Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

109. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 109. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Skateboard Park Tycoon
Skateboard Park Tycoon

Strategiczne 10 września 2001

Skateboard Park Tycoon to połączenie strategii ekonomicznej w której tworzymy i utrzymujemy specjalne skate parki oraz gry akcji typu Tony Hawk’s Pro Skater.

SimsVille
SimsVille

Strategiczne prace wstrzymane

Połączenie Sim City i The Sims to symulacja, gdzie tworzymy własne miasto zamieszkane przez simy. Należy zbudować właściwą infrastrukturę, która zaspokoi określone potrzeby mieszkańców.

Wall Street Trader 2000
Wall Street Trader 2000

Strategiczne 4 stycznia 2000

W ciągu dwóch lat trzeba zbudować finansowe imperium które zachwieje równowagą ekonomiczną świata. Kupować akcje i obligacje, spekulować cenami surowców, zdobywać nowe rynki zbytu aby opanować światową giełdę.

Force 21
Force 21

Strategiczne 10 sierpnia 1999

Taktyczna strategia czasu rzeczywistego o tematyce wojennej, autorstwa studia Red Storm. Fabuła osadzona jest w XXI wieku, gdzie dochodzi do wybuchu III Wojny Światowej. Wykonujemy misje grupą żołnierzy w rozmaitych lokacjach. Gra posiada ładną, trójwymiarową grafikę oraz tryb dla wielu graczy.

Dragonfarm
Dragonfarm

Strategiczne 23 października 2002

Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

Oasis
Oasis

Strategiczne 12 kwietnia 2003

Nietypowa gra strategiczna stworzona przez niezależny zespół developerski. „Oasis” po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas zorganizowanego w marcu 2004 roku Festiwalu Niezależnych Gier (Independent Games Festival). Udało mu się wtedy dotrzeć do najlepszej dziesiątki produktów reprezentujących kategorię Web/DL (gry ściągane przez Internet lub działające bezpośrednio w przeglądarkach internetowych).

Horse & Musket 2: Dragoon - The Prussian War Machine
Horse & Musket 2: Dragoon - The Prussian War Machine

Strategiczne 29 października 2004

Dragoon: The Prussian War Machine to druga z serii gier wyprodukowanych przez Shrapnel Games, wiernie naśladujących realia wojen XVIII i XIX wieku. Tym razem autorzy skupili się na postaci Fryderyka II Hohenzollerna, zwanego Wielkim, który trwale wpisał się do historii Prus jako twórca ich potęgi.

Pax Romana
Pax Romana

Strategiczne 6 listopada 2003

Gra strategiczna tematycznie oraz technicznie spokrewniona z takimi tytułami jak chociażby Caesar czy Faraon. Gracz obejmuje kontrolę nad starożytnym Imperium Rzymskim i stawia sobie za cel podbicie całego antycznego świata.

The Horde
The Horde

Strategiczne 22 marca 1994

The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.

Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Battle Isle '93: The Moon of Chromos

Strategiczne 8 lipca 1991

Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Battle Isle 2200
Battle Isle 2200

Strategiczne 13 maja 1993

Sequel wydanej w 1991 roku gry turowej Battle Isle, który w stosunku do prekursora wprowadził ulepszenia w grafice, dźwięku, a ponadto dodał również nowe jednostki (55 typów samolotów, statków, czołgów, żołnierzy itd.).

Mafioso
Mafioso

Strategiczne prace wstrzymane

Stworzona przez polską firmę NAWAR strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, opowiadająca o współczesnych zorganizowanych grupach przestępczych. developerskiej NAWAR.

Empires in Arms
Empires in Arms

Strategiczne 5 grudnia 2007

Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

La Grande Armee At Austerlitz
La Grande Armee At Austerlitz

Strategiczne 19 grudnia 2001

Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign. Pozwala graczom wpłynąć na wynik bitwy pod Austerlitz.

