nerf
Termin oznaczający osłabienie lub zmniejszenie skuteczności danego elementu gry wideo w celu zachowania właściwego balansu rozgrywki. Choć nerf jest praktyką najczęściej stosowaną przez twórców multiplayerowych produkcji (a zwłaszcza gier typu MMO), od czasu do czasu decydują się na nią również autorzy tytułów przeznaczonych do zabawy w pojedynkę.
„Ofiarą” nerfu może paść niemal każdy element danej gry wideo. Mowa przede wszystkim o określonych przedmiotach, które zapewniają swoim posiadaczom zbyt dużą przewagę. Poza tym twórcy często decydują się na obniżenie skuteczności danego skilla czy wręcz na osłabienie całej klasy postaci. Czasami zdarza się również tak, że zastosowanie określonej taktyki pozwala na odnoszenie zbyt łatwych zwycięstw, przez co autorzy muszą wprowadzić zmiany osłabiające jej skuteczność. Przykładem nerfu może być również sytuacja, w której deweloperzy ułatwiają graczom zdobycie zbyt trudnego osiągnięcia przez ograniczenie jego wymagań.
Korzenie takiego znaczenia tego terminu sięgają czasów, kiedy wśród produkcji typu MMO prym wiodła gra Ultima Online. Firma Hasbro wypuściła wówczas licencjonowaną serię zabawek o nazwie Nerf, którymi za sprawą miękkiego materiału, z jakiego je wykonano, nie sposób było się zranić.