4. grand strategy
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry o tematyce grand strategy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stellaris: Utopia
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Niesamodzielne rozszerzenie do Stellaris – gry strategicznej typu 4X, nad którą pieczę sprawuje studio Paradox. Dodatek wprowadza szereg nowości i usprawnień, wśród których rolę pierwszoplanową odgrywa możliwość budowy tak zwanych megastruktur.
Magna Mundi: A Europa Universalis Game
Strategiczne prace wstrzymane
Magna Mundi: A Europa Universalis Game jest rozbudowaną strategią, wyprodukowaną przez studio Universo Virtual. Akcja gry rozpoczyna się w 1453, a gracz ma zadanie pokierować losami jednej z ponad 300 światowych nacji na przestrzeni kilku wieków. Gra powstała początkowo jako mod do popularnej strategii Europa Universalis 3 i bazuje na tym samym silniku.
Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
Strategiczne 26 września 2012
Trzecie niesamodzielne rozszerzenie do Hearts of Iron III, udanej gry strategicznej osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron III: Their Finest Hour rozbudowuje system szpiegowania – który oferuje teraz wiele nowych typów misji, w tym tajne zadania wykonywane na głównej mapie gry – oraz wprowadza specjalny system bitewny pozwalający na tworzenie planów taktycznych i dzielenie się nimi z przyjaciółmi.
Iron Cross: A Hearts of Iron Game
Strategiczne 10 lipca 2010
Dodatek do gry strategicznej Hearts of Iron 2 od studia Paradox. W odróżnieniu od oryginału, Iron Cross zostało stworzone przez zespół deweloperski Irshappa. W grze obejmujemy dowodzenie nad wybranym krajem z okresu II wojny światowej i prowadzimy go do zwycięstwa w tym konflikcie. Gracz ma dużą swobodę w kierowaniu przebiegiem wojny oraz zarządzaniu polityką, gospodarką i handlem oraz rozwojem technologicznym swojego państwa. Omawiany dodatek rozszerza liczbę grywalnych nacji do 200.
Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.
Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.
Strategic Command 2: Blitzkrieg
Strategiczne 28 kwietnia 2006
Kontynuacja wydanej w 2002 roku strategii turowej (Strategic Command: European Theater). Warto zaznaczyć, iż mamy tu do czynienia ze standardowym sequelem, który rozwija pomysły zaprezentowane w pierwszej części gry.
Hearts of Iron IV: Together for Victory
Strategiczne 15 grudnia 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do wydanej w połowie 2016 roku gry strategicznej Hearts of Iron IV autorstwa firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Together for Victory koncentruje się na rozbudowaniu opcji związanych z Brytyjską Wspólnotą Narodów, w tym zwłaszcza wchodzącymi w jej skład koloniami. Do rozgrywki dodano m.in. narodowe drzewka rozwoju dla Australii, Kanady, Nowej Zelandii, Południowej Afryki oraz Indii.
Europa Universalis IV: Lions of the North
Strategiczne 13 września 2022
Szesnaste „duże” DLC do gry Europa Universalis IV wyprodukowane przez Paradox Development Studio i Paradox Tinto. Rozszerzenie koncentruje się na krajach Morza Bałtyckiego – wprowadza trzy nowe drzewka misji i dodatkowe opcje reform państwowych.
Europa Universalis IV: Leviathan
Strategiczne 27 kwietnia 2021
Czternasty dodatek do gry strategicznej Europa Universalis IV, który wprowadza zmiany w systemie dyplomacji oraz kładzie nacisk na rozwój stolicy. EU4: Leviathan został opracowany przez nowy oddział studia Paradox - Paradox Tinto.
Nobunaga's Ambition
Strategiczne 31 grudnia 1983
Strategia turowa, w której gracze wcielają się w rolę Shingena Takedy lub Nobunagi Ody, by podjąć próbę podboju centralnych regionów Japonii z okresu sengoku. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, koncentrując się na zarządzaniu państwem, budowie sprawnego systemu ekonomicznego, wystawieniu niezwyciężonej armii i na podboju terenów należących do wrogich klanów.
