17. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Nova Roma
Strategiczne 2024
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w starożytnych czasach. W grze Nova Roma budujemy potężne miasto, które będzie w stanie oprzeć się wrogim armiom oraz sile żywiołów. Dbamy przy tym o potrzeby populacji, zapewniając jej dostęp do dóbr czy organizując igrzyska, a także staramy się pozyskać przychylność rzymskich bogów.
Industrial Annihilation
Strategiczne czerwiec 2024 (wczesny dostęp od 30 czerwca 2024)
Strategia czasu rzeczywistego w klimacie science fiction, oparta na budowaniu samowystarczalnej fabryki, a także prowadzeniu armii przeciwko wrogom. Industrial Annihilation to kontynuacja gry Planetary Annihilation z 2014 r., która z kolei nawiązywała do Total Annihilation.
Republic of Pirates
Strategiczne 2024
Polski RTS, który przenosi nas na Karaiby z czasów złotej ery piractwa. W Republic of Pirates toczenie morskich bitew (w czasie rzeczywistym) jest równie ważne co rozbudowa pirackiej osady oraz dbanie o stosunki dyplomatyczne.
Empire of the Ants
Strategiczne 2024
RTS, w którym prowadzimy do boju armię mrówek. Empire of the Ants jest adaptacją wydanej w 1991 roku powieści pod tytułem Imperium mrówek, autorstwa Bernarda Werbera.
Grimgrad
Strategiczne 5 kwietnia 2023
Grimgrad to RTS, w którym obejmujemy pieczę nad słowiańską osadą w czasach średniowiecza i musimy ją rozwinąć w wielką metropolię. Rozgrywka koncentruje się na aspekcie ekonomicznym oraz survivalowym, wymagając radzenia m.in. z sobie z ciężką pogodą, plagami oraz drapieżnikami.
War on the Sea
Strategiczne 2 lutego 2021
Połączenie symulacji ze strategią w realiach II wojny światowej od studia Killerfish Games (twórców m.in. Cold Waters). W War on the Sea kierujemy okrętami i samolotami w starciach amerykańsko-japońskich z 1942 roku.
Exterminacja
Strategiczne 5 lipca 1999
Polski RTS umożliwiający prowadzenie walk na wielu frontach jednocześnie oraz transport wojsk i zasobów między zdobytymi koloniami.
Myth: Upadli Władcy
Strategiczne 21 lipca 1997
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.
Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.
Empires: Dawn of the Modern World
Strategiczne 21 października 2003
Empires: Dawn of the Modern World to strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stainless Steel. Akcja gry pozwala graczom przejąć kontrolę nad jedną z nacji i pokierować jej rozwojem na przestrzeni tysiąca lat - od czasów średniowiecznych, aż po współczesne. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki, w tym dynamiczny - dla miłośników otwartej walki i statyczny - dla zwolenników stopniowego, gospodarczego rozwoju wirtualnych imperiów.
Earth Universe
Strategiczne 31 marca 2006
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.
Seven Kingdoms: Conquest
Strategiczne 14 marca 2008
Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.
Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Close Combat IV: Battle of the Bulge
Strategiczne 18 listopada 1999
Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.
Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Strategiczne 11 grudnia 2009
Reign: Conflict of Nations to przygotowana przez rosyjskie studio Lesta gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednej z 26 frakcji i uczestniczą w trwających 300 lat zmaganiach o dominację. W Polsce gra ukazała się pod tytułem Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu i zawierała szereg znaczących zmian w porównaniu z oryginalnym wydaniem.
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Strategiczne 11 marca 2010
Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.
Dungeons
Strategiczne 8 lutego 2011
Gra strategiczna silnie wzorowana na Dungeon Keeperze, kultowym klasyku z lat 90-tych. Dungeons jest osadzone w realiach fantasy, ale tym razem role się odwracają i to gracz ma okazję stać się czarnym charakterem oraz zapolować na grupę bohaterów. Wcielamy się w postać złego lorda, który w wyniku spisku eks-narzeczonej zostaje zdegradowany i pragnie odbudować swoją pozycję jako potężnego strażnika lochów.
Gra o tron: Początek
Strategiczne 29 września 2011
RTS wzbogacony o elementy turowe, za którego opracowaniem stoi zespół Cyanide Studio. Produkcja została opracowana w oparciu o bestsellerową sagę Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R.R. Martina – jej akcja toczy się jednak setki lat przed wydarzeniami opisanymi w książkach, a fabuła ukazuje proces unifikacji Siedmiu Królestw. Gracze mogą więc wziąć udział w tytułowej grze o tron, czyli rozgrywkach pomiędzy wysoko usytuowanymi szlachcicami.
Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.
Darkest Hour
Strategiczne 5 kwietnia 2011
Strategia czasu rzeczywistego przedstawiająca w skali globalnej działania militarne i polityczne mające miejsce od początku XX wieku aż do rozpadu Związku Radzieckiego. Rozgrywka wymaga od gracza zajmowania się nie tylko aspektem militarnym, ale również ekonomicznym, politycznym i społecznym.
Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.
KKND 2: Krossfire
Strategiczne 3 marca 1998
Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.
Kozacy: Antologia
Strategiczne 31 października 2003
Cossacks Anthology Collector's Edition to specjalne wydanie gry Cossacks: European Wars, w skład którego poza standardową, podstawową edycją tego tytułu wchodzą także dwa dodatki do niego Cossacks: Back To War oraz Cossacks: The Art of War.