17. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Symulator misji ratunkowych: Emergency 2016
Strategiczne 15 października 2015
Rozszerzona edycja gry strategiczno-symulacyjnej Emergency 5 autorstwa studia Sixteen Tons Entertainment. W grze stajemy po raz kolejny na czele wyspecjalizowanych służb ratunkowych, w tym jednostek straży pożarnej, policji, pogotowia oraz służb technicznych, a naszym zadaniem jest stawianie czoła kolejnym wypadkom, klęskom żywiołowym i innym zagrożeniom, pojawiającym się na terenie czterech niemieckich miast: Berlina, Kolonii, Monachium oraz Hamburga.
D-Day
Strategiczne 27 sierpnia 2004
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wydana przez brytyjską firmę Digital Jesters. Zgodnie z tym co możemy przeczytać w tytule, program poświęcony jest jednej z najsłynniejszych inwazji w dziejach II Wojny Światowej, lądowaniu w Normandii.
Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.
Ground Control 2: Operation Exodus
Strategiczne 22 czerwca 2004
Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy. W porównaniu z pierwowzorem rozszerzeniu uległa lista frakcji i do wojny dołączyli kosmici.
Kozacy: Powrót na Wojnę
Strategiczne 25 września 2002
Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.
American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.
Fire Commander
Strategiczne 27 lipca 2022
Wspólna produkcja studiów Atomic Wolf oraz Pixel Crow. Gracz staje na czele drużyny strażackiej, za zadanie mając gaszenie pożarów oraz ratowanie ludzi. Tytuł kładzie duży nacisk na rozwijanie drużyny i umiejętności bohaterów.
Ultimate Admiral: Dreadnoughts
Strategiczne 25 stycznia 2023
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w latach 1890-1938. W Ultimate Admiral: Dreadnoughts dowodzimy flotą wojenną jednej ze światowych potęg, a naszym zadaniem jest podejmowanie kluczowych decyzji, kierowanie okrętami w walce, a nawet projektowanie ich. Za stworzenie tego tytułu odpowiada studio Game-Labs, znane m.in. z Naval Action i Ultimate General: Civil War.
Riot: Civil Unrest
Strategiczne 5 lutego 2019
Gra strategiczna symulująca miejskie zamieszki. Riot to debiutancka produkcja włoskiego studia Stimunation, w którym głównym projektantem jest były producent scenek przerywnikowych w studiu Valve. Akcja Riot toczy się w czasach współczesnych. Społeczeństwo doprowadzone do ostateczności przez kryzys ekonomiczny rozpoczyna masowe zamieszki.
Grimgrad
Strategiczne 5 kwietnia 2023
Grimgrad to RTS, w którym obejmujemy pieczę nad słowiańską osadą w czasach średniowiecza i musimy ją rozwinąć w wielką metropolię. Rozgrywka koncentruje się na aspekcie ekonomicznym oraz survivalowym, wymagając radzenia m.in. z sobie z ciężką pogodą, plagami oraz drapieżnikami.
Grand Tactician: The Civil War
Strategiczne 24 września 2021
Grand Tactician: The Civil War to RTS osadzony w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej. Produkcja koncentruje się na wiarygodnym ukazaniu realiów historycznych i oferuje przyzwoity poziom głębi strategicznej. Jej twórcą jest niezależny deweloper Oliver Keppelmuller.
Populous: The Beginning
Strategiczne 30 listopada 1998
Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault
Strategiczne 19 września 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do osadzonego w uniwersum Warhammera 40,000 RTS-a studia Relic Entertainment. W Dawn of War: Winter Assault twórcy znacząco rozbudowali tryb dla jednego gracza, wprowadzając cztery odrębne kampanie fabularne oraz sporo nowych funkcjonalności.
Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.
Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.
Battle Mages: Sign of Darkness
Strategiczne 4 grudnia 2004
Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.
Kompania Braci: Na linii frontu
Strategiczne 24 września 2007
Samodzielny dodatek do bestsellerowej strategii wojennej Company of Heroes autorstwa studia Relic Entertainment. Rozszerzenie wzbogaca podstawową wersję gry o dwie zupełnie nowe kampanie zrealizowane z podobnym, filmowym rozmachem co oryginał. W pierwszej z nich bierzemy udział w walkach na terenie Normandii oraz bitwie o Caen, przejmując dowodzenie nad siłami 2 Armii Brytyjskiej.
Lords of the Realm III
Strategiczne 14 marca 2004
Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).
Reflux
Strategiczne 28 lutego 1998
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.
Halo Wars 2
Strategiczne 17 lutego 2017
Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo. Druga część serii wyprodukowana została we współpracy firmy 343 Industries (rozwijającej markę Halo po firmie Bungie Software) oraz studia Creative Assembly, znanego przede wszystkim z niezwykle popularnej serii strategicznej Total War.
Halo Wars: Definitive Edition
Strategiczne 20 grudnia 2016
Przygotowana przez zespół 343 Industries odświeżona wersja strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się pierwotnie w roku 2009, wyłącznie na konsolach Xbox 360. Halo Wars: The Definitive Edition jest spin-offem popularnej serii strzelanin Halo, a jego akcja toczy się 20 lat przed wydarzeniami opisanymi w pierwszej jej części, kiedy ludzkość toczy wojnę z Imperium Covenant, które uznało nasz gatunek za obrazę dla swoich bóstw i stwórców.
Horde: The Citadel
Zręcznościowe 1 stycznia 2004
The Citadel to oficjalny dodatek do Horde: The Northern Wind, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.
Policja Symulator
Symulacje 23 czerwca 2010
Symulator pozwalający wcielić się w komendanta Policji. Szkolimy podwładnych, wysyłamy ich na patrole, gromadzimy i rozdysponowujemy sprzęt oraz tworzymy nowe posterunki. W pracy pomagają nam doradcy i analitycy. Zabawa toczy się na dwuwymiarowych mapach stworzonych w oparciu o zdjęcia satelitarne.
Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.