soft launch
Model dystrybucji, w którym gra wideo zostaje udostępniona ograniczonemu gronu odbiorców, przy niewielkim nakładzie środków przeznaczonych na reklamę bądź całkowitym ich braku. Soft launch (ang. „miękki start”) ma na celu sprawdzenie, jak dany projekt jest oceniany przez graczy. Dzięki temu producenci i wydawcy mają możliwość wprowadzenia zmian w warstwie technicznej bądź mechanicznej swojego dzieła jeszcze przed jego oficjalną premierą lub, jeśli nie spełnia ono oczekiwań konsumentów, wycofania się z jego dalszego rozwoju.
Soft launch jest częstym zjawiskiem zwłaszcza wśród gier przygotowywanych do dystrybucji w modelu free-to-play na urządzeniach mobilnych. W ten sposób twórcy mogą sprawdzić między innymi to, jak chętni są gracze do wydawania pieniędzy na mikropłatności. Najczęściej wybierane rynki, na których testowane są takie tytuły, to Kanada, Nowa Zelandia lub Australia – powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że na ich potrzeby deweloperzy muszą przygotować jedynie angielską wersję językową swojego dzieła. Mimo wszystko na „miękki start” danej gry często wybierane są również inne państwa, jak choćby Filipiny.