99. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dungeons: Władca Ciemności
Strategiczne 23 września 2011
Strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, będąca kontynuacją tytułu Dungeons. W grze wcielamy się w lorda podziemi, który zarządza, rozwija i broni swoich lochów. Gra klimatem nawiązuje do produkcji Dungeon Keeper. Najważniejszym atutem gry jest tryb dla wielu graczy, dla którego przygotowano specjalne scenariusze i umiejętności.
Cartel
Strategiczne prace wstrzymane
Cartel to stworzona przez firmę Paradox gra strategiczna łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego i turówki. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych karteli, gracze dążą do dominacji nad światem przyszłości rządzonym przez bezwzględne megakorporacje.
Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces
Strategiczne 6 marca 2012
Combat Mission: Battle for Normandy - Commonwealth Forces to pierwsze rozszerzenie do znanej strategii studia Battlefront, skupiającej się na walkach w Normandii w czasie II wojny światowej. Tym razem dane nam jest pokierować zarówno oddziałami polskimi, brytyjskimi, kanadyjskimi, jak i elitarnymi formacjami niemieckimi.
Command & Conquer
Strategiczne prace wstrzymane
Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.
Tropico 4: Czasy Współczesne
Strategiczne 29 marca 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Tropico 4 autorstwa węgierskiego studia Haemimont Games. W rozszerzeniu zatytułowanym Czasy Współczesne ponownie wcielamy się w rolę dyktatora rządzącego niewielką tropikalną republiką. W nowej kampanii fabularnej, złożonej z 12 zróżnicowanych misji, zadaniem El Presidente jest unowocześnienie kontrolowanego przez siebie kraju, w czym oczywiście spróbują mu przeszkodzić podstępne siły wywrotowców.
Battle Academy Blitzkrieg France
Strategiczne 9 grudnia 2010
Battle Academy Blitzkrieg France to drugie rozszerzenie do turowej gry strategicznej Battle Academy. Dodatek przybliża nam inwazję III Rzeszy na Francję w roku 1940 i oferuje nowe misje oraz jednostki.
The Train Giant
Strategiczne 15 marca 2012
Strategia ekonomiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Jako prezes firmy kolejowej musimy zadbać o rozwój społeczny i gospodarczy dużego wirtualnego miasta. W tym celu tworzymy sieć połączeń komunikacyjnych oraz budujemy osiedla mieszkalne, biurowce i fabryki. Zarobione na tej działalności pieniądze możemy zainwestować na giełdzie papierów wartościowych.
Making History: The Great War
Strategiczne 4 kwietnia 2014
Making History: The Great War to już trzecia odsłona słynącej z bardzo dokładnego odwzorowania realiów historycznych serii strategicznych gier turowych – Making History, od Muzzy Lane Software. Tym razem działania wojenne poprowadzimy na frontach I wojny światowej.
Man of Prey
Strategiczne 11 września 2009
Man of Prey to wyprodukowana przez studio Apeiron gra taktyczna z elementami RPG, której fabuła oparta została na motywach powieści Berkema Al Atomi'ego „Marauder”. Gracz wciela się w rolę mieszkańca fikcyjnego miasta Południowy Ural, który próbuje zapewnić przetrwanie swojej rodzinie w ogarniętej anarchią Rosji.
Hero Academy
Strategiczne 10 sierpnia 2012
Hero Academy to opracowana przez amerykański zespół Robot Entertainment turowa gra strategiczna koncentrująca się na rywalizacji z innymi graczami. Zabawa sprowadza się do bitew pomiędzy dwoma drużynami. Do wyboru jest szereg różnorodnych zespołów i każdy z nich posiada zupełnie inny skład dysponujący unikalnymi umiejętnościami.
Tiny Token Empires
Strategiczne 25 czerwca 2012
Tiny Token Empires to wyprodukowana przez studio BiP Media turowa strategia, w której system walki oparto na rozwiązaniach z casualowych gier logicznych pokroju Bejeweled. Gracze obejmują kontrolę nad jednym z antycznych imperiów i próbują podbić cały basen Morza Śródziemnego.
Decisive Campaigns: Case Blue
Strategiczne 16 lipca 2012
Decisive Campaigns: Case Blue to druga odsłona cyklu strategii turowych w realiach II wojny światowej, zapoczątkowanego w 2010 roku grą Decisive Campaigns: The Blitzkrieg from Warsaw to Paris. Deweloperzy ze studia VR Designs przygotowali dla graczy 4 kampanie, ukazujące zmagania na froncie wschodnim w 1942 roku.
Maia
Strategiczne 23 listopada 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym, opracowana przez debiutujące brytyjskie studio Machine, na czele z byłym członkiem niezależnego Mode 7, Simonem Rothem. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, a zadaniem gracza jest kolonizacja planety 3452C, znanej powszechnie jako tytułowa Maia. Rozgrywka toczy się na generowanych proceduralnie mapach o powierzchni do 2 km kwadratowych. Mechanika zabawy została dość mocno rozbudowana.