GlobalPower 2
Strategiczne 11 października 2004
SuperPower2 to kontynuacja gry strategicznej, będącej geopolitycznym symulatorem opartym na prawdziwych danych z całego świata. W nowej wersji gracz stanie przed wyborem konkretnej osobistości, którą będzie kierował do dominacji nad globem, korzystając z dostępnych w XXI wieku środków.
Democracy
Strategiczne 17 kwietnia 2005
Należąca do kategorii symulatorów politycznych turowa gra strategiczna, w której wcielamy się w rolę prezydenta lub premiera fikcyjnego demokratycznego kraju. Podejmując szereg decyzji w siedmiu kluczowych aspektach funkcjonowania państwa staramy się sprostać oczekiwaniom wielu zróżnicowanych stronnictw politycznych, a także grup społecznych i zawodowych.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918
Strategiczne 1 marca 2011
Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918 to osadzona w realiach I wojny światowej strategia turowa z popularnego cyklu Strategic Command, rozwijanego przez studio Fury Software. Gracze mają okazję wziąć udział w kilku starannie odwzorowanych kampaniach z tego okresu historycznego. Zmagania można toczyć na olbrzymich planszach (których rozmiary sięgają blisko 40 tys. pól), rywalizując z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci Internet.
Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
Strategiczne 22 sierpnia 2007
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do gry Europa Universalis III firmy Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Napoleon’s Ambition skierowany jest głównie do graczy, którym nie spodobała się zbytnia rozbieżność gry podstawowej z faktycznymi wydarzeniami historycznymi. Jak sama nazwa wskazuje, rozszerza on nieco ramy czasowe rozgrywki do początków XIX wieku, pozwalając przeżyć Wielką Rewolucję Francuską i zareagować na terytorialne zapędy Napoleona (bądź samemu pokierować jego ekspansją).
Panzer General 3D: Assault
Strategiczne 31 sierpnia 1999
Panzer General 3D: Assault to wyprodukowana przez studio Strategic Simulations gra strategiczna, której akcja osadzona została w realiach frontu zachodniego II Wojny Światowej. Twórcy przygotowali osiem kampanii single-player, w których można wcielić się w dowódcę wojsk amerykańskich, brytyjskich, niemieckich lub francuskich, a także sieciowy tryb multiplayer przeznaczony do rozgrywki z udziałem maksymalnie 4 graczy.
Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.
Stellaris: Ancient Relics
Strategiczne 4 czerwca 2019
Czwarty dodatek typu Story Pack do kosmicznej strategii 4X Stellaris. W Ancient Relics odkrywamy tajemnice pradawnych ras; motywem przewodnim dodatku są cywilizacje Prekursorów, które poznajemy dzięki wykopaliskom archeologicznym.
Stellaris: Overlord
Strategiczne 12 maja 2022
Overlord to dodatek do kosmicznej strategii Stellaris. DLC wprowadza nowe opcje zarządzania galaktyczną potęgą, koncentrując się na relacjach między władcami wielkich imperiów, a ich wasalami.
Europa Universalis IV: Emperor
Strategiczne 9 czerwca 2020
Emperor jest 13. dużym dodatkiem do gry Europa Universalis 4. Podobnie jak w przypadku poprzednich rozszerzeń, również i za ten tytuł odpowiedzialni są deweloperzy z Paradox Development Studio. DLC duży nacisk kładzie na rozwinięcie mechanik związanych z religią.
Command: The Silent Service
Strategiczne 1 marca 2018
Czwarte samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations. Tym razem tematem dodatku są łodzie podwodne – produkcja ukazuje ich zastosowanie w różnych teatrach wojennych. Za jej stworzenie odpowiada studio WarfareSims.
Command: Desert Storm
Strategiczne 28 marca 2019
Piąte samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations. Dodatek przedstawia konflikt znany jako operacja Pustynna Burza. Produkcja prezentuje zastosowanie nowoczesnych technologii wojskowych. Za jej stworzenie odpowiada studio WarfareSims.