looter slasher
Odmiana slasherów, która powstała na fali popularności gatunku looter shooter. W grach typu looter slasher równie ważne co widowiskowe eliminowanie hord przeciwników jest zdobywanie coraz lepszego wyposażenia (obok mniej lub bardziej uproszczonego systemu rozwoju postaci). Akcja w produkcjach z tego gatunku może być prezentowana z perspektywy trzeciej osoby (TPP) lub z oczu bohatera (FPP). Głównie to odróżnia je od hack'n'slashów, które z reguły mają widok izometryczny.
W looter slasherach loot jest dobierany losowo, a znajdujemy go w świecie gry, zabieramy pokonanym przeciwnikom bądź otrzymujemy w formie nagród za wykonywanie zadań. Obejmuje on zarówno coraz potężniejszą broń, jak i elementy pancerza dla naszej postaci oraz inne przydatne przedmioty zwiększające jej potencjał bojowy. Możliwość wykorzystania go w walce może jednak ograniczać poziom bohatera lub jego profesja.
Zdobywanie coraz lepszego lootu stanowi zachętę dla graczy do ponownego przechodzenia już ukończonych fragmentów danego looter slashera bądź powrotu do niego po premierze aktualizacji wprowadzającej nowe wyzwania i nagrody.
Pierwszym tytułem, w odniesieniu do którego użyto określenia looter slasher, był Godfall z 2020 roku. Ciekawostką jest fakt, że za jego wydaniem stało Gearbox Publishing – wydawniczy oddział firmy Gearbox Software, której wielkim sukcesem była gra Borderlands, uważana z kolei za pierwszego looter shootera.