11. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Jagged Alliance 2
Strategiczne 23 lipca 1999
Druga część kultowej serii turowych gier taktycznych studia Sir-Tech. Jako dowódca grupy najemników staramy się wyzwolić państwo Arulco spod panowania złej królowej. Pomiędzy misjami zarządzamy bazą, szkolimy żołnierzy i przyjmujemy zlecenia. Sam system walki oferuje bardzo dużo opcji i zagrywek, które wydanie zwiększają realizm potyczek.
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.
The Constructors
Strategiczne 2025
Polska strategia ekonomiczna z elementami symulacji, w której wcielamy się w rolę dewelopera. W The Constructors na naszych barkach spoczywa przede wszystkim wznoszenie nowych nieruchomości, dbanie o finanse, negocjowanie z protestującymi, a także radzenie sobie z konkurencją.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
Commandos 3: Kierunek Berlin
Strategiczne 15 października 2003
Trzecia odsłona rozwijanego przez hiszpańskie Pyro Studios cyklu taktycznych strategii w realiach II wojny światowej. W grze Commandos 3: Kierunek Berlin stajemy ponownie na czele znanego z pierwszej części serii, sześcioosobowego oddziału żołnierzy o odmiennych umiejętnościach. Na wykonanie czeka zaś 20 zróżnicowanych misji, podzielonych na cztery minikampanie: Londyn, Normandia, Francja i Niemcy oraz Stalingrad.
Command & Conquer: Generals - Zero Hour
Strategiczne 22 września 2003
Oficjalne rozszerzenie do gry strategicznej Command & Conquer: Generals opracowane ponownie przez ekipę EA Los Angeles (wcześniej EA Pacific). Dodatek rozwija wątki fabularne zapoczątkowane w grze podstawowej i oferuje 3 nowe kampanie złożone z 5 misji dla każdej ze stron konfliktu. Wraz z nimi czekają na nas nowe, jeszcze bardziej zróżnicowane wyzwania - od otwartej walki na morzu po dyskretną infiltrację baz przeciwnika. Podczas rozgrywki pojawiają się nieobecne wcześniej budynki (np.
StarCraft II: Legacy of the Void
Strategiczne 10 listopada 2015
Trzecia odsłona trylogii StarCraft II, stanowiącej kontynuację bestsellerowego kosmicznego RTS-a firmy Blizzard. Ostatni epizod trzyczęściowej kampanii fabularnej gry poświęcony jest najbardziej tajemniczej rasie w uniwersum StarCrafta - Protossom. W StarCraft II: Legacy of the Void wcielamy się w dowódcę tej zaawansowanej technologicznie frakcji, która przeszła sporą ewolucję w porównaniu do pierwszej odsłony gry z 1998 roku.
Iron Harvest
Strategiczne 1 września 2020
Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.
Disciples II: Bunt Elfów
Strategiczne 25 listopada 2003
Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.
Two Point Hospital
Strategiczne 30 sierpnia 2018
Strategia ekonomiczna z elementami symulacji. W Two Point Hospital przejmujemy kontrolę nad kliniką, a naszym zadaniem jest nie tylko niesienie pomocy potrzebującym, lecz także rozwój swojego szpitalnego biznesu. Gra jest dziełem studia Two Point Studios, założonego przez twórców kultowego Theme Hospital.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Strategiczne 22 marca 2000
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.
Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.
Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.
Jurassic World Evolution 3
Strategiczne 2026
Trzecia część istniejącej od 2018 roku serii strategii ekonomicznych studia Frontier Developments, w której prowadzimy własną wersję Parku Jurajskiego. Deweloper zapowiedział Jurassic World Evolution 3 (tytuł nieoficjalny) w maju 2024 r. jako swoją „trzecią grę Jurassic World”.
Car Manufacture
Strategiczne czerwiec 2024
Polska strategia ekonomiczna z elementami symulacji, w której prowadzimy fabrykę samochodów na początku XX wieku. W Car Manufacture zajmujemy się całym procesem produkcji, a także dbamy o działania promocyjne, śledzimy rynkowe trendy i czuwamy nad potrzebami pracowników.
Prison Architect 2
Strategiczne 3 września 2024
Druga część serii strategii ekonomicznych, w których zarządzamy więzieniem. Największą nowością wprowadzoną w Prison Architect 2 jest trójwymiarowa grafika utrzymana w lekko kreskówkowej stylistyce. Poza tym tytuł przynosi m.in. zaawansowaną symulację zachowań osadzonych.
Sins of a Solar Empire II
Strategiczne 27 października 2022
Sins of a Solar Empire II to kosmiczny RTS z elementami 4X. Gracz kontroluje wielkie gwiezdne armady i za ich pomocą toczy galaktyczne bitwy i podbija planety. Musi również zarządzać swoim imperium, dbając o pozyskiwanie surowców i ulepszanie technologii.
Age of Empires II: The Age of Kings
Strategiczne 28 września 1999
Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.
Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.
Anno 2205
Strategiczne 3 listopada 2015
Szósta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, którego akcję osadzono początkowo w średniowieczu (1404-1701), by w końcu przenieść graczy w całkiem futurystyczne realia (Anno 2070). Produkcją tytułu zajęło się znane z serii The Settlers studio Blue Byte Software, które współpracowało już przy produkcji poprzednich odsłon cyklu.
Worms: Armageddon
Strategiczne 22 czerwca 1999
Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
SpellForce: Conquest of Eo
Strategiczne 3 lutego 2023
Strategia fantasy łącząca system turowy z elementami 4X. W SpellForce: Conquest of Eo gracz wciela się w maga, który przejmuje wieżę swojego zmarłego mistrza, by kontynuować jego badania. W tym celu musi wyszkolić armię i podbić nowe terytoria.