Lista publicystyki 2011
PS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!
artykuł29 listopada 2011
PS Vita, czyli następca wysłużonej konsoli PSP już wkrótce trafi na japoński rynek. Mieliśmy okazję przedpremierowo pograć na nowym handheldzie Sony w kilka tytułów startowych.
PS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach
artykuł12 października 2011
W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.
Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziachVoice-over w grach MMO
artykuł21 marca 2011
W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.
Voice-over w grach MMOWszystko, co wiemy o Dead Space 2
artykuł7 stycznia 2011
Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.
Wszystko, co wiemy o Dead Space 2Wiedźmin - walka o władzę i wpływy
artykuł16 maja 2011
Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.
Wiedźmin - walka o władzę i wpływyWszystko co wiemy o Shogun 2: Total War
artykuł11 marca 2011
Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.
Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total WarPoprzednio w Portal
artykuł21 kwietnia 2011
Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.
Poprzednio w PortalPlebiscyt na gry dekady - ostatnie lata
artykuł19 października 2011
W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lataBestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim
artykuł25 listopada 2011
Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?
Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze SkyrimSengoku – czyli krew, honor i gry
artykuł17 marca 2011
Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.
Sengoku – czyli krew, honor i gryWzloty i upadki serii Deus Ex
artykuł26 sierpnia 2011
Co sprawiło, że pierwszy Deus Ex okrzyknięty został najlepszą grą w historii? Dlaczego sequel świetnej „jedynki” spotkał się z tak chłodnym odbiorem fanów? I co wspólnego ma z tym wszystkim Project: Snowblind? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.
Wzloty i upadki serii Deus Ex10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie
artykuł28 września 2011
Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.
10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznieRedakcyjne podsumowanie roku 2011
artykuł23 grudnia 2011
Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.
Redakcyjne podsumowanie roku 2011Kto jest kim w Wiedźminie 2?
artykuł12 maja 2011
Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.
Kto jest kim w Wiedźminie 2?Gry w South Parku
artykuł28 grudnia 2011
Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?
Gry w South ParkuTrudne początki Wiedźmina
artykuł13 maja 2011
Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.
Trudne początki WiedźminaPrzemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry
artykuł17 listopada 2011
Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.
Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gryGymkhana - motoryzacyjny narkotyk
artykuł24 maja 2011
Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!
Gymkhana - motoryzacyjny narkotykCasuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2
artykuł18 lutego 2011
Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.
Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012
artykuł14 października 2011
Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?
FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012Podsumowanie roku 2010: Łosiu
artykuł5 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.
Podsumowanie roku 2010: ŁosiuPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań
artykuł5 października 2011
To juz trzecie spotkanie z frakcjami występującymi w grze Might & Magic: Heroes VI. Tym razem przyglądamy się Przystani.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - PrzystańGenerałowie w serii Command & Conquer
artykuł11 grudnia 2011
Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.
Generałowie w serii Command & ConquerSuper Meat Boy - opowieść ku przestrodze
artykuł2 marca 2011
Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.
Super Meat Boy - opowieść ku przestrodzeDziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu
artykuł3 stycznia 2011
Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisuPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza
artykuł7 października 2011
Życie orków nigdy nie było łatwe. Stworzeni przez czarodziejów z Siedmiogrodu, mieli powstrzymać pierwszą inwazję demonów. Plan magów był prosty: polegał na skrzyżowaniu krwi piekielnych bestii z ludzkim ciałem.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - TwierdzaJazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2
artykuł11 lutego 2011
W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.
Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych
artykuł11 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.
Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznychPodsumowanie roku 2010: U.V. Impaler
artykuł7 stycznia 2011
Ostatnia część serii artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują 2010 rok. Dziś swoimi przemyśleniami na temat zeszłorocznych gier podzieli się z Wami U.V. Impaler.
Podsumowanie roku 2010: U.V. ImpalerPoprzednio w Crysis
artykuł25 marca 2011
Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.
Poprzednio w CrysisWiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends
artykuł29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
Wiedźmin i Dead Island na Game Industry TrendsKrótki przegląd niezależnych gier RPG, część I
artykuł12 sierpnia 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w pierwszym opisujemy pokrótce najciekawsze tytuły, które ukazały się na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IAssassin's Creed: Brotherhood, Halo: Reach i Fable III - test nowych DLC
artykuł9 marca 2011
Jedną z atrakcji zorganizowanej w San Francisco imprezy Microsoft Spring Showcase była możliwość sprawdzenia trzech dodatków DLC do różnych gier, które doczekały się premiery na konsoli Xbox 360. Oto nasze wrażenia.
Assassin's Creed: Brotherhood, Halo: Reach i Fable III - test nowych DLCPodsumowanie roku 2010: Gambrinus
artykuł6 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują miniony rok. Po Verminusie i Łosiu przyszedł czas na Gambrinusa.
Podsumowanie roku 2010: GambrinusPodsumowanie roku 2010: Verminus
artykuł4 stycznia 2011
Rozpoczynamy cykl podsumowań minionego roku przez redakcję gry-online.pl. Na pierwszy ogień idzie Redaktor Naczelny – będzie trochę o grach, polskiej branży i filmach.
Podsumowanie roku 2010: VerminusRedakcyjna wyprawa do Skyrim
artykuł18 listopada 2011
Skyrim opanował redakcję naszego serwisu i wessał nawet ludzi nie pałających dotąd miłością do serii The Elder Scrolls. Prezentujemy Wam trzy krótkie opinie dotyczące tej produkcji, pełnoprawna recenzja po weekendzie.
Redakcyjna wyprawa do SkyrimPoprzednio w serii Assassin's Creed
artykuł10 listopada 2011
W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.
Poprzednio w serii Assassin's CreedPoprzednio w Gears of War
artykuł19 września 2011
Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.
Poprzednio w Gears of WarPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia
artykuł3 października 2011
Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - ŚwiątyniaPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno
artykuł6 października 2011
Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - InfernoBugi w grach - te zabawne i te irytujące
artykuł2 grudnia 2011
Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.
Bugi w grach - te zabawne i te irytująceKrótki przegląd niezależnych gier RPG, część II
artykuł16 września 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IIGry a historia, część II - Jak było naprawdę?
artykuł12 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby potworną udręką.
Gry a historia, część II - Jak było naprawdę?Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex
artykuł20 sierpnia 2011
Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.
Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus ExPlebiscyt na gry dekady - rok 2006
artykuł26 września 2011
W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - rok 2006Poprzednio w Batmanie
artykuł17 października 2011
Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.
Poprzednio w BatmanieResident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu
artykuł31 października 2011
Capcom na londyńskim pokazie zaprezentował kilka gier. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, dlaczego bohater Asura’s Wrath jest wkurzony, czym zaskoczy nas Resident Evil: Revelations i jakie tajemnice kryje Resident Evil: Operation Racoon City.
Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazuTolkien, a gry komputerowe - część I
artykuł4 listopada 2011
Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.
Tolkien, a gry komputerowe - część IPoprzednio w F.E.A.R.
artykuł20 czerwca 2011
F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.
Poprzednio w F.E.A.R.Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży
artykuł3 marca 2011
Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.
Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży