fatality
Rodzaj specjalnego, wyjątkowo brutalnego ciosu, stanowiącego uwieńczenie pojedynku w bijatykach z serii Mortal Kombat. Element ten stał się znakiem rozpoznawczym marki, podkreślającym, że jej grupą docelową są starsi odbiorcy.
Wyprowadzenie fatality wymaga od gracza szybkiej reakcji (możliwe jest tylko po słowach narratora „finish him”), odpowiedniej kombinacji ciosów, a także ustawienia postaci we właściwej odległości od pokonanego przeciwnika.
W kolejnych częściach serii Mortal Kombat pojawiło się wiele odmian fatality, w tym chociażby: animality (zamiana w zwierzę i rozszarpanie przeciwnika), mercy (okazanie litości), babality (przemienienie pokonanego rywala w płaczące niemowlę), brutality (seria szybkich ciosów prowadzących do eksplozji przeciwnika), friendship (gest przyjaźni wobec pokonanego), hara-kiri (samobójstwo pokonanego), stage fatality (fatality przypisane do danej scenerii), a także kreate-a-fatality (możliwość stworzenia własnego ciosu fatality).