Powoli chyba nastaje czas zmiany samochodu bo aktualny doprowadza mnie już do szewskiej pasji, szczególnie jego brak mocy (88KM). Podoba mi się E46 w kupecie i myślę o takiej 318Ci właśnie.
Ktoś miał styczność z BMW z tym silnikiem? Ktoś może napisać coś więcej o samochodzie jako takim? Zawieszenie, komfort, spalanie, części?
1. dziękuje za pomoc typu "dresowóz"
2. dziękuje za pomoc typu "ja bym kupił co innego"
3. dziękuje za rozmowę nie w temacie
Masz tam wsadzony M43TUB19, który niezbyt sprawdza się ekonomią i awaryjnością. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest już 320Ci lub 323Ci. M54B22 lub M52TUB25 stanowią jedne z lepszych silników benzynowych BMW tamtego okresu. Oczywiście piszę tu o niedużym litrażu.
118hp przy prawie 1400kg to trochę mało i główny czynnik który wkurza Cie przy obecnym aucie mało co się zmieni :)
Zastanowił bym się nad mocniejszym silnikiem, wiem że 2.5 lub 2.8 będzie palić więcej ale może jakiś diesel ? były w Coupe ale z tego co pamiętam rzadziej spotykane.
Dużego litrażu nie chcę, mówisz, że 2 litrowy się dobrze sprawuje? Nie wiem nawet o co Cię grucha pytać (Hohner z tej strony, albo Axl jak wolisz ;)) cholera a wiem, że o BMW wiesz dużo...
Diesel dopada. Ostatnio kolega wymieniał sprzęgło w Toyocie z dieslem, usiadłem jak cenę usłyszałem :P
Znajomy miał taki tyle, że 328, piękny wóz... niestety rozbił się nim po niecałym miesiącu...
Od siebie, to bym szukał tylko 328 i go zagazował co najwyżej. Świetnie się sprawuje w takiej wersji (jeżeli mowa o benzynie). Dieseli unikaj przy takim litrażu. Problematyczne.
A tak do końca na poważnie - jak szukasz niedużego samochodu, to olej coupete dla bajeru i weź sedana. Dużo lepszy wybór i brak niektórych chorych rozwiązań z zawieszeniem.
Grucha - w sumie sedan tez brzydki nie jest. Bajera mi nie potrzebna, po prostu mi się podoba Coupe. Sedan też jest cacy. 2.8l to dla mnie za dużo, mam wrażenie, że z moją noga bym skończył na drzewie :( 2 litry lub 2.3 to taki max.
Tyle, że 323 i 328 to ten sam silnik praktycznie :)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52
Najlepsza generacja benzynowa chyba w historii. Poza możliwym problemem z Vanosem reszta jest jak bajka. I tak naprawdę to tą moc się czuje, jak się chce. Jakoś rzadko widzę znajomych wariujących 4.4, a tu raptem tylko 2.5l
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=150330
Przejrzyj całe forum, galerie i coś wyłapiesz ciekawego. Później to tylko szukać własnej sztuki.
Ja choruję teraz na E30 cabrio, 325 w manualu dla żony :) Ale tu już mam wymagania kolorystyczno-stanowe. Oryginał nie dotykany przez czubów itd.
[8]
1. nie podobaja mi się te 17 felgi
2. nie podoba mi się tapicerka
3. walony w lewy bok
4. diesel ;)
oprócz tego śliczna :P
Jak kupisz, to pamiętaj, żeby dać sobie czas na przestawienie się na RWD. Znajomy, bardzo dobry kierowca, z wieloletnim i wielokilometrowym stażem, mimo wszelkich asrów, absów, esp, itp. wpadł w poślizg i już buni nie wyciągnął i skończył na latarni... przy prędkości ok. 80km/h...
xyz - jeździłem Volvo 740 2.3l też napęd na tył :P dawało radę :P
Zakładam, że w Buni miał szerokie kapcie z tyłu na dużej feldze?
xyz666 -> to widocznie nie był tak dobrym kierowcą jak piszesz, wystarczy trochę wyobraźni ale bez przesady to nie jest jakaś przepaść w prowadzeniu. Z ciekawości ile miała koni ta beemka, że nie opanował sytuacji?