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Lethal Dreams: The Circle of Fate

Strategiczne 31 marca 2003

Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

World at War
World at War

Strategiczne 26 kwietnia 2001

Zbiór gier strategicznych traktujących o walkach II Wojny Światowej należących do słynnej serii „Campaign Series” firmy Talonsoft. W jego skład wchodzą takie tytuły jak: West Front, East Front, East Front II oraz Rising Sun wraz ze wszystkimi dodatkami do nich.

The Great Battles of Caesar
The Great Battles of Caesar

Strategiczne 15 kwietnia 1998

Trzecia gra z serii Wielkie Bitwy zawiera historyczną kampanię dziewięciu bitew wojsk Juliusza Cezara z Pompejuszem, który sprzeciwił się rządom cesarza wywołując wojnę domową w Imperium Rzymskim.

The War of 1812: The Conquest of Canada
The War of 1812: The Conquest of Canada

Strategiczne 14 kwietnia 2001

Strategia turowa przenosząca nas do roku 1812, kiedy to wojska amerykańskie zmierzyły się z potęgą angielską nadwątloną przez wojnę z Francją i niezwyciężonym Napoleonem.

Panzer Campaigns 4: Tobruk '41
Panzer Campaigns 4: Tobruk '41

Strategiczne 12 maja 2001

Czwarta część strategicznej serii firmy HPS Simulations „Panzer Campaigns” traktującej o największych walkach II Wojny Światowej. Ta część przenosi nas do roku 1941, na rozgrzane piaski Afryki, gdzie wojska niemieckie toczyły zaciekłe walki z ósmą armią brytyjską o miasto Tobruk.

Wildlife Park: Wild Creatures
Wildlife Park: Wild Creatures

Strategiczne 30 maja 2004

Wild Creatures to podtytuł pełnoprawnego rozszerzenia do rozbudowanej strategii ekonomicznej, pt. Wildlife Park, której premiera miała miejsce w maju 2003 roku i która pozwalała graczom na sprawdzenie się w roli menadżera ogrodu zoologicznego.

Auto Assault Trading Card Game
Auto Assault Trading Card Game

Strategiczne 15 kwietnia 2006

Auto Assault Trading Card Game to elektroniczna gra karciana, oparta na popularnym projekcie z gatunku MMO, Auto Assault, stworzonym przez firmę NCsoft. Karcianka pozwala na rozegranie szybkich pojedynków, 1 na 1, utrzymanych w klimacie swojego pierwowzoru.

1848
1848

Strategiczne 16 maja 2006

1848 to reprezentant strategii turowych, stworzony przy współpracy firmy Battlefront oraz studia developerskiego Hussar Games. Akcja 1848 przenosi nas w lata 1848-49, kiedy to na Węgrzech wybuchła rewolucja, której celem było wyzwolenie się spod panowania austriackiego.

Rising Sun: Imperial Strike
Rising Sun: Imperial Strike

Strategiczne 29 września 2000

Rising Sun: Imperial Strike to pierwszy oficjalny dodatek do strategii turowej Rising Sun, autorstwa studia TalonSoft. Rozszerzenie wprowadza m.in. dwie nowe kampanie oraz 10 historycznych scenariuszy.Gracze mogą dowodzić zarówno siłami alianckimi jak i japońskimi walczącymi na Pacyfiku w okresie II wojny światowej.

Reach for the Stars
Reach for the Stars

Strategiczne 27 września 2000

Reach for the Stars jest wyprodukowaną przez studio Strategic Studies Group kosmiczną strategią turową, stanowiąca remake tytułu święcącego triumfy na komputerach 8-bitowych. Rozgrywka bazuje na eksploracji, kolonizacji i podboju galaktyki, a gracze mają okazję zmierzyć się w przeszło 30 scenariuszach z komputerową Sztuczną Inteligencją w przeszło lub z trojgiem żywych przeciwników za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN.