131. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 131. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
America II
Strategiczne prace wstrzymane
Druga odsłona serii gier strategicznych rozgrywających się na Dzikim Zachodzie. W grze wcielamy się w jedną z pięciu grup – Apaczów, Meksykan, Komanczów, Amerykanów lub górników – i stajemy do walki o ziemię oraz wpływy. Każda z frakcji różni się od siebie pod względem posiadanych jednostek. Twórcy przygotowali 30 różnych misji i tryb zabawy wieloosobowej.
Delenda
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińską firmę Frogwares. Tytuł ten opowiada o wojnach czasów starożytnych, kiedy to na polach bitew zmagali się m.in. dzielni Celtowie, Spartanie i Rzymianie.
No Name War
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego. Akcja osadzona została na ziemi w odległej przyszłości i opowiada o konflikcie toczonym przez trzy nacje, tj. Ktonians, Khloona oraz Qaldars.
Project MyWorld
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa produkcja łącząca grę ekonomiczną z elementami społecznościowymi. Autorzy stworzyli wirtualnego modelu całej Ziemi, na który nałożyli plany prawdziwych miast. Gracze mogą kupować i sprzedawać domy, urządzać należące do nich tereny oraz eksplorować lokacje. Rozgrywkę uatrakcyjniają również zręcznościowe mini gierki.
Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.
Arena Wars 2
Strategiczne 12 października 2012
Druga odsłona strategii czasu rzeczywistego, w której postawiono przede wszystkim na dynamiczną akcję i walki wieloosobowe. W grze przenosimy się w nieodległą przyszłość, aby wziąć udział w spektakularnym sporcie przyszłości: walkach armii robotów. Podczas potyczek nie musimy budować bazy i zbierać surowców – zamiast tego, koncentrujemy się tylko na działaniach bojowych.
Frozen Synapse
Strategiczne 26 maja 2011
Innowacyjna gra wojenna koncentrująca się na starciach niewielkich oddziałów. Bitwy rozgrywane są w systemie turowym, ale w przeciwieństwie do typowych produkcji tego typu rozkazy obu stron wykonywane są jednocześnie. Takie rozwiązanie powoduje, że nie wystarczy reagować na ruchy przeciwnika, zamiast tego trzeba się nauczyć je przewidywać.
The Unstoppable Gorg
Strategiczne 19 stycznia 2012
The Unstoppable Gorg to przygotowana przez studio deweloperskie firmy Futuremark strategia typu "tower defense". Akcja gry osadzona została w roku 1951. Gracz wciela się w rolę obrońcy Ziemi i całego Układu Słonecznego przed atakiem kosmitów. Zarówno fabuła, jak i oprawa wizualna gry nawiązują do stylistyki kiczowatych filmów s-f z lat 50. i 60. ubiegłego wieku.
Gratuitous Tank Battles
Strategiczne 17 maja 2012
Gratuitous Tank Battles to strategia typu tower defense. Fabuła gry zakłada, że I wojna światowa nigdy się nie skończyła i w świecie Gratuitous Tank Battles toczy się ona dalej w roku 2114.
Cities XL 2012
Strategiczne 20 października 2011
Strategia ekonomiczna, w której zarządzamy wszystkimi najważniejszymi aspektami funkcjonowania wnoszonej przez nas metropolii. Celem zabawy jest zbudowanie jak najbardziej zbliżonego do ideału miasta, którego mieszkańcy wiodą sielskie życie, płacąc niskie podatki, nie przejmując się porannymi korkami, kolejkami w przychodni i zanieczyszczeniem powietrza.
Panzer Campaigns: Salerno 43
Strategiczne 4 czerwca 2005
Kolejna pozycja z szerokiej oferty firmy HPS Simulations. Podobnie jak wszystkie inne programy z serii Panzer Campaigns, także Salerno jest klasyczną grą wojenną, odzwierciedlającą działania batalistyczne z okresu II Wojny Światowej w skali operacyjnej.
Genesis Rising: The Universal Crusade
Strategiczne 20 marca 2007
Genesis Rising: The Universal Crusade studia Metamorf to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywana w trójwymiarowym otoczeniu oraz posiadająca naleciałości właściwe grom cRPG i przygodówkom.
