2.5D - Gry PlayStation Vita po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce 2.5D na platformę PS Vita.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Mortal Kombat
Bijatyki 1 maja 2012
Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat.
LittleBigPlanet
Zręcznościowe 18 września 2012
LittleBigPlanet to dynamiczna platformówka, przygotowana z myślą o posiadaczach PlayStation 3. Niniejsza pozycja jako pierwsza w przypadku owej konsoli pozwala na niemalże bezgraniczną ingerencję w przebieg rozgrywki. Użytkownik trafia na niewielką planetę, której granice nieustannie poszerzają się podczas zabawy.
Assassin's Creed Chronicles: China
Akcji 5 kwietnia 2016
Pierwsza odsłona spin-offowej serii AC, zrealizowanej w formie przygodowej platformówki 2.5D. Assassin's Creed Chronicles: China została przygotowana przez koncern Ubisoft. Akcja gry toczy się w XVI-wiecznych Chinach, a gracze wcielają się w Shao Jun – uczennicę Ezio Auditore.
Assassin's Creed Chronicles: Russia
Akcji 5 kwietnia 2016
Trzecia odsłona spin-offowego cyklu 2,5-wymiarowych platformówek, rozwijanych w ramach marki Assassin’s Creed. Akcja gry przenosi nas tym razem do Rosji roku 1918, kiedy to wskutek dwóch krwawych rewolucji dochodzi tam do radykalnych zmian w systemie władzy. Brutalne rządy Bolszewików stają się zarzewiem bratobójczej wojny domowej, zaś w tle owego konfliktu toczy się nieustająca walka między templariuszami i asasynami.
Assassin's Creed Chronicles: India
Akcji 5 kwietnia 2016
Druga część pobocznego sub-cyklu gier, rozwijanych w ramach wiodącej marki koncernu Ubisoft i przenoszącej dotychczasową mechanikę serii w świat 2,5-wymiarowej, side-scrollowej przygodówki akcji. Fabuła gry rozpoczyna się w Indiach, w roku 1841, kiedy to na włosku wisi otwarty konflikt zbrojny pomiędzy Imperium Sikhów, a roszczącymi sobie prawa do zajmowanych przez nie terytoriów Brytyjczykami.
Batman: Arkham Origins Blackgate
Akcji 25 października 2013
Opracowana przez studio Armature poboczna odsłona rozwijanej przez firmę Warner Bros serii o przygodach Batmana, stworzona pierwotnie z myślą o konsolach przenośnych. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w Batman: Arkham Origins, a podczas zabawy poznajemy kolejne przygody Batmana z okresu zanim został on Mrocznym Rycerzem. Miejscem akcji jest zaś tytułowe więzienie Blackgate, nasz protagonista zostaje wezwany, by stłumić bunt osadzonych tam przestępców.
Assassin's Creed Chronicles: Trilogy
Akcji 5 kwietnia 2016
Kompilacja trzech spin-offów serii Assassin’s Creed, zrealizowanych w formie platformówek 2.5D. Akcja poszczególnych produkcji toczy się w odmiennych realiach historycznych – w każdej z gier premiowane jest jednak skradankowe podejście do rozgrywki, a co za tym idzie, cicha eliminacja oponentów bądź przemykanie za ich plecami. Mocną stroną tytułów wchodzących w skład zestawu jest oprawa graficzna, której wysoką jakość gwarantuje technologia UbiArt Framework.
Street Fighter X Tekken
Akcji 23 października 2012
Kontynuacja słynnego cyklu bijatyk firmy Capcom, wychodząca naprzeciw konkurencyjnej serii Tekken, z którą popularny Street Fighter od lat toczy zaciekłą walkę o palmę pierwszeństwa na rynku. Twórcy obu serii postanowili znaleźć sposób na pogodzenie wspomnianych marek, zapożyczając na zasadzie wzajemności pochodzące z nich postaci wojowników.
Bloodstained: Ritual of the Night
Akcji prace wstrzymane
Platformowa przygodowa gra akcji w realiach gotyckiego horroru, będąca duchowym spadkobiercą serii Castlevania. Za jej stworzenie odpowiada Koji Igarashi, wieloletni producent tytułów z owego kultowego cyklu. Zabawa skupia się na eksploracji rozległego zamczyska, urozmaicanej walką z panoszącymi się po tym miejscu demonami, a także rozwijaniem bohaterki i zbieraniem przedmiotów. Można też grać w trybie lokalnej kooperacji.
Ultimate Marvel vs. Capcom 3
Bijatyki 17 grudnia 2011
Ultimate Marvel vs. Capcom 3 to poprawiona wersja wyprodukowanej przez firmę Capcom bijatyki Marvel vs. Capcom 3. Deweloperzy pozostali wierni podstawowym założeniom rozgrywki, wprowadzając jednak 12 nowych bohaterów, 8 nowych aren oraz nowe partie dialogowe i filmiki kończące starcia w trybie Arcade. Gruntownej przebudowie uległ także sieciowy tryb multiplayer, w którym ułatwiono wyszukiwanie przeciwników oraz zmniejszono opóźnienia.
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
Bijatyki 12 listopada 2013
Widowiskowa bijatyka z superbohaterami uniwersum DC Comics w rolach głównych. Gra Injustice: Gods Among Us wyprodukowana została przez NetherRealm, które stworzyło również wydaną w 2011 roku grę Mortal Kombat. Tryb fabularny przedstawia alternatywny świat, w którym opętany żądzą władzy Superman przejął kontrolę nad Ziemią. Przeciwstawia mu się grupa herosów przybyłych z „normalnej” rzeczywistości.