Impire
Strategiczne 14 lutego 2013
Inspirowana serią Dungeon Keeper strategia ekonomiczna z elementami RTS. Gra stworzona została przez francuskie studio Cyanide we współpracy z firmą Paradox Interactive. Akcja Impire osadzona została w krainie Ardania, znanej z serii Majesty. Gracz kieruje poczynaniami Baala Abaddona, byłego władcy ciemności, który zdegradowany został do roli małego, demonicznego impa. Bohater pragnie odzyskać dawną potęgę, co wymaga stworzenia rozległych lochów, pełnych pułapek i potężnych potworów.
Spectromancer
Strategiczne 15 października 2008
Spectromancer to gra karciana, w której gracz wciela się w postać potężnego maga, stawiającego czoła swoim oponentom przy pomocy potężnych czarów i przyzywanych stworzeń. W proces tworzenia tej produkcji był zaangażowany Richard Garfield – twórca prekursora kolekcjonerskich karcianek – Magic: the Gathering.
Crusader Kings II: Legacy of Rome
Strategiczne 16 października 2012
Drugie rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej strategii z 2012 roku od firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, Crusader Kings II: Legacy of Rome koncentruje się na spuściźnie pozostawionej przez Imperium Rzymskie. Rozszerzenie pozwala wcielić się we władcę Cesarstwa Bizantyjskiego lub jego części.
March of War
Strategiczne 10 czerwca 2014
Opracowana przez niezależne studio ISOTX, turowa strategia MMO, dystrybuowana w modelu free-to-play. Akcja gry rozpoczyna się w roku 1940 i łączy motywy II wojny światowej z elementami nurtu steampunk. Świat gry pogrążony jest w konflikcie sześciu fikcyjnych frakcji, zaś zadaniem gracza jest opowiedzieć się po jednej ze stron i ruszyć do walki o globalną dominację.
Clockwork Empires
Strategiczne 26 października 2016
Osadzona w steampunkowej stylistyce strategia ekonomiczna, opracowana przez niezależne studio Gaslamp Games, znane także z roguelike’owej produkcji RPG Dungeons of Dredmor. Akcja gry toczy się w nietypowo ukazanym XIX wieku, zaś gracze wcielają się w dumnych obywateli Imperium Brytyjskiego, których zadaniem jest kolonizacja nowych lądów. Ogólna mechanika rozgrywki bazuje na typowych standardach gier ekonomicznych i polega głównie na rozbudowie miast oraz zarządzaniu ich zasobami.
Horizon
Strategiczne 18 lutego 2014
Horizon to osadzona w kosmosie gra strategiczna typu 4X z rozgrywką prowadzoną w systemie turowym. Jako przywódca ludzkości gracz wyrusza na podbój galaktyki, wchodzi w kontakty z obcymi cywilizacjami i odkrywa zupełnie nowe granice wszechświata.
The Few
Strategiczne 20 czerwca 2013
Osadzona w realiach II wojny światowej lotnicza strategia czasu rzeczywistego, będąca pierwszym pecetowym projektem studia Black Moon Design, zajmującego się dotąd głównie grami mobilnymi i przeglądarkowymi. The Few pozwala nam na zrekonstruowanie słynnej bitwy o Anglię z 1940 roku, a podczas zabawy stanąć możemy zarówno po stronie niemieckiego Luftwaffe, jak i aliantów reprezentowanych m.in. przez lotnictwo brytyjskie, czechosłowackie, kanadyjskie, nowozelandzkie i polskie.
Kupiec
Strategiczne 30 czerwca 1997
Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.
Door Kickers
Strategiczne 20 października 2014
Dwuwymiarowa strategia taktyczna, będąca debiutanckim dziełem rumuńskiego studia KillHouse Games. W grze wcielamy się w dowódcę policyjnych oddziałów SWAT i podejmujemy się realizacji szeregu zróżnicowanych zadań, takich jak rozbijanie grup przestępczych, ratowanie zakładników, ochrona VIP-ów czy eskortowanie więźniów. Poszczególne misje generowane są losowo, bądź przygotowywane w specjalnym edytorze.
Race to Mars
Strategiczne prace wstrzymane
Przygotowana przez niezależne polskie studia Intermarum i One More Level strategia turowa adresowana do miłośników astronomii. W Race to Mars wcielamy się w szefa nowo powstałej firmy z branży kosmicznej, a naszym zadaniem jest kolonizacja Czerwonej Planety i wyprzedzenie na tym polu konkurencji. Aby tego dokonać, trzeba najpierw rozwiązać wiele problemów na Ziemi, wynaleźć odpowiednie technologie oraz zebrać potrzebne fundusze.
Worlds of Magic
Strategiczne 19 marca 2015
Wyprodukowana przez rodzime studio Wastelands Interactive gra strategiczna z gatunku 4X osadzona w realiach fantasy. Tytuł został zainspirowany kultową grą Master of Magic z 1994 r. i w zamyśle autorów stanowi jej duchową kontynuację. Akcja toczy się w wielowymiarowym, losowo generowanym uniwersum, w którym toczy się zaciekła walka o dominację przy użyciu magii i miecza. Rozgrywka koncentruje się na 4 klasycznych aspektach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji.