17. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 17. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
Shogun: Total War
Strategiczne 13 czerwca 2000
Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.
Wargame: AirLand Battle
Strategiczne 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 750 rodzajów jednostek bojowych, reprezentujących siły wojskowe 12 państw.
Might & Magic: Heroes VII - Trial by Fire
Strategiczne 4 sierpnia 2016
Samodzielne rozszerzenie do turowej strategii fantasy Might & Magic: Heroes VII z 2015 roku, przygotowane przez studio Limbic Entertainment. Akcja dodatku rozpoczyna się pięć lat po wydarzeniach z podstawowej wersji gry, w wyniku których Ivan Gryf został pierwszym władcą Świętego Imperium Gryfów. Spokój nie trwa jednak długo, gdyż szybko dochodzi do spięć z sąsiednim królestwem krasnoludów Grimheim.
Builders of Egypt
Strategiczne 2024
Debiutancka strategia ekonomiczna studia Strategy Labs. Builders of Egypt rozgrywa się w starożytnym Egipcie, a inspiracje czerpano z kultowego Faraona z 1999 roku.
Disciples: Liberation
Strategiczne 21 października 2021
Czwarta część zapoczątkowanej w 1999 roku serii gier z pogranicza RPG-ów i strategii turowych. W Disciples: Liberation trafiamy do krainy Nevendaar, w której realizujemy zadania, rozbudowujemy miasto i toczymy turowe starcia z wrogimi siłami. Całość utrzymano w charakterystycznej dla cyklu, mrocznej stylistyce.
Dyson Sphere Program
Strategiczne 21 stycznia 2021
Dyson Sphere Program to kosmiczna strategia ekonomiczna, w której zarządzamy i rozbudowujemy bazę, dbamy o ekonomię, inne zasoby i automatyzację procesów oraz eksplorujemy wszechświat w celu stworzenia prężnie działającego imperium.
Endzone 2
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od sierpień 2024)
Druga część serii postapokaliptycznych city builderów. W Endzone 2 przejmujemy kontrolę nad grupą osadników, którzy wznoszą kolejne osady w pełnym niebezpieczeństw świecie, starając się zapewnić sobie szansę na przetrwanie.
Age of Empires: Definitive Edition
Strategiczne 20 lutego 2018
Odświeżona wersja gry Age of Empires, czyli strategii czasu rzeczywistego z 1997 roku. Odpowiedzialna za remake firma Microsoft zatroszczyła się nie tylko o znacznie poprawioną oprawę graficzną, którą wzbogacono o wsparcie dla rozdzielczości 4K, lecz także o nagraną od podstaw, symfoniczną ścieżkę dźwiękową.
Plague Inc: Evolved
Strategiczne 18 września 2015
Nietypowa gra strategiczna, stanowiąca swoistą symulację pandemii zabójczego wirusa. Produkcja stanowi rozbudowany port popularnej aplikacji z urządzeń mobilnych, a za jej powstanie odpowiada niezależne brytyjskie studio Ndemic Creations. Naszym zadaniem w grze jest zaprojektowanie śmiercionośnego wirusa oraz opracowanie strategii rozprzestrzenienia go na cały świat. Nasze działania spotkają się oczywiście z reakcją służb, próbujących uniemożliwić nam rozwój zarazy.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Kroniki Czarnego Księżyca
Strategiczne 27 czerwca 1999
Zostań dzielnym i nieustraszonym rycerzem, opowiedz się po jednej ze stron konfliktu toczącego się w przepięknej fantastycznej, pełnej magii krainie i walcz w obronie interesów swojego władcy.
Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.
Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat
Strategiczne 9 lipca 2013
Drugi po Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie pełnoprawny dodatek do bestsellerowej strategii Sid Meier's Civilization V. Rozszerzenie stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games wzbogaca bazową wersję gry o 9 nowych cywilizacji (w tym również polską pod przywództwem króla Kazimierza Wielkiego), a także nowe ustroje społeczne i technologie, kolejnych osiem cudów świata, złożony system ideologii oraz możliwość pielęgnowania kultury.
XCOM 2: War of the Chosen
Strategiczne 29 sierpnia 2017
Dodatek do gry XCOM 2 opracowany przez studio Firaxis Games. Fabuła koncentruje się na tytułowych Wybranych – nowym typie agentów na usługach ADVENT-u, którzy starają się schwytać dowódcę grupy XCOM. By zrealizować powierzone im zadanie, ci bezwzględni specjaliści porywają naszych podwładnych i poddają ich torturom, by wymusić na nich ujawnienie cennych informacji.
Aven Colony
Strategiczne 25 lipca 2017
Gra strategiczna typu city builder, stworzona przez niezależne studio Mothership Entertainment. Gracz trafia na planetę Aven Prime, wcielając się w założyciela jednej z pierwszych pozaziemskich kolonii. Do jego zadań należy ekspansja i zasiedlanie nowych terytoriów, dbanie o zaplecze technologiczne osady i morale jej mieszkańców, a także walka z niebezpieczną fauną i skutkami ekstremalnych warunków pogodowych.
Revival: Recolonization
Strategiczne 11 kwietnia 2024
Gra strategiczna typu 4X, której akcja ma miejsce na Ziemi tysiące lat po przegranej wojnie z maszynami. W Revival: Recolonization stajemy przed wyzwaniem zjednoczenia prymitywnych plemion, przywrócenia dawnej technologii i pokonania armii robotów.
63 Days
Strategiczne listopad 2024
Inspirowana serią Commandos taktyczna strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w trakcie powstania warszawskiego, stworzona przez polskie studio Destructive Creations. W 63 Days przejmujemy kontrolę nad grupą powstańców próbujących pokonać niemieckich okupantów.
Breachway
Strategiczne lipiec 2024 (wczesny dostęp od 31 lipca 2024)
Gra strategiczna science fiction z elementami karcianki i roguelike’a. W Breachway wcielamy się w kapitana statku kosmicznego i przemierzamy losowo generowaną galaktykę, dokonujemy trudnych wyborów oraz toczymy turowe potyczki, zagrywając karty z komponowanej stopniowo talii.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Pizza Connection 2
Strategiczne 10 lutego 2001
Strategia ekonomiczna stworzona przez firmę Software 2000. Gracz wciela się w szefów megakorporacji czerpiącej zyski z serwowania tytułowej pizzy. Do stawianych przed nami zadań należy budowa restauracji w centrach wielkich miast, zatrudnianie nowych pracowników (maksymalnie dwudziestu na jedną placówkę) i dbanie o ich wydajność, wynajmowanie firm ochroniarskich, a także przeszkadzanie konkurencji.