16. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Littlest Pet Shop
Zręcznościowe 14 października 2008
Littlest Pet Shop to gra dla dziewczynek w wieku 6-12 lat, w której zajmujemy się wchodzeniem w interakcje z zabawnie wykonanymi zwierzakami. W wolnych chwilach zdobywamy nowe akcesoria i przystępujemy do prostych minigier.
The Lost Vikings 2
Zręcznościowe 3 marca 1997
Druga część gry zręcznościowo-logicznej The Lost Vikings. Musimy pomóc trójce Wikingów powrócić z innego wymiaru do swej rzeczywistości i pokonać złego Tomatora.
Katamari Damacy
Zręcznościowe 21 września 2004
Katamari Damacy jest cokolwiek niestandardową i niezbyt skomplikowaną grą wirtualną, zaprojektowaną raczej z myślą o wyjątkowo zagorzałych entuzjastach elektroniczno-rozrywkowych produktów rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dzieło firmy Namco zawiera mnóstwo charakterystycznych odniesień do kultury japońskiej, więc zachodni laicy mają zazwyczaj problem z należytym zrozumieniem zabawy.
Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 18 września 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.
Oddworld: Abe's Exoddus
Zręcznościowe 17 listopada 1998
Druga odsłona unikalnej side-scrollowanej platformówki 2D, która łączy elementy zręcznościowe i logiczne. Tytuł utrzymuje mroczną atmosferę oryginału, a jednocześnie przynosi szereg nowości, które zwiększają złożoność zabawy i dodają przygodzie głębi.
Asterix Mega Szaleństwo
Zręcznościowe 30 maja 2001
Asterix Mega Madness to wyprodukowana przez studio Unique Development gra zręcznościowa z bohaterami popularnej serii komiksów w rolach głównych. Wcielając się w Asteriksa, Obeliksa, Kakofoniksa lub panią Geriatrix gracze mogą stanąć do rywalizacji w czternastu zwariowanych konkurencjach, m.in. wyścigu katapult, pojedynku na jedzenie, czy niszczeniu rzymskich obozów. Oprawa wizualna tytułu utrzymana jest w kreskówkowym stylu.
Sonic Wild Fire
Zręcznościowe 20 lutego 2007
Sonic and the Secret Rings jest powrotem do korzeni serii. Słynący z osiągania zawrotnych prędkości jeż ma duże pole do popisu, bowiem twórcy bardziej skupili się na akcji, niż eksplorowaniu świata, a sama gra ma więcej cech znanych z wyścigów, niż typowej platformówki.
Peggle Deluxe
Zręcznościowe 11 kwietnia 2007
Peggle Deluxe to pozycja przeznaczona dla graczy w każdym wieku, stworzona przez firmę PopCap Games. Rozpowszechniana jest dzięki systemowi dystrybucji elektronicznej Steam lub przez stronę internetową producenta.
Pandemonium!
Zręcznościowe 31 października 1996
Trójwymiarowa platformówka opracowana we współpracy studia Toys for Bob z firmą Crystal Dynamics. W grze wcielamy się w rolę jednego z dwóch bohaterów, którzy odpowiadają za przywołanie straszliwego monstrum, zagrażającego pewnej fantastycznej krainie. Chcąc naprawić popełniony błąd, czarodziejka Nikki oraz błazen Fargus postanawiają raz na zawsze pozbyć się uciążliwego stwora.
Ice Land
Zręcznościowe 22 listopada 2004
Ice Land to prosta gra reprezentująca gatunek platformówek, przeznaczona dla najmłodszych użytkowników komputerów. Wcielając się w rolę sympatycznego pingwina, dzieci wyruszają na polowanie, aby zapewnić byt członkom swojej rodziny.
Przygody Pippi
Zręcznościowe 20 września 2001
Gra familijna oparta na fabule popularnych książek Astrid Lindgren. Bohaterką jest sympatyczna szwedzka dziewczynka, Pippi Pończoszanka.
Frogger 2: Zemsta Błotniaka
Zręcznościowe 16 września 2000
Odświeżona kontynuacja słynnej gry zręcznościowej o przygodach tytułowej żabki, autorstwa Blitz Games. Frogger i jego przyjaciółka Lillie Frog muszą uratować małe żabki, które zostały uprowadzone przez krokodylka Błotniaka. Oprócz zręcznościowych zmagań, przyjdzie nam się zmierzyć z licznymi zagadkami logicznymi. Gra odznacza się ładną, trójwymiarową grafiką, a całość uzupełniono trybem gry wieloosobowej dla dwóch graczy.
Sonic R
Zręcznościowe 15 marca 1997
Niesamowita trójwymiarowa gra zręcznościowa, w której Sonic z przyjaciółmi, chcąc pokrzyżować plany Dr. Robotnika, biorą udział w zwariowanych wyścigach.
Sonic Rush
Zręcznościowe 15 listopada 2005
Najszybszy jeż świata – Sonic – powraca. Olbrzymi zbiór platformówek został tym samym powiększony o tytuł Sonic Rush. Twórcy z ekipy Sonic Team nawiązują do wczesnych gier z serii oraz wzbogacają swoje dzieło o nowe możliwości rozgrywki.
Mario & Luigi: Superstar Saga
Zręcznościowe 17 listopada 2003
Mario & Luigi: Superstar Saga to wyprodukowana przez koncern Nintendo gra RPG z tytułowymi hydraulikami w rolach głównych. Mario i Luigi wyruszają na pełną niebezpieczeństw wyprawę, by odzyskać utracony głos księżniczki Peach. Gracz steruje poczynaniami obu bohaterów, starając się wykorzystać ich unikalne umiejętności w starciach z przeciwnikami.
Castlevania
Zręcznościowe 12 kwietnia 1986
Castlevania to tradycyjna platformówka, w której będziemy mogli poprowadzić Simona ciemnymi korytarzami olbrzymiej twierdzy, zamieszkałej przez istoty z piekła rodem.
Prehistorik
Zręcznościowe 23 maja 1991
Prehistorik to typowa gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę jaskiniowca, mającego za cel główny znalezienie jedzenia, niezbędnego do dalszej egzystencji prehistorycznej społeczności.
Magiczny Kamień
Zręcznościowe 23 lutego 2005
Back to Gaya: The Adventures of Zino and Buu (tytuł PL: Magiczny Kamień) to trójwymiarowa gra przygodowo-zręcznościowa, zrealizowana w oparciu o film animowany, znany w Polsce pod tytułem Magiczny kamień. Obraz ów powstał w wyniku kooperacji Niemców, Hiszpanów i Brytyjczyków, natomiast omawiana elektroniczno-rozrywkowa pozycja jest owocem pracy ludzi z firmy 4HEAD Studios, działającej w dolnosaksońskim Hanowerze.
Sonic Battle
Zręcznościowe 5 stycznia 2004
Party game na przenośną konsolkę firmy Nintendo będącą w założeniach kopią swojej 'większej siostry w wierze' na GameCube'a - Super Smash Bros Meele.
Codename: Gordon
Zręcznościowe 17 listopada 2004
Codename: Gordon to gra zręcznościowa zrealizowana przez firmę NuclearVision dla koncernu Valve Software, którą mogą pobrać za darmo wszyscy użytkownicy internetowej usługi Steam. Program luźno oparto o fabułę popularnej strzelaniny o nazwie Half-Life 2. Podobnie jak tam, także i tu gracz wcieli się w rolę naukowca Gordona Freemana.
World Championship Snooker 2002
Zręcznościowe 7 lutego 2001
Symulacja najpopularniejszej odmiany bilarda - snookera, w której gracz może wziać udział w Mistrzostwach Świata mierząc się z największymi gwiazdami tego sportu.
BeyBlade: Super Tournament Battle
Zręcznościowe 24 września 2003
Zręcznościowa gra akcji oparta na licencji popularnego animowanego serialu telewizyjnego BeyBlade. Zabawa polega na uczestnictwie w turnieju, gdzie mierzą się mistrzowie operowania bączkami. Istotną rolę odgrywa system ulepszeń ekwipunku pozwalający zmodyfikować bączki na ponad 170 sposobów.
Virtua Cop 2
Zręcznościowe 15 czerwca 1997
Virtua Cop 2 to druga część doskonale znanej miłośnikom salonów z automatami do gier, zręcznościowej strzelaniny z rodzaju "celowniczków", wyprodukowanej przez firmę SEGA. Gracz wciela się w policjanta, który musi uporać się z panoszącymi się na ulicach miasta przestępcami i jednocześnie unikać trafienia przypadkowych przechodniów.
Dance Dance Revolution
Zręcznościowe 1 lipca 2002
„Dance Dance Revolution” pierwotnie powstał z myślą o bywalcach salonów gier. Zabawa polega na wciskaniu odpowiednich klawiszy w rytm muzyki, tak aby widoczna na ekranie postać wykonywała ruchy zgodnie z melodią aktualnie wybranego utworu.