3. Gry Zręcznościowe PlayStation Portable
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 3. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PSP.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Cannon Fodder
Zręcznościowe prace wstrzymane
Jedna z najpopularniejszych strzelanin pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, absolutny klasyk w historii komputerowej rozrywki. Cannon Fodder pozwoli Ci się wcielić w rolę amerykańskich marines i wykonać szereg misji o wzrastającym poziomie trudności, w różnych częściach naszego globu.
Bomberman
Zręcznościowe 12 września 2006
Kolejna produkcja z cyklu Bomberman, nawiązująca do przebojowej pozycji, która zadebiutowała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Gracz, jako tytułowy bohater, bierze udział w międzygalaktycznej przygodzie, w której głównym celem jest zatrzymanie niebezpiecznej armii robotów.
Namco Museum Battle Collection
Zręcznościowe 23 sierpnia 2005
Kolejna składanka kilkunastu najciekawszych klasycznych gier Namco, tym razem w kieszonkowym wydaniu. Co ciekawe, autorzy Battle Collection przygotowali wiele ciekawych zmian, obejmujących między innymi jakość zastosowanej grafiki.
Me and My Katamari
Zręcznościowe 21 marca 2006
Zabawa w Me and My Katamari polega na kontrolowaniu kuli, która ma możliwość zbierania i „przyklejania” mniejszych od siebie przedmiotów. W ten sposób zwiększa swą objętość. Większość zadań wymaga osiągnięcia odpowiedniej wielkość w określonym czasie. Problem tkwi w tym, że wraz ze wzrostem objętości, coraz trudniej jest kontrolować wielki obiekt.
Xyanide Resurrection
Zręcznościowe 7 września 2007
Xyanide Resurrection to gra z gatunku shoot'em up. Za jej stworzenie odpowiedzialna jest holenderska firma wydawniczo-developerska, Playlogic.
Ape Escape P
Zręcznościowe 5 maja 2006
Ape Escape: On The Loose to pozycja bazująca na serii gier Ape Escape wydawanych na konsole PlayStation i PlayStation 2. Pełna akcji platformówka została przygotowana przez japoński oddział Sony – SCEJ. Wydawcą jest oczywiście firma-matka Sony Computer Entertainment.
Midway Arcade Treasures: Extended Play
Zręcznościowe 12 grudnia 2005
Midway Arcade Treasures: Extended Play jest kolejną kompilacją klasycznych gier, stworzonych przez słynną elektroniczno-rozrywkową korporację w ciągu kilkudziesięcioletniej swojej działalności. Wśród dostępnych w pakiecie pozycji znajdują się między innymi takie produkcje, jak Gauntlet, Defender i Rampage.
Arthur and the Minimoys
Zręcznościowe 20 lutego 2007
Arthur and the Minimoys jest zręcznościówką z wyraźnie wyeksponowanymi motywami przygodowymi, bazującą na kinowym przeboju, rozpowszechnianym w Polsce pod tytułem Artur i Minimki. Filmowy pierwowzór stworzył słynny Luc Besson, czyli reżyser pamiętnego dzieła o nazwie The Fifth Element (Piąty Element), na podstawie książki dla dzieci swojego autorstwa.
Exit
Zręcznościowe 15 lutego 2006
Exit jest osobliwym połączeniem gry akcji z elementami logicznymi, a charakterem zabawy przypomina nieco pierwsze pozycje z cyklu Oddworld (Abe’s Oddysee i Abe’s Exoddus).
Mega Man Powered Up
Zręcznościowe 14 marca 2006
Tytułowy Mega Man to dobrze znany starym wyjadaczom bohater, którego elektroniczno-rozrywkowa kariera rozpoczęła się w 1987 roku. Od tamtej pory powstała niezwykła seria gier, ukazująca losy wspomnianego awanturnika w świecie zdominowanym przez roboty. Mega Man Powered Up to jeszcze jedna odsłona cyklu, która formalnie stanowi remake pierwszej części cyklu.
Baito Hell 2000
Zręcznościowe 6 grudnia 2006
WTF (alias Baito Hell 2000) to tytuł ciężki do sklasyfikowania. Jest on zbiorem około czterdziestu prostych mini–gier. Sposób rozgrywki jednak raczej nie przypomina znanego z chociażby z serii Mario Party. Nie bez przyczyny w tytule gry mamy piekło - autorzy gry zrobili wszystko, by uczynić życie bohatera diabelnie ciężkim.
