16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SaGa Frontier 2
RPG 31 stycznia 2000
Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier fabularnych SaGa. Produkcja opowiada dwie różne historie, rozgrywające się w świecie fantasy Sandail. Jedna z nich skupia się na wygnanym za brak zdolności magicznych księciu, druga kreśli losy kilku pokoleń rodziny poszukiwaczy tajemniczego artefaktu. Rozgrywka polega głównie na swobodnej eksploracji rozległego świata, rozmawianiu z postaciami niezależnymi oraz toczeniu turowych walk w trzech różnych wariantach.
International Track & Field 2
Sportowe 30 listopada 1999
Zręcznościowa gra sportowa, w której posiadacze konsoli mogą rywalizować w kilkunastu dyscyplinach olimpijskich. Zmagania oparte są na prostej mechanice wciskania przycisków w odpowiednim tempie lub czasie.
Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.
NBA ShootOut 2000
Sportowe 30 listopada 1999
Czwarta odsłona popularnego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Produkcja oferuje oryginalne składy NBA z lat 1998 i 1999 oraz możliwość rozgrywania meczy w trybach symulacyjnym i zręcznościowym. Najnowsza odsłona wprowadza m.in. popisowe ruchy znanych sportowców oraz profesjonalny komentarz Iana Eagle'a.
NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.
Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.
Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.
Samurai Shodown III
Bijatyki 30 sierpnia 1996
Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.
Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
Wild 9
Zręcznościowe 30 września 1998
Stworzona przez autorów serii Earthworm Jim platformówka 2.5D, której mechanika zbudowana jest wokół nietypowej broni głównego bohatera – wiązki energii, pozwalającej mu chwytać przeciwników i rozmaite przedmioty.
Wild Arms
RPG 20 grudnia 1996
Pierwsza odsłona serii japońskich RPG-ów, które wyróżniają się nietypową, nawiązującą do Dzikiego Zachodu i czasów średniowiecznych stylistyką. Wild Arms powstało za sprawą studia Media.Vision, zaś wydawcą zostało Sony.
Colony Wars: Vengeance
Symulacje 5 listopada 1998
Colony Wars: Vengeance to skupiona na walkach w przestrzeni kosmicznej gra symulacyjna. Odpowiedzialne za produkcję studio Psygnosis rozszerzyło drugą część swojej serii science fiction o wiele nowych elementów, m.in. walki na orbitach planet, kolejne typy statków, wymagających bossów i system ulepszeń. Co ciekawe, tym razem gracz wciela się w pilota Imperium – frakcji zwalczanej przez niego w poprzedniej części.
Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.
Tunnel B1
Akcji 4 października 1996
Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.
N2O: Nitrous Oxide
Zręcznościowe 30 czerwca 1998
Utrzymana w specyficznej, nieco psychodelicznej stylistyce zręcznościowa strzelanina 3D, w której gracze mogą poruszać się jedynie w lewo lub prawo. Celem jest pokonanie kolejnych tuneli, eliminując po drodze napotkanych wrogów i osiągając jak najlepszy wynik punktowy.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.
Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.
Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.
Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.
Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.
Hi-Octane
Wyścigi 29 grudnia 1995
Osadzona w realiach science-fiction futurystyczna gra wyścigowa, stanowiąca poboczny projekt doświadczonego studia Bullfrog. W grze zasiadamy za sterami 6 futurystycznych bolidów, rywalizując na 6 zróznicowanych trasach, pełnych skrótów i rozgałęzień. Zabawę urozmaica możliwość używania broni oraz konieczność uzupełniania zapasów paliwa.