The Swapper
Logiczne 5 sierpnia 2014
Platformówka logiczna utrzymana w stylistyce science-fiction. W grze kierujemy osobą błądzącą po stacji kosmicznej. Bohater ma nietypowe urządzenie: karabin, który wytwarza jego klony. Przy pomocy tego gadżetu rozwiązujemy zagadki. Cechą charakterystyczną gry jest nietypowa oprawa graficzna – większość widzianych w niej obiektów wykonano z gliny i innych materiałów.
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty
Zręcznościowe 19 stycznia 2016
Remake jednej z najpopularniejszych gier platformowych z 1997 roku: Oddworld. Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty przedstawia historię sympatycznego stworka imieniem Abe, który wraz ze swymi pobratymcami dostał się w niewolę bezwzględnych Glukkonów. Na wieść o czekającej ich wkrótce śmierci, nasz bohater postanawia spróbować ucieczki i uwolnić swoich braci spod jarzma oprawców.
PlayStation All-Stars Battle Royale
Bijatyki 20 listopada 2012
Wyjątkowa bijatyka, w której spotkają się najbardziej rozpoznawalni bohaterowie gier wydawanych przez firmę Sony. Korzystając ze specjalnych superataków, walczą oni o dominację na mieszczących do czterech graczy arenach, które stylistyką nawiązują do produkcji przeznaczonych na konsolę PlayStation.
Hamsterdam
Akcji prace wstrzymane
Kolorowe połączenie produkcji rytmicznej oraz klasycznego beat 'em upa. Gracze wcielają się w dzielnego chomika o imieniu Pimm, walczącego z gangiem, który porwał jego dziadka oraz przejął kontrolę nad dotychczas spokojnym i przyjaznym miastem Hamsterdam.
Fez
Zręcznościowe 25 marca 2014
Zręcznościowa gra platformowa w stylu retro, autorstwa teamu developerskiego Polytron. Wcielamy się w Gomeza, który żyjąc dotychczas w świecie 2D uświadamia sobie istnienie jeszcze jednego wymiaru. Tytuł przedstawia rozgrywkę w dość innowacyjny sposób, realizując rozmaite łamigłówki za pomocą dwuwymiarowych plansz w trójwymiarowym świecie. Wszystko to odbywa się w pikselowej, kolorowej stylistyce. Gra warta uwagi ze względu na swoją unikalną prezentację.
Putty Squad
Zręcznościowe 29 listopada 2013
Remake klasycznej platformówki z elementami przygodowej gry akcji. Tytułowy bohater – zmiennokształtna, niebieska kropla wyrusza na ratunek swym przyjaciołom, którym grozi wielkie niebezpieczeństwo. Produkcja zrealizowana została przez ekipę deweloperską System 3 z okazji 30-lecia firmy.
Pandemonium 2
Zręcznościowe 29 sierpnia 2012
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.
Ethan: Meteor Hunter
Zręcznościowe 15 kwietnia 2014
Zręcznościowa gra logiczna opowiadająca o przygodach myszy, która posiada moc telekinezy. Posługuje się nią do rozwiązywania zagadek logicznych, przenoszenia obiektów i nie tylko. Produkcja nawiązuje do oldskulowych tytułów platformowych, które wymagają od grającej osoby dużej zręczności.
Shu
Zręcznościowe prace wstrzymane
Oryginalna gra platformowa szkockiego studia Secret Lunch, łącząca typowe dla gatunku elementy zręcznościowe z koniecznością dokonywania wyborów natury moralnej. Akcja gry Shu osnuta jest wokół ucieczki tytułowego bohatera przed złowrogą i nieposkromioną burzą. Aby uniknąć śmierci, nasz protagonista musi dostać się na szczyt tajemniczej góry, jednak jak na platformówkę przystało, jego droga usiana jest czyhającymi zewsząd zagrożeniami.
Red Goddess: Inner World
Zręcznościowe prace wstrzymane
Niezależna gra zręcznościowo-przygodowa stworzona przez studio Yanim, a sfinansowana dzięki zbiórce na Kickstarterze. W Red Goddess: Inner World wcielamy się w boginię Divine, która usiłuje zbadać własną podświadomość, by odkryć przyczynę nękających ją złych emocji. Podróż w głąb własnego ja przybiera formę eksploracji niebezpiecznej, żyjącej Planety, wykreowanej przez umysł Divine.
Flyhunter Origins
Zręcznościowe 9 grudnia 2014
Side-scrollowa gra platformowa, w której wcielamy się w postać sympatycznego, miniaturowego kosmity o imieniu Zak. Należący do jego ekipy statek rozbił się na Ziemi, a nasz bohater postanawia znaleźć sposób na powrót do domu. W tym celu będzie musiał przemierzyć zupełnie nieznane mu środowisko, oraz stawić czoła śmiertelnym wrogom w postaci pająków, komarów czy biedronek.
Joe Danger
Zręcznościowe 2 września 2014
Gra zręcznościowa z tytułowym kaskaderem w roli głównej, stworzona przez studio Hello Games. Głównym celem zabawy w Joe Danger jest wykonywanie niebezpiecznych trików, bicie rekordów i zabawianie publiczności.
CastleStorm
Strategiczne 5 listopada 2013
CastleStorm to strategia typu tower defense. Gra rozgrywa się na dwuwymiarowej mapie, na której krańcach umieszczono zamki rywalizujących ze sobą graczy. Przy pomocy wystrzeliwującej wymyślne pociski balisty staramy się chronić swój zamek przed atakami wroga i jednocześnie zrównać jego fortecę z ziemią.