46. platformówki
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 46. Najpopularniejsze gry o tematyce platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
BasketBelle
Zręcznościowe 6 lipca 2012
BasketBelle to wyprodukowana przez studio Bean oryginalna platformówka 2D, która łączy typową dla tego gatunku mechanikę zabawy ze świeżymi elementami koszykarskimi. Wszystko to zostało doprawione intrygującą fabułą o znaczeniu miłości i rodziny oraz mocno abstrakcyjnym stylem graficznym.
La-Mulana
Zręcznościowe 13 czerwca 2012
La-Mulana to dwuwymiarowa gra platformowa, w której wcielamy się w postać poszukiwacza przygód przypominającego słynnego Indianę Jonesa. Następnie przemierzamy starożytne ruiny La-Mulana, pokonując napotkanych wrogów i unikając licznych pułapek.
Iconoclasts
Zręcznościowe 23 stycznia 2018
Kolorowa platformówka w stylu metroidvania autorstwa dewelopera odpowiedzialnego za serię Noitu Love. W grze wcielamy się w mechaniczkę Robin, która próbuje odkryć dlaczego jej zainteresowania, czyli majsterkowanie, zostały uznane za nielegalne. Rozgrywka łączy eksplorację, walkę i rozwiązywanie zagadek.
Stonerid
Zręcznościowe 18 grudnia 2013
Stonerid jest debiutanckim projektem polskiego studia Entivare. Gra należy do gatunku klasycznych platformówek 2D. Główny bohater to mały kamienny stworek, który musi oczyścić swój fantastyczny świat z toksycznych substancji i odkryć, kto odpowiada za skażenie. Tytuł bazuje na klasycznych rozwiązaniach, a graczy czeka mnóstwo skakania, biegania, uruchamiania przełączników oraz omijania pułapek i przeciwników.
Wreck-It Ralph
Zręcznościowe 30 października 2012
Wreck-It Ralph jest dwuwymiarową grą platformową, bazującą na filmie animowanym o tym samym tytule, stworzonym przez Walt Disney Animation Studios. Gracze wcielają się w niej w Ralpha oraz Felixa i muszą stawić czoła niebezpiecznym najeźdźcom.
Fly'n
Zręcznościowe 9 listopada 2012
Fly’n to opracowana przez Ankama Studios dwuwymiarowa gra platformowa. Kierujemy w niej czterema stworkami próbującymi ocalić magiczne drzewa przed zagładą. Każdy z bohaterów posiada inne moce specjalne i ich właściwe wykorzystanie jest kluczem do ukończenia każdego poziomu.
Windforge
Zręcznościowe 11 marca 2014
Dwuwymiarowa platformówka z otwartą rozgrywką i motywem wydobywania surowców oraz konstruowania własnych pojazdów, czy budynków. W grze eksplorujemy powietrzny świat złożony z wysp w poszukiwaniu minerałów. Całość przypomina więc popularną Terrarię, ale operuje znacznie ładniejszą grafiką i paroma autorskimi pomysłami.
Walter
Zręcznościowe prace wstrzymane
Zabawna platformówka o wodnym bohaterze, który rzuca wyzwanie firmie wydobywającej ropę. Produkcja bazuje na systemie fizycznym obliczającym zachowanie cieczy i zawiera dziesiątki pomysłowych poziomów. Przygotowało ją studio założone przez byłego pracownika Eden Games (producent serii Test Drive Unlimited).
Thundercats
Zręcznościowe 30 października 2012
Oparta na podstawie odświeżonej wersji popularnego serialu animowanego z lat osiemdziesiątych zręcznościowa gra akcji 2D, w której głównym celem jest pokonanie zastępów wroga i dobrnięcie do końca kolejnych etapów.
Derrick the Deathfin
Zręcznościowe 9 października 2012
Derrick the Deathfin to pełna humoru gra zręcznościowa opowiadająca o historii pewnego młodego rekina, szukającego zemsty na ludziach. Tytuł oferuje ponad trzydzieści poziomów umieszczonych w jedenastu różnych scenografiach.
To-Fu: The Trials of Chi
Zręcznościowe 29 czerwca 2012
To-Fu: The Trials of Chi to dwuwymiarowa zręcznościowa platformówka z elementami gry logicznej, której bohaterem jest mały kawałek serka tofu. Tytuł oferuje nam ponad 100 poziomów o zróżnicowanym stopniu trudności i wielkości.
Shifting World
Logiczne 6 października 2011
Shifting World to połączenie platformówki i gry logicznej. Gracze przemierzają monochromatyczne plansze, które w określonych miejscach musimy modyfikować zmieniając ich układ i wygląd, by dotrzeć do wcześniej niedostępnych miejsc.
Snapshot
Logiczne 30 sierpnia 2012
Dwuwymiarowa platformówka z elementami gry logicznej. Kierujemy poczynaniami małego robota o imieniu Pic. Jest on wyposażony w wyjątkowy aparat fotograficzny, potrafiący usuwać obiekty z planszy, po której się poruszamy, a następnie przenosić je w zupełnie inne miejsce.
