asset
Zawartość gotowa do umieszczenia w projekcie przez deweloperów. Assetami mogą być zarówno elementy graficzne, jak i elementy interfejsu, efekty dźwiękowe bądź fragmenty kodu odpowiadające na przykład za AI lub fizykę.
Najczęściej określenia asset używa się jednak w odniesieniu do assetów graficznych. Obejmują one nie tylko gotowe tekstury, lecz także całe obiekty występujące w świecie gry, a nawet animowane modele postaci, chmury lub na przykład wodę. Choć nie jest to mile widziane przez graczy, assety graficzne przygotowane przez zespół na potrzeby jednego tytułu mogą być przez niego wykorzystane w kolejnych dziełach, co znacznie zmniejsza koszty produkcji. Choć najczęściej assety są powiązane z określonym silnikiem graficznym, istnieje możliwość ich importu z jednego engine'u do drugiego.
Ponadto wiele studiów deweloperskich rozpoczyna bądź wręcz opiera swoją działalność na produkcji oraz sprzedaży assetów. Poza tym wybrani autorzy udostępniają swoje assety za darmo. W tak zwanych bankach assetów lub sklepach pokroju UE4 Marketplace lub Unity Asset Store można je nabywać pojedynczo (jak teksturę ściany pokrytej kamieniem czy modele mebli i przedmiotów codziennego użytku) lub w zestawach (mowa na przykład o gotowych biurach, wnętrzach domów bądź kompilacjach budynków). Z kupowanych assetów najczęściej korzystają początkujący deweloperzy, aczkolwiek nie jest to regułą.
Gry wykonane w całości z kupowanych assetów określa się pogardliwie jako „asset flip”.