnastu wymagających misjach udowodnij swoją MOC.
Star Trek: Away Team
Akcji 15 marca 2001
Star Trek: Away Team to gra strategiczna/akcji osadzona w realiach świata Star Trek Next Generation w której przejmujemy kontrolę nad oddziałem świetnie wyszkolonych specjalistów.
Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Advent Rising
Akcji 31 maja 2005
Gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, zrealizowana w oparciu o scenariusz napisany przez znanego pisarza science-fiction - Orsona Scotta Carda. Gracz wciela się w człowieka obdarzonego szerokim wachlarzem mocy psionicznych, takich jak otrzymuje nadprzyrodzone umiejętności - uderzenie kinetyczne, zdolność podnoszenia obiektów siłą woli, ciskanie energią i inne.
Star Control II
Strategiczne 23 stycznia 1992
Gra uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych gier w historii przemysłu komputerowego. SC2 to połączenie przygodowej strategii z elementami gry zręcznościowej, z akcją rozgrywającą się w przestrzeni kosmicznej.
MechMinds
Akcji 27 lutego 2004
Dość interesująca mieszanka symulacji, przygody i elementów typowych dla gier z gatunku cRPG, zrealizowana w zaawansowanej trójwymiarowej grafice.
Space Empires: Starfury
Strategiczne 5 października 2003
Kosmiczna strategia turowa oparta na słynnym systemie znanym ze Space Empires IV, w której w odróżnieniu od poprzednich części skupiamy się na historii jednego statku.
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Akcji 4 września 2004
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol to osadzona w klimatach science-fiction, dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stworzona przez deweloperów ze studia Khaeon. Gracz kieruje poczynaniami niesłusznie oskarżonego o serię zabójstw pułkownika Kyle'a Hardlawa, który wraz z oddziałem lojalnych mu komandosów próbuje oczyścić się z zarzutów.
Massive Assault: Phantom Renaissance
Strategiczne 2 marca 2005
Sequel strategii turowej Massive Assault wydanej w roku 2003. Początkowo produkt ten nosił tytuł Massive Assault: Phantom Renaissance i miał być dodatkiem do Massive Assault, jednakże w czasie trwania prac developerskich zdecydowano się uczynić z niego pełnoprawną grę.
Ultimate Quake
Akcji 10 listopada 2001
Wydany przez koncern Activision specjalny pakiet gier, obejmujący trzy pierwsze części kultowego cyklu strzelanin FPS Quake autorstwa studia id Software. W skład zestawu o nazwie Ultimate Quake weszły wydane w latach 1996-97 gry Quake oraz Quake II, które ustanowiły nowe standardy w swoim gatunku, zarówno pod względem oprawy graficznej, jak i niezwykle rozbudowanych trybów rozgrywki wieloosobowej.
Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.