Spate
Zręcznościowe 27 marca 2014
Platformówka utrzymana w konwencji steampunka. Gracz wciela się w prywatnego detektywa, który udaje się do zakazanej strefy w poszukiwaniu zaginionej osoby. Zabawa polega głównie eksplorowaniu lokacji, omijaniu przeszkód i pułapek oraz rozwiązywaniu zagadek logicznych.
Under The Ocean
Akcji prace wstrzymane
Sandboxowa platformówka, w której staramy się przeżyć na archipelagu tajemniczych wysp. Musimy zapewnić sobie schronienie, zdobywać wodę i jedzenie, konstruować własne przedmioty i bronić się przed drapieżnikami. Poza survivalem istotną rolę odgrywa też eksploracja wirtualnego świata.
Offspring Fling
Zręcznościowe 30 marca 2012
Utrzymana w delikatnym stylu retro platformówka 2D, która testuje zarówno refleks gracza, jak i jego spryt. Wcielamy się w zwierzątko, które zgubiło w lesie całe swoje potomstwo. Naszym zadaniem jest odzyskanie dzieci. Autorzy do przejścia przygotowali ponad sto poziomów o rosnącym stopniu trudności.
Dokuro
Zręcznościowe 29 marca 2012
Przygotowana przez doświadczone studio GameArts klasyczna, dwuwymiarowa platformówka, w której wcielamy się w kościanego wojownika Dokuro. Kiedy jego pan Dark Lord porywa piękną księżniczkę i zamierza zmusić ją do małżeństwa, nasz bohater wypowiada mu posłuszeństwo i postanawia uratować ją z rąk okrutnego tyrana.
Valdis Story: Abyssal City
Akcji 30 października 2013
Niezależna dwuwymiarowa platformówka. Akcja toczy się w świecie o otwartej strukturze, a gra kładzie nacisk na aspekt eksploracyjny. Autorzy zadbali też o rozbudowaną mechanikę walki, pozwalającą na uczenie się różnych technik i czarów. Zabawę urozmaica system rozwoju postaci.
Wooden Sen'SeY
Akcji 24 sierpnia 2012
Platformówka osadzona w fantastycznej i lekko steampunkowej wersji japońskiego średniowiecza. Gra posiada grafikę 3D, ale poruszamy się w dwóch wymiarach. Autorzy duży nacisk położyli na system walki. Pozwala on na wyprowadzanie wielu różnych ataków i korzystanie m.in. z toporów, shurikenów oraz łańcuchów zakończonych hakami.
The Adventures of Shuggy
Zręcznościowe 15 czerwca 2011
Sympatyczna platformówka, która łączy pomysły z paru innych gier (np. Braid, VVVVVV, czy N+). Wcielamy się w niej małego wampira Shuggy’ego, aby oczyścić jego rodową posiadłość z potworów. Każdy z poziomów przynosi nowe wyzwania zręcznościowo-logiczne. Produkcja zawiera też pokaźną liczbę etapów kooperacyjnych dla dwóch osób.
World Gone Sour
Zręcznościowe 20 grudnia 2011
World Gone Sour to wyprodukowana przez firmę Beef Media zręcznościowa platformówka z żelkami w rolach głównych. Kierując poczynaniami gumowych bohaterów gracze starają się bezpiecznie przeprowadzić ich przez pełen niebezpieczeństw świat ludzi. Gra promuje słodycze marki Sour Patch Kids.
Fortune Summoners
RPG 18 czerwca 2009
Fortune Summoners to dwuwymiarowa gra RPG, która łączy w sobie zręcznościowy model rozgrywki typowy dla platformówek oraz pomysły znane fanom tradycyjnych przedstawicieli gatunku gier fabularnych. Głównymi bohaterkami tytułu są trzy młode dziewczyny, próbujące odkryć tajemnicę pewnego magicznego kamienia żywiołów.
Commander Keen - Episode 6: Aliens Ate My Babysitter!
Zręcznościowe 1 grudnia 1991
Aliens Ate My Babysitter! to szósta gra z serii Commander Keen. Fabuła gry koncentruje się wokół Molly, niani ośmioletniego Billy’ego Blaze’a. Kobieta została porwana przez kosmitów z rasy Bloogs, a znany z heroicznych wyczynów chłopiec, postanawia uwolnić swoją opiekunkę.
Stealth Inc: A Clone in the Dark
Zręcznościowe 28 listopada 2012
Zabawna platformówka, łącząca cechy takich gier jak Metal Gear Solid oraz Super Meat Boy. Wcielamy się w niej w hakera łamiącego zabezpieczenia w celu dotarcia do wyjścia. Na każdym z poziomów musimy rozwiązać prostą zagadkę i pozostać w ukryciu. Liczy się też zręczność w omijaniu niebezpiecznych pułapek.