5. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Homeworld Remastered Collection
Strategiczne 25 lutego 2015
Zremasterowana edycja innowacyjnej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, opracowanej w 1999 roku przez studio Relic Entertainment. Trudu odświeżenia kultowego tytułu podjęła się ekipa Gearbox Software, znana głównie za sprawą serii Brothers in Arms i Borderlands. W grze śledzimy losy zapomnianej rasy Kushan, która dawno temu padła ofiarą obcej cywilizacji i została niemal całkowicie wyniszczona przez wroga.
Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.
Men of War: Oddział Szturmowy 2
Strategiczne 15 maja 2014
Oficjalna kontynuacja jednego z samodzielnych rozszerzeń popularnego cyklu Men of War, zapoczątkowanego w 2007 roku przez studio Best Way – znane wcześniej z takich tytułów, jak Faces of War czy Soldiers: Heroes of World War II. Gra pozwala przejąć dowodzenie nad jedną z pięciu nacji, biorących udział w II wojnie światowej i poprowadzić je do walki na wielu frontach Europy, Afryki Północnej i Pacyfiku.
Desperados III
Strategiczne 16 czerwca 2020
Desperados III to strategia taktyczna wchodząca w skład popularnego cyklu wzorowanego na serii Commandos. Gracz dowodzi pięcioosobowym gangiem wykonującym zadania na Dzikim Zachodzie. W misjach wrogowie najczęściej górują nad nami liczebnością, więc gracz musi wykazywać się sprytem, tworząc skomplikowane plany, wykorzystując podejście skradankowe czy zastawiając pułapki.
Europa Universalis IV: Winds of Change
Strategiczne 8 maja 2024
Szesnaste rozszerzenie do gry typu grand strategy z 2013 roku. Europa Universalis IV: Winds of Change wprowadza istotne zmiany w trzech częściach świata – Europie, Azji Środkowej i Amerykach. Przynosi nowe mechaniki, jednostki, wydarzenia i zawartość tematyczną.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
The Settlers: Dziedzictwo Królów
Strategiczne 8 lutego 2005
Piąta część popularnej serii strategiczno-ekonomicznej, rozwijanej nieprzerwanie od 1993 roku przez niemieckie studio Blue Byte Software. W pracach nad kolejną odsłoną gry autorów cyklu wspomagał Bruce Milligan, odpowiedzialny w przeszłości za takie hity, jak Civilization czy Tropico. Akcja tytułu przenosi nas w nieco inne, poważniejsze realia, nawiązujące do czasów europejskiego średniowiecza, zaś osią fabuły jest odbicie utraconego w przeszłości królestwa z rąk złowieszczego tyrana.
Total War Saga: Thrones of Britannia
Strategiczne 3 maja 2018
Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.
Knights of Honor II: Sovereign
Strategiczne 6 grudnia 2022
Osadzona w średniowieczu gra strategiczna na dużą skalę (ang. grand strategy game) stworzona przez zespół Black Sea Games i wydana przez firmę THQ Nordic. W Knights of Honor II: Sovereign stajemy na czele wybranego królestwa i prowadzimy je ku dominacji nad całą Europą. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na multiplayerową rozgrywkę.
StarCraft: Brood War
Strategiczne 18 listopada 1998
Oficjalne rozszerzenie do znakomitej strategii czasu rzeczywistego studia Blizzard Entertainment, osadzonej w realiach science fiction. Akcja StarCraft: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach z podstawki. Pomimo zniszczenia Overminda, Zergowie wciąż stanowią liczącą się siłę - tzwłaszcza w obliczu nowego zagrożenia.
Medieval II: Total War - Królestwa
Strategiczne 28 sierpnia 2007
Oficjalny dodatek do wydanej pod koniec 2006 roku gry Medieval II: Total War, czyli kolejnej odsłony popularnej serii strategicznej studia Creative Assembly. Trzon rozszerzenia zatytułowanego Królestwa (ang. Kingdoms) stanowią cztery nowe kampanie, w których możemy wziąć udział w konkwiście Hernana Corteza, walce Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami Europy Północno-Wschodniej, krucjatach do Ziemi Świętej oraz konfliktach zbrojnych za panowania Henryka III.
World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Strategiczne 4 marca 2008
Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).
Sons of Valhalla
Strategiczne 5 kwietnia 2024
Tytuł z pogranicza RTS-ów i RPG-ów. W Sons of Valhalla wcielamy się w Thoralda Olavsona, który rusza w głąb Anglii, by dopaść wrogiego jarla Valgarda i uratować swoją ukochaną – Raiję. Po drodze bohater plądruje wioski i twierdze, a także fortyfikuje własną osadę i rozwija swoje oddziały.
Last Train Home
Strategiczne 28 listopada 2023
Survivalowa strategia czasu rzeczywistego, która przenosi nas w realia wojny domowej w Rosji (1917-1922). W Last Train Home gracz kieruje poczynaniami żołnierzy Legionu Czechosłowackiego, którzy usiłują powrócić do ojczyzny.
Going Medieval
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 1 czerwca 2021)
Going Medieval to gra strategiczna, w której staramy się zbudować i nadzorować średniowieczną wioskę, powstałą na terenach, na których cywilizacja przestała istnieć w wyniku epidemii czarnej śmierci. Produkcja została opracowana przez studio Foxy Voxel.
Hooligans: Europejska Zadyma
Strategiczne 10 lutego 2002
Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.
Regiments
Strategiczne 16 sierpnia 2022
Regiments to wojenna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Ukazuje ona fikcyjny konflikt toczony w 1989 roku między siłami NATO oraz armiami Układu Warszawskiego.
Company of Heroes 3
Strategiczne 23 lutego 2023
Company of Heroes 3 to trzecia odsłona popularnego cyklu taktycznych strategii czasu rzeczywistego osadzonych w realiach II wojny światowej. Tym razem kampania skupia się na terenach Włoch oraz Afryki Północnej.
Stellaris: The Machine Age
Strategiczne 7 maja 2024
Dziewiąte rozszerzenie do kosmicznej gry typu grand strategy od Paradox Interactive z 2016 r. W Stellaris: The Machine Age stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rozwojem cybernetyki i technologii syntetycznej. DLC przynosi nowe genezy, etosy, konstrukcje, drogi rozwoju i kryzysy.
Homeworld 2
Strategiczne 16 września 2003
Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.
Age of Mythology: Extended Edition
Strategiczne 8 maja 2014
Kolejna, po drugiej odsłonie serii Age of Empires, kompletnie zremasterowana wersja klasycznej strategii autorstwa Ensemble Studios. Oryginalna gra ukazała się w 2002 roku jako spin-off wspomnianej serii i osadzona jest w świecie mitologii. Produkcja oferuje nam pełną zawartość oryginału wraz z oficjalnym dodatkiem The Titans i pozwala opowiedzieć się po stronie jednej z czterech starożytnych cywilizacji: Greków, Egipcjan, Wikingów oraz tajemniczych mieszkańców Atlantydy.
Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.
Kozacy: Europejskie Boje
Strategiczne 30 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.