Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

66. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 66. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Railroad Tycoon II
Railroad Tycoon II

Strategiczne 15 października 1998

Railroad Tycon II jest kontynuacją znakomitej strategii ekonomicznej z 1991 roku. Gracz wciela się w przedsiębiorcę, który pragnie zbudować kolejowe imperium. Do jego podstawowych zadań należy m.in. wytyczanie szlaków kolejowych, pozyskiwanie środków na inwestycje i walka z konkurencją. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o odpowiednio dużą liczbę scenariuszy do rozgrywki solowej oraz w pełni funkcjonalny tryb zabawy multiplayer.

Rollercoaster Tycoon II: Time Twister
Rollercoaster Tycoon II: Time Twister

Strategiczne 21 października 2003

Drugi oficjalny dodatek do gry RollerCoaster Tycoon 2. Rozszerza on podstawową wersję gry o możliwość stworzenia parku rozrywki w stylu nawiązującym do odmiennych epok historycznych; począwszy od ery prehistorycznej i mitologicznej, poprzez średniowiecze, a na erze Rock & Rolla (lata 50-te) i przyszłości kończąc.

Metal Fatigue
Metal Fatigue

Strategiczne 28 lipca 2000

Taktyczny RTS autorstwa studia Zono. Akcja przenosi nas daleko w przyszłość, do XXIII wieku. Fabuła dotyczy konfliktu pomiędzy trzeba frakcjami i każda z nich otrzymała 10 własnych misji w kampanii. Cechą wyróżniającą jest możliwość prowadzenia wojny symultanicznie na trzech niezależnych poziomach: powierzchni planety, na jej orbicie i pod jej powierzchnią.

Divided Ground: Middle East Conflict 1948 - 1973
Divided Ground: Middle East Conflict 1948 - 1973

Strategiczne 27 lipca 2001

Kolejna część popularnego, strategicznego cyklu „Campaign Series” firmy Talonsoft. Gra kontynuuje dobre tradycje serii, przenosząc nas tym razem w realia wielkich konfliktów zbrojnych, jakie miały miejsce na bliskim wschodzie w latach 1948 - 1973.

Imperium Galactica II: Alliances
Imperium Galactica II: Alliances

Strategiczne 19 kwietnia 2000

Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Mech Commander
Mech Commander

Strategiczne 21 sierpnia 1998

Osadzona w uniwersum Battle-tech nietypowa strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrole nad potężnymi maszynami bojowymi – Mech-ami. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć. Nie znajdziemy tu opcji budowy bazy i pozyskiwania surowców. Zamiast tego naszym zadaniem jest umiejętne sterowanie grupami bojowymi.

Army Men II
Army Men II

Strategiczne 2 marca 1999

Army Men II jest drugą odsłoną popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez firmę 3DO Company. Gracz ponownie obejmuje dowodzenie nad plastikowymi żołnierzykami, którzy tym razem muszą stawić czoła szalonemu pułkownikowi, stojącemu na czele złowrogiego kultu, a także powstrzymać armię zombie stworzoną przez niesławnego Dr. Madda.

Transport Giant: Na Końcu Świata
Transport Giant: Na Końcu Świata

Strategiczne 3 września 2004

Rozszerzenie do gry Transport Giant, opracowane przez autorów oryginału – firmę JoWooD Entertainment AG. Tym razem trafiamy do Australii, w której rozwój naszego przedsiębiorstwa transportowego rządzi się nieco innymi prawami. W trakcie zabawy musimy bowiem współpracować nie tylko z fabrykami samochodów i kopalniami, lecz także między innymi z właścicielami ferm krokodyli i strusi.

Outdoor Life: Sportman's Challenge
Outdoor Life: Sportman's Challenge

Strategiczne 5 stycznia 2004

Dość nietypowa gra strategiczna. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji, w których mamy okazję wcielić się w postać myśliwego, tym razem musimy pokierować profesjonalnym ośrodkiem zlokalizowanym w lesie.

Vegas: Make it Big
Vegas: Make it Big

Strategiczne 17 października 2003

Strategia ekonomiczna stworzona przez zespół Deep Red Games, znany dzięki wyprodukowaniu takich popularnych ekonomicznych simów jak Monopoly Tycoon czy Beach Life. Gra pozwala graczom dorobić się fortuny w Las Vegas, królestwie kasyn, hoteli, itp.

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
WarCraft II: Beyond the Dark Portal

Strategiczne 22 marca 1996

Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Sid Meier's Civilization III: Conquests

Strategiczne 4 listopada 2003

Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Rise of Nations: Thrones and Patriots

Strategiczne 27 kwietnia 2004

Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

Command & Conquer: Sole Survivor Online
Command & Conquer: Sole Survivor Online

Strategiczne 30 listopada 1997

Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.

Deaktywacja
Deaktywacja

Strategiczne 19 grudnia 2003

Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.

Age of Sail
Age of Sail

Strategiczne 15 września 1996

Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

The Settlers III: Misja Amazonek
The Settlers III: Misja Amazonek

Strategiczne 27 października 1999

The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.

Hospital Tycoon
Hospital Tycoon

Strategiczne 8 czerwca 2007

Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.

X-COM: Apocalypse
X-COM: Apocalypse

Strategiczne 13 maja 1997

Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.

World War II: Panzer Claws II
World War II: Panzer Claws II

Strategiczne 3 grudnia 2004

Kolejna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, którą zawdzięczamy programistom polskich studiów developerskich Reality Pump i In Images. Tym razem przeniesiemy się w okres II wojny światowej (1941-1943) i przyjrzymy się szczegółowo wydarzeniom na froncie wschodnim, operacjom we Francji i Włoszech oraz hitlerowskiej ofensywie w Ardenach.

Space Empires IV
Space Empires IV

Strategiczne 9 listopada 2000

Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Escape from Paradise City
Escape from Paradise City

Strategiczne 26 października 2007

Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.

Times of Conflict
Times of Conflict

Strategiczne 23 stycznia 2001

Obejmij naczelne dowództwo nad jedną z trzech nacji walczących o kontrolę nad planetą Edhaer i wykorzystaj wszystkie swe umiejętności taktyczne by ostatecznie pokonać przeciwników.

Napoleon's Campaigns
Napoleon's Campaigns

Strategiczne 16 listopada 2007

Napoleon's Campaigns to historyczna gra strategiczna rozgrywana w systemie turowym, stworzona przez francuskie studio developerskie AGEOD. Skupia się ona na przedstawieniu bardzo ciekawego okresu w dziejach naszego świata, jakim niewątpliwie były lata 1808-1815 (Wojny Napoleońskie).