Broń boże nie bierz 318... E46Ci troche wazy jednak. Ekonomia w 318 moze sie okazac gorsza niz w przypadku 6 cylidrowego motoru (czyli minimum szukaj od 320 150km, chyba ze po lifcie to tam 320 tez juz jest R4 o ile mnie pamiec nie myli)
Mam od 4 lat 323Ci z 00' roku i zasadniczo złego slowa nie powiem na auto, jedyna wada to zawieszenie, czesto padają elementy metalowo gumowe tuleje itd ale na 18' kołach i polskich drogach nie moze byc inaczej (są dosc tanie i powszechnie dostepne w wielu zamiennikach, ale zasadniczo jak wezmiesz Lamfordera to w wiekszosci przypadkow bedzie to to samo co bys dostal w ASO za x5 cene).
Vanos to chyba 2 z najpowazniejszych usterek jakie w E46 sie pojawiają, ale to tez nie kosmos bo koło 500zł z czesciami zrobisz. Mnie sie juz troche odzywa na zimnym silniku w zimie, wiec pewnie na wiosne bede sie musiał za to zabrac:)
Spalanie w normie, nie sluchaj jak ktos Ci powie ze 15 po miescie to minimum jak to w BMW:D
Ja po miescie (krk) 10 raczej nie przekraczam, w trasie to roznie 7-8, srednio chyba miałem 9,3 jak liczyłem kiedys ale 80% po mescie. Gazu nie mam wiec nie pytaj czy sie da załozyc :)
Co do komfortu, zalezy od felgi... na zimowych 16 plyniesz po dziurach w miare cicho i płynnie, na 18' zaczyna byc mniej ciekawie.
Kiedys sie bawilem i wpisywałem wszystko na motostacie wiec mozesz mniej wiecej zobaczyc jak ceny czesci wygladają, dokaldnie spalanie, koszty eksploatacji itd. http://www.motostat.pl/vehicle-stats/2680 Mam jeszcze cala siatke rachunkow bo ponad rok nie wpisywalem tam nic, ale jakos nie chce mi sie nad tym siedziec...
Jak masz jakies pytania to wal smiało, chetnie odpowiem.
©®© - serdeczne dzięki, dopiero post odczytałem, jak przyjdą mi pytania do głowy to jutro wieczorem po pracy się wpiszę :) Nie ma lepszej informacji niż od osoby która samochodu używa i nie jest sprzedawcą a ja kupcem ;)
W sumie jedno pytanie mogę mieć - oferty na alledrogo są strasznie zróżnicowane, umiesz określić w jaki pułap cenowy celować gdy chce się w miarę ogarnięta sztukę? Rocznik nie ma dla mnie znaczenia. Może być początek produkcji. Mówię o 320 lub 323, sedan lub coupe :)
Jesli zalezy Ci na tym, zeby auto było sprawne i nie wymagało dołozenia drugiego tyle ile kosztowało juz na wstepie to na pewno najtansze oferty odrazu sobie odpusc zreszta tak samo jak w przypadku innych aut (no chyba ze trafisz cos pewnego, czasami sie zdarzają okazje - chociaz wiadomo jak to z nimi na alledrogo bywa :) ), w jaki pułap celowac nie wiem bo faktycznie jest to bardzo zroznicowane a ja nie przegladam teraz jakos ogłoszen, przegladałem jak byłem na kupnie ale wtedy były zupełnie inne ceny. Pozatym roznica miedzy sedanem a coupe tez jest dosc duza jesli chodzi o ceny podobnych wersji silnikowych, rocznikowych i wyposazenia - za brak dodatkowych drzwi trzeba zaplacic sporo wiecej :)
Tak na szybko najpopularniejsze usterki wraz z cenami w coupe wystepujące przy wiekszych przebiegach 150k km i wiecej, niektore to wady fabryczne (ale do sedana czesciowo tez sie odnoszą)
-pekający zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej - jak jest jeszcze fabryczny to pewnie peknie, nowa czesc juz nie jest wadliwa (~230 zł w aso)
-wyrywające sie z podlogi mocowania "pająka" w ktorym siedzi dyfer, była na to akcja serwisowa w aso ale 10 lat temu :)(warto dokladnie ogladnac podloge pod bagaznikiem jak sie kupuje, czasami jeszcze nie sa wyrwane ale widac pekniecia blachy dookoła tulei) Dotyczy modeli do ktoregos miesiaca 2000 roku, mnie naszczescie omineło
-odklejające sie uszczelki drzwi (w coupe) - warto zwrocic uwage bo nowe to jak pamietam koło 1000zł w aso (za sztuke !!)
