gra-usługa
game as a service
Termin odnoszący się do modelu dystrybucji gier wideo, w którym dana gra jest objęta wsparciem deweloperskim długo po premierze i regularnie otrzymuje nową zawartość w postaci darmowych aktualizacji bądź płatnych dodatków. Takie praktyki mają przede wszystkim zmaksymalizować monetyzację gry-usługi poprzez nakłanianie do wydawania na grę dodatkowych pieniędzy oraz jak najdłuższe utrzymanie stałej (i możliwie największej) bazy aktywnych graczy, regularne zachęcanie nowych w temacie osób do wypróbowania danego tytułu oraz przekonanie fanów do powrotu.
Choć dawniej grami-usługami były przede wszystkim produkcje free-to-play nastawione na multiplayerową zabawę (a zwłaszcza tytuły MMO), obecnie coraz częściej można znaleźć wśród nich pozycje przeznaczone do zabawy w pojedynkę. Na ich liście nie brakuje również gier dystrybuowanych w tradycyjnym modelu buy-to-play, dla których twórców główne źródło dochodu stanowią pieniądze wydawane przez graczy na obecne w grach-usługach mikrotransakcje oraz nowe, płatne dodatki.