Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

30. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 30. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Rise of Industry
Rise of Industry

Strategiczne 2 maja 2019

Strategia ekonomiczna, w której wcielamy się w początkującego biznesmena. Rise of Industry pozwala nam stanąć na czele firmy wyspecjalizowanej w logistyce, przemyśle, rolnictwie lub górnictwie, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować łączyć te dziedziny. Zabawa toczy się na generowanych proceduralnie mapach oferujących odmienne wyzwania.

Kingdom: Two Crowns
Kingdom: Two Crowns

Strategiczne 11 grudnia 2018

Kolejne wcielenie minimalistycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, za którego opracowaniem stoi niezależne studio noio. Podobnie jak w oryginalnym Kingdom znanym z komputerów osobistych i urządzeń mobilnych gracz wciela się tutaj w króla, którego zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo poddanych i zapewnienie im dobrobytu. W odróżnieniu od pierwowzoru w Kingdom: Two Crowns można bawić się nie tylko w pojedynkę, ale i w towarzystwie drugiego gracza.

Evil Genius 2: World Domination
Evil Genius 2: World Domination

Strategiczne 30 marca 2021

Kontynuacja RTS-a Evil Genius z 2004 roku. Odpowiedzialne za powstanie sequela studio Rebellion postawiło na sprawdzony schemat. W Evil Genius 2 gracz po raz kolejny wciela się w tytułowego typa spod ciemnej gwiazdy snującego złowieszcze plany. Fabuła, inspirowana klasykami szpiegowskiego kina akcji, po raz kolejny została doprawiona solidną dawką specyficznego humoru.

Dead Season
Dead Season

Strategiczne 2024

Turowa gra taktyczna z elementami RPG osadzona w świecie po apokalipsie zombie. W Dead Season przejmujemy kontrolę nad czteroosobową grupą ocalałych, która próbuje przetrwać. Gdy działanie po cichu zawodzi, stajemy do walki z żywymi trupami i innymi ludźmi.

Republic of Pirates
Republic of Pirates

Strategiczne 2024

Polski RTS, który przenosi nas na Karaiby z czasów złotej ery piractwa. W Republic of Pirates toczenie morskich bitew (w czasie rzeczywistym) jest równie ważne co rozbudowa pirackiej osady oraz dbanie o stosunki dyplomatyczne.

Grimgrad
Grimgrad

Strategiczne 5 kwietnia 2023

Grimgrad to RTS, w którym obejmujemy pieczę nad słowiańską osadą w czasach średniowiecza i musimy ją rozwinąć w wielką metropolię. Rozgrywka koncentruje się na aspekcie ekonomicznym oraz survivalowym, wymagając radzenia m.in. z sobie z ciężką pogodą, plagami oraz drapieżnikami.

Anvil Empires
Anvil Empires

Strategiczne 2024

Strategiczna gra MMO, w której gracze budują imperia i toczą ze sobą wojny. Anvil Empires pozwala na symultaniczną zabawę 1000 graczy na jednej mapie, a całość osadzono w fikcyjnym świecie wzorowanym na średniowieczu.

Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising

Strategiczne 11 marca 2010

Samodzielny dodatek do osadzonej w uniwersum Warhammera 40,000 drugiej części RTS-a studia Relic Entertainment. Zgodnie z tytułem rozszerzenia, Dawn of War II: Chaos Rising koncentruje się wokół frakcji Kosmicznych Marines Chaosu. Akcja gry osadzona została na pokrytej lodem planecie Aurelia, która tysiąc lat wcześniej została "pożarta" przez burzę Osnowy, a teraz powróciła wraz z legionami Chaosu.

Restaurant Empire
Restaurant Empire

Strategiczne 25 marca 2003

Kolejna gra Trevora Chana, twórcy takich głośnych tytułów jak Capitalism czy Seven Kingdoms. Tym razem jest to strategia-ekonomiczna, w której możemy zająć się stworzeniem od podstaw najlepszej światowej sieci restauracji.

Pluton
Pluton

Strategiczne 20 listopada 2002

Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.

Seven Kingdoms: Conquest
Seven Kingdoms: Conquest

Strategiczne 14 marca 2008

Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.

Outfront: Na tyłach wroga
Outfront: Na tyłach wroga

Strategiczne 16 września 2005

Pierwszy samodzielny dodatek do gry Soldiers: Heroes of World War II, opracowany przez zespół Dark Fox. Podobnie jak miało to miejsce w podstawowej wersji gry, akcja add-onu została osadzona w czasach II wojny światowej – tym razem gracze przejmują kontrolę nad sześcioma sowieckimi sabotażystami.

Master of Orion II
Master of Orion II

Strategiczne 28 grudnia 1996

Legendarna gra strategiczna należąca do podgatunku znanego jako kosmiczne 4X. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, a zabawa polega na zarządzaniu galaktycznym imperium. W tym celu kolonizujemy planety, rozwijamy technologie, dbamy o wzrost gospodarczy, zajmujemy się dyplomacją, a ostatecznie prowadzimy również wojny.

Ś.W.I.N.I.A.
Ś.W.I.N.I.A.

Strategiczne 4 grudnia 2001

S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.

Nexus: The Jupiter Incident
Nexus: The Jupiter Incident

Strategiczne 5 listopada 2004

Nexus: The Jupiter Incident (poprzednio Galaxy Andromeda i Imperium Galactica III: Genesis) to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja rozgrywa się w kosmosie.

King's Bounty
King's Bounty

Strategiczne 4 kwietnia 1990

King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

Act of War: Direct Action
Act of War: Direct Action

Strategiczne 15 marca 2005

Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Strategiczne 26 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.

Silent Storm: Sentinels
Silent Storm: Sentinels

Strategiczne 4 września 2004

Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.

Evil Genius
Evil Genius

Strategiczne 1 października 2004

Oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku, w której mamy okazję stać się tytułowym „Geniuszem Zła”.

Sid Meier's Alpha Centauri
Sid Meier's Alpha Centauri

Strategiczne 10 lutego 1999

Skolonizowanie obcej planety, pokonanie jej rdzennych mieszkańców i innych pretendentów do władzy to wyzwanie jakie stawia przed graczem Alpha Centauri, kolejna gra legendarnego Sida Meiera.

Zoo Empire
Zoo Empire

Strategiczne 4 sierpnia 2004

Strategia ekonomiczna umożliwiająca tworzenie zupełnie od podstaw własnego ogrodu zoologicznego. Naszym zadaniem jest opieka nad zwierzętami, dbanie o ich zdrowie, kondycję i wyżywienie, zatrudnianie pracowników i opiekunów zwierząt oraz sprowadzanie nowych gatunków dla uatrakcyjnienia naszego Zoo.

Master of Magic (1994)
Master of Magic (1994)

Strategiczne 1 stycznia 1994

Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.

Earth 2150: The Moon Project
Earth 2150: The Moon Project

Strategiczne 29 października 2000

The Moon Project jest kontynuacją gry Earth 2150. United Civilized States i Lunar Corporation współzawodniczą ze sobą w zupełnie nowym otoczeniu - całkiem nowe potyczki, nowe jednostki, budynki, utwory muzyczne i wiele więcej. Wbudowana możliwość gry sieciowej przez serwery EarthNet.