Capcom Classics Collection Reloaded
Zręcznościowe 24 października 2006
Capcom Classics Collection Reloaded to kolekcja hitowych gier z przeszłości.. Wśród zamieszczonych w zestawie tytułów znajdziemy między innymi takie produkcje, jak Commando, Ghouls ‘n Ghosts i Street Fighter II: The World Warrior.
Dragon's Lair
Zręcznościowe prace wstrzymane
Reedycja klasycznej gry zręcznościowej, która pojawiła się w salonach gier w 1983 roku. Wcielając się w postać rycerza Dirka, wyruszamy na ratunek porwanej przez smoka księżniczce. Gra opiera się w całości na tzw. quick time eventach i pozwala na zabawę kontrolerem ruchu Kinect.
Crush
Zręcznościowe 25 maja 2007
Crush jest pozycją zręcznościowo-logiczną, łącząca w unikalny sposób świat 2D i 3D. Gracze przejmują kontrolę nad bohaterem imieniem Dan, który dzięki hipnozie próbuje wyleczyć się ze swoich lęków. Musimy pomóc protagoniście w zrealizowaniu celu, co wiąże się z przebrnięciem przez czterdzieści surrealistycznych etapów.
Platypus
Zręcznościowe 14 listopada 2006
Dynamiczna gra akcji, która nawiązuje do takich klasyków gatunku, jak Project-X, Katharsis czy Gradius. Gracz zasiada za sterami niewielkiego statku kosmicznego. Jego zadaniem jest eliminacja pojawiających się na ekranie przeciwników. Cecha wyróżniającą tej produkcji jest oprawa graficzna, która powstała na podstawie zdjeć obiektów oraz lokacji ulepionych z plasteliny.
Super Stardust Portable
Zręcznościowe 25 listopada 2008
Przenośna wersja gry Super Stardust HD, która w 2007 roku została wydana na konsoli PlayStation 3. Gracze wcielają się w pilota kosmicznego myśliwca, likwidując pojawiające się na planszy asteroidy oraz statki obcych.
Canabalt
Zręcznościowe 14 marca 2012
Prosta gra zręcznościowa, w której sterujemy bohaterem uciekającym przed nieokreślonym niebezpieczeństwem. Gracze nie kontrolują kierunku i szybkości z jaką się poruszają, mogąc jedynie przeskakiwać napotkane przeszkody.
Pinball Heroes
Zręcznościowe 13 listopada 2009
Dwuwymiarowa symulacja pinballu. Deweloperzy przygotowali tematyczne stoły oparte na grach, które ukazały się na platformach Sony. Gracze mogą porównywać swoje wyniki z innymi osobami dzięki sieciowym tablicom punktowym.
BreakQuest
Zręcznościowe 1 października 2009
BreakQuest to zręcznościówka, stanowiąca konwersję klasycznej gry o nazwie Arkanoid, wydanej w 1988 r. Sposób zabawy niczym nie zmienił się w stosunku do pierwowzoru, natomiast zdecydowanemu usprawnieniu uległa oprawa audiowizualna.
Coconut Dodge
Zręcznościowe 19 maja 2010
Prosta i dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której gracze sterują małym czerwonym krabem, starając się złapać spadające z nieba diamenty, rubiny i złoto, równocześnie unikając niebezpiecznych kokosów.
Oddworld: Abe's Exoddus
Zręcznościowe 20 października 2009
Druga odsłona unikalnej side-scrollowanej platformówki 2D, która łączy elementy zręcznościowe i logiczne. Tytuł utrzymuje mroczną atmosferę oryginału, a jednocześnie przynosi szereg nowości, które zwiększają złożoność zabawy i dodają przygodzie głębi.
Vib-Ribbon
Zręcznościowe 15 października 2014
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.
Naruto Shippuden: Kizuna Drive
Zręcznościowe 15 lipca 2010
Łącząca elementy bijatyki, przygodówki i jRPG gra zręcznościowa, będąca kolejną odsłoną serii, rozwijanej na handheldach PlayStation Portable przez firmę Bandai Namco. W Naruto Shippuden: Kizuna Drive wcielamy się w rolę tytułowego wojownika, który staje w szranki z nieznanym dotąd przeciwnikiem, odpowiedzialnym za porwanie wszystkich ninja z wioski Konoha. Wzorem większości gier bazujących na tym popularnym anime, produkcja podzielona została na kilka głównych trybów.
Alien Spidy
Zręcznościowe prace wstrzymane
Gra platformowa z rozbudowanym systemem fizyki. Wcielamy się w pochodzącego z kosmosu pająka i próbujemy odnaleźć jego porwanego towarzysza. Przemierzamy kolejne, naszpikowane przeszkodami poziomy wykorzystując specjalne zdolności głównego bohatera.