Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Witness - poradnik do gry

The Witness - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mapa wyspy Witness The Witness poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2019

W rym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące mapy w The Witness. Znajdziesz tutaj informacje odnośnie lokalizacji laserów oraz ich położeniu na wyspie. Dowiesz się stąd także w jaki sposób możesz poruszać się po wyspie.

Miejsce akcji gry podzielone jest na kilkanaście samodzielnych lokacji - Mapa wyspy Witness - The Witness - poradnik do gry

Miejsce akcji gry podzielone jest na kilkanaście samodzielnych lokacji. Od momentu opuszczenia fortu otrzymujesz dostęp do nich wszystkich. Wszystkie lokacje są samodzielne, więc znajdujące się w nich zagadki możesz wykonywać w dowolnej kolejności. Poza zagadkami pozwalającymi na odblokowanie laserów niezbędnych do ukończenia gry, natrafisz również na małe zestawy łamigłówek ćwiczebnych. Z ich pomocą poznasz reguły wszystkich typów zagadek.

Celem gry jest uruchomienie przynajmniej siedmiu laserów spośród znajdujących się na wyspie jedenastu. To oznacza, że nie musisz rozwiązywać wszystkich dostępnych na wyspie zagadek w celu ukończenia gry. Możesz to jednak zrobić w celu odblokowania dodatkowych łamigłówek, a przede wszystkim wyzwania. Kolejność aktywacji laserów oraz lokacje, w których zechcesz to zrobić, są całkowicie dowolne. Lasery znajdują się w lokacjach skała, miasteczko, kapliczka, dżungla, szklarnia, bagna, zamek, domki na drzewach, las, kamieniołom oraz świątynia słońca.

W czasie podróży po wyspie natrafisz również na łódkę - Mapa wyspy Witness - The Witness - poradnik do gry

W czasie podróży po wyspie natrafisz również na łódkę. Z jej pomocą możesz szybko przemieszczać się między nabrzeżnymi lokacjami, co okaże się istotne dla rozwiązania kilku ukrytych zagadek. Łódkę można przywołać na dowolnym nabrzeżu, o ile tylko wcześniej została przez ciebie odblokowana. Dodatkowo jej panel kontrolny jest jednocześnie prostą mapą wyspy. W celu aktywacji łódki udaj się nabrzeża na południe od lokacji dżungla i użyj panelu na końcu mola. Z pomocą mapy zaznaczasz lokację docelową, z pomocą panelu z prawej strony szybkość.

Warto również zwrówi uwagę na jezioro znajdujące się w sąsiedztwie młyna oraz miasteczka. Gdy przyjrzeć się uważniej jezioro odpowiada kształtem wyspie i może posłużyć za jego mapa. Widoczne na niej latarnie wskazują lokację laserów. Zapalone latarnie to aktywowane lasery. Zamknięte i otwarte ostrygi reprezentują ukryte i znalezione kody dostępu do filmów. Fontanny staną się aktywne po uruchomieniu monolitów, co wymaga rozwiązania związanych z nimi zagadek terenowych. Kwiaty reprezentują audiologi, a pomarańczowe liście o trójkątnym kształcie zagadki ze strzałkami. Znalezione będą oznaczone z pomocą liści, a nieznalezione z pomocą cieni rzucanych przez liście.

Na wyspie znajduje się również szereg sekretów. Pierwszym są audiologi, zawierające różnej długości wiadomości dźwiękowe. Na całej wyspie znajduje się 41 audiologów. Drugim są zagadki ze strzałkami, niepodłączone do żadnego zestawu łamigłówek albo paneli. W teorii są bezużyteczne. W praktyce służą jako zestaw szkoleniowy przed wyzwaniem. Ich rozwiązanie wymaga poprowadzenia promienia w taki sposób, by przebiegał obok symbolu tyle razy, ile znajduje się na nim strzałek. Jeśli symbol składa się z jednej strzałki, promień może dotknąć tylko jednego z jej boków, jeśli z dwóch, to z dwóch i tak dalej. Na wyspie znajdziesz ich kilkadziesiąt.

Trzecią dodatkową aktywnością jest poszukiwanie kodów dostępu do filmów. W pobliżu miasteczka znajduje się wiatrak. W jego podziemiach znajdziesz kino z sześcioma filmami. Kody odblokowujące wszystkie filmy znajdują się w porozrzucanych po wyspie lokacjach. Dostęp do nich bronią jedne z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zagadek w grze. Dodatkowo każdy kod będziesz musiał samodzielnie zanotować, gdyż nie będziesz mógł zabrać go ze sobą. Na wyspie znajduje się siedem skrytek - sześć zawiera kody do filmów, a siódma kod odblokowujący podziemne kino.

Ostatnią dodatkową aktywnością są zagadki terenowe. Na wyspie znajduje się sześć czarnych monolitów. Ich aktywacja jest niezbędna w celu osiągnięcia stu procent ukończenia gry. By to zrobić musisz rozglądać się po wyspie i szukać elementów otoczenia tworzących zagadki. Każdy z nich składa się z punktu początkowego, końcowego oraz łączącej ich linii, zazwyczaj długiej i/lub skomplikowanej. Elementami zagadki może być wszystko, od fragmentu mozaiki, po ślad na piasku. Rozwiązuje się je jak każdą inną zagadkę, wytyczając ścieżkę od punktu początkowego do końcowego. Różnica jest taka, że zagadki terenowe zazwyczaj nie mają dodatkowego zestawu reguł. Wystarczy, że otoczenie utworzy ścieżkę. Problemem może być jedynie jej odnalezienie i odpowiednie ustawienie się względem niej, w ostateczności jej zmiana w trakcie rozwiązywania zagadki. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek z danego zestawu nastąpi aktywacja monolitu, który zmieni kolor na biały.

Na wyspie znajduje się sześć obelisków, jednak przyporządkowane do nich zagadki są rozproszone po całej wyspie. Bywa, że jeden monolit wymaga odwiedzenia nawet czterech różnych lokacji. Z powodu rozproszenia oraz dla czytelności rozwiązania zagadek środowiskowych zostały umieszczone