hub
Termin odnoszący się do centralnej lokacji w grze, z której udajemy się do pozostałych poziomów (ang. hub – centrum). W związku z powyższym huby często bywają zamiennikiem dla ekranów wyboru misji.
Miejsca, które przyjmują rolę hubów, są zróżnicowane pod względem rozmiarów. Mogą to być zarówno pojedyncze pomieszczenia lub budynki, jak i na przykład całe miasta. Ponadto w zależności od gatunku, w hubach możemy spotkać postacie neutralne zlecające nam zadania, handlarzy, u których zaopatrujemy się w lepsze przedmioty i sprzedajemy zalegające nam elementy wyposażania, czy choćby innych graczy (w tytułach pozwalających na multiplayerową zabawę).
Pierwszą produkcją, w której hub przedstawiono jako konkretną budowlę, było Castle of Illusion z 1990 roku (funkcję huba pełnił w niej tytułowy zamek). Jej śladem poszła wydana w 1996 roku platformówka 3D pod tytułem Super Mario 64 (w tym przypadku hubem był zamek księżniczki Peach), która ostatecznie spopularyzowała to rozwiązanie.