vertical slice
„Wycinek” danej produkcji, prezentujący jej wszystkie najważniejsze elementy w taki sposób, by sprawiały wrażenie wyciągniętych z jej pełnej wersji. Vertical slice jest opracowywany przede wszystkim po to, by deweloperzy jak najszybciej mogli się przekonać, jak w praktyce sprawdzają się przygotowane przez nich rozwiązania, a także po to, by mogli zaprezentować swoje dzieło inwestorom i potencjalnym wydawcom. W zależności od tego, jak złożony jest dany projekt, czasami przygotowuje się więcej niż jeden vertical slice.

Dobrze przygotowany vertical slice powinien zawierać sprawiającą wrażenie gotowej oprawę graficzną, warstwę dźwiękową i sztuczną inteligencję, cutscenki, HUD, a także wszystkie główne elementy mechaniki gry. Jego stworzenie jest przy tym o tyle trudne, że zazwyczaj następuje tuż po fazie koncepcyjnej i prototypowej, kiedy deweloperzy mają za sobą dopiero opracowanie wstępnej dokumentacji projektu oraz eksperymentowanie z rozmaitymi rozwiązaniami.
Warto dodać, że choć vertical slice nie jest standardową wersją demonstracyjną, czasami zdarza się, że zostaje on udostępniony jako taka szerszemu gronu publiczności.