-pompa wspomagania lubi puszczac olej (na co niektorzy wymieniają calą, podczas gdy winna jest uszczelka za 3 zł :)
-sondy lambda, ale to słaba strona wszystkich bmw chyba :) (~200-300zł za sztuke, są 4 ale malo prawdopodobne zeby padlu naraz:)
-przeplywomierz lubi pasc, zwłaszcza jak ktos kombinował ze sportowymi filtrami, nie daj boze stozkowymi (700-800 orginał, tu w zamienniki nie warto sie pchac)
-vanos, a raczej jesgo uszczelki (zalezy, 500-800zł)
-zawieszenie, ale to juz pisalem wczesniej
-przy wiekszych przebiegach lubi sie przepustnica przywiesic i auto wskakuje w trub awaryjny, jak jest zabrudzona w srodku nagarem, wystarczy wyjac i przeczyscic
-"maglownica" jak cos strzela w kierownicy przy skrecaniu to pewnie to bedzie to :)
-w coupe czesto przypadłoscia jest ciezkie otwieranie sie drzwi od zewnatrz, wystarczy rozkrecic klamke i podgiac jedna blaszke)
-instalacja oswietlenia tylniej tablicy rejestracyjnej jest do bani, wpuszcza wode i lubi gnic pod nia blacha i ogolnie powodowac zwarcia - warto sie temu przyjrzec dokaldnie przed zakupem bo z zewnatrz moze byc niewidoczne
To tyle mi na szybko przyszło do głowy, ogolnie nie jest zle, jak kupisz zadbany model to problemow nie bedzie.
A teraz wazne, co moim zdaniem kazda kupeja powinna miec :)
-sportsitze (sportowe fotele a nie standardowe taborety)
-multifunkcyjna kierownice
-climatronic (z manualna klima ciezko pozniej sprzedac, zreszta nie zdarzają sie za czesto)
-i szczegolnie wazne - M-Pakiet :)
Wolę komforty zamiast sportowych, reszta jest dowolna :)
©®© ==> Ceny są czasem dużo niższe niż te, co podałeś. Piszę o ORI oczywiście. Przepływomierz kosztował mnie niedawno 458 zł :)
Serio glowny powod takiego odrzucania silnika diesla w BMW to to, ze jakis znajomy dal sie ogolic ASO toyoty na wymianie sprzegla (pytanie uzupelniajace - gdyby przypadkiem posiadal on benzynowke a nie D4D, to teraz szukalbys tylko diesla)?
wysiak - diesel jest tańszy w użytkowaniu i droższy w serwisowaniu a te samochody mają po 10 lat i więcej więc serwisowanie będzie grane na bank. Tak samo sprzęgło w Alfie 147 JTD kosztuje fortunę i wymiana druga fortunę, wątpię by w BMW było inaczej. Z resztą ja chciałbym samochód zagazować ;)
Sprzeglo do Alfy kosztuje kilkaset pln, wymiana podobnie - w sumie okolo 1000 pln za calosc, to ta fortuna? Benzyna kosztuje podobnie, moze ciut taniej. Choc slyszalem o ludkach placacych za wymiane sprzegla w Yarisie np 12000 pln, moze to byl ten kolega?
wysiak - chodziło mi o dwumas + sprzęgło a to ~2000zł + robota
A czy ty sądzisz, że benzyna nie ma dwumasy?
Dwumasa w ASO bez zniżek to koszt około 500$. Ze zniżkami pewnie koło 1000zł.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=21_0093&hg=21&fg=05
Szukałem takiego BMW parę lat temu, tylko w dieslu, poddałem się po paru miesiącach po tym co zobaczyłem na rynku.
btw, cześć hohner ;)
stanson - cześć ;)
No pamiętam, że szukałeś BMW, nie wiedziałem, że E46 :)
jasonxxx < trzeba bylo szukac w benzynie, tu akurat jest mniejszy problem ze znalezieniem czegos rozsadnego. Mnie sie udało w niecałe 2 tygodnie, chyba 3 auto ktore ogladałem kupiłem, mam do dzis i nie narzekam. E46 z literką D to loteria, dlatego zrezygnowałem 4 lata temu z pomysłu 330Cd. Teraz problem wrocił, bo od kilku miesiecy rozgladam sie wstępnie za rozsadną coupe E92 320d albo 330d (z naciskiem na 330) i jest to samo... co jeden to lepszy przeszczep a ceny z kosmosu :) Pewnie sie skonczy na 325i.