Delve Deeper
Strategiczne 1 lipca 2010
Strategia turowa firmy Lunar Giant Studios, w której kierujemy drużyną krasnoludów. Eksplorujemy opuszczone kopalnie w poszukiwaniu bogactw i ukrytych skarbów oraz walczymy z licznymi niebezpiecznymi potworami. Gra oferuje zarówno tryb jednoosobowy jak i multiplayer do czterech graczy, także na jednej konsoli.
Spaceforce Constellations
Strategiczne 23 grudnia 2013
Strategia rozgrywana w systemie turowym, osadzona w uniwersum science-fiction, które było tłem wydarzeń w grach: Spaceforce Captains i Spaceforce: Rogue Universe. Gracze wcielają się w rolę dowódcy niewielkiej floty gwiezdnej i ich zadaniem jest podbijanie kolejnych terytoriów oraz eliminacja konkurencyjnych frakcji.
Combat Command: The Matrix Edition
Strategiczne 23 marca 2011
Combat Command: The Matrix Edition to specjalne wydanie turowych gier strategicznych z cyklu Combat Command, które skupiają się na bitwach z okresu II wojny światowej. The Matrix Edition zawiera w sobie odświeżone wersje Combat Command 2: Desert Rats oraz Combat Command 2: Danger Forward.
Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.
A Game of Dwarves
Strategiczne 23 października 2012
Strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w księcia krasnoludów nadzorującego rozwój podziemnej osady. Nasi podwładni potrafią m.in. wydobywać surowce, kopać doły i tunele, wznosić budynki i przeprowadzać badania naukowe. Wszystko to wykorzystujemy do tworzenia struktur obronnych potrzebnych do odpierania ataków potworów.
Detour
Strategiczne 16 maja 2011
Wojenna gra budowlana łącząca strategię ekonomiczną z mechaniką rywalizacji znaną z gatunku RTS. Zadaniem gracza jest skonstruowanie drogi z jednego końca mapy na drugi i puszczenie tą trasą ciężarówki. Jednocześnie trzeba uniemożliwić dokonanie tego samego rywalom.
Command Ops: Highway to the Reich
Strategiczne 26 stycznia 2012
Pierwsze rozszerzenie do taktycznej gry wojennej Command Ops: Battles from the Bulge. Autorzy odtworzyli Operację Market Garden, oferując łącznie trzynaście nowych scenariuszy. Poza nowymi mapami wprowadzono też masę poprawek do silnika, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej realistyczna.
Luxury Hotel Empire
Strategiczne 16 lutego 2012
Luxury Hotel Empire to strategia-ekonomiczna, która pozwala graczowi zarządzać siecią hoteli nawet w 12 wielkich miastach, takich jak Berlin czy Paryż. Grę stworzyło niemieckie studio UIG Entertainment specjalizujące się w symulatorach i grach ekonomicznych.
Shad’O
Strategiczne 4 września 2012
Shad’O to przedstawiciel tower defense, popularnego podgatunku gier strategicznych. Studio Okugi postanowiło przedstawić niezwykły i mroczny świat, będący odzwierciedleniem koszmarów sennych dziewięcioletniego chłopca.
BlackSpace
Strategiczne prace wstrzymane
BlackSpace to gra autorstwa zespołu PixelFoundry Games, założonego przez dwóch byłych pracowników studia EA Sports Tiburon: Volga Aksoy’a i Jerry’ego Phaneufa. Pierwsza produkcja niewielkiej firmy jest interesującym połączeniem strategii czasu rzeczywistego z grą akcji oraz elementami ekonomicznymi.
Field of Glory: Wolves From The Sea
Strategiczne 15 czerwca 2012
Dodatek do wojennej strategii Field of Glory. Tym razem akcja przenosi nas w czasy średniowiecza i pozwala na dowodzenie m.in. armiami Wikingów i Saksów. W sumie autorzy przygotowali kilkanaście nowych bitew historycznych i umożliwili pokierowanie kilkuset dodatkowymi jednostkami.
Tryst
Strategiczne 14 września 2012
Tryst to wyprodukowana przez niezależne studio deweloperskie BlueGiant strategia czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracze wcielają się w role dowódców niewielkich oddziałów uczestniczących w wojnie pomiędzy ludźmi i bio-mechaniczną rasą kosmitów. Rozgrywka bazuje na klasycznych dla tego gatunku rozwiązaniach.