DRM
zabezpieczenia antypirackie
Skrót od anglojęzycznego terminu Digital Rights Management, oznaczającego system mający na celu przeciwdziałać próbom użycia danych zapisanych w formie elektronicznej w sposób sprzeczny z intencją wydawcy. DRM to różnego rodzaju zabezpieczenia antypirackie stosowane m.in. w grach wideo.
U podstaw każdego systemu Digital Rights Management leży ochrona praw autorskich twórców, które mogą zostać naruszone np. poprzez nieautoryzowane kopiowanie i rozpowszechnianie ich dzieła.

Stosowanie zabezpieczeń DRM w grach wideo (dystrybuowanych zarówno na nośnikach optycznych jak i w formie cyfrowej) wzbudza szereg kontrowersji. Systemy tego typu często wiążą się bowiem z kłopotliwymi ograniczeniami dla legalnego nabywcy, jak chociażby wymóg stałego połączenia z Internetem (dane o rozgrywce zapisywane są dedykowanych serwerach) albo konieczność umieszczenia płyty z grą w napędzie optycznym (nawet wtedy gdy wszystkie niezbędne do działania dane przechowywane są na twardym dysku). Tymczasem pirackie kopie, w których złamano zabezpieczenia, pozbawione są tego rodzaju utrudnień w użytkowaniu.
DRM-free
Z uwagi na komplikacje, jakie wiążą się z korzystaniem z gier zabezpieczonych systemami DRM, niektórzy wydawcy decydują się wypuścić swoje produkty bez zabezpieczeń – DRM-free. Działania takie, choć obarczone dużym ryzykiem, na ogół spotykają się z uznaniem wśród graczy, co ma także przełożenie na wyniki sprzedaży.