save
zapisanie stanu gry; sejwowanie
Operacja, podczas której generowany i zapisywany w pamięci masowej (np. na twardym dysku komputera) jest pakiet szczegółowych danych na temat aktualnej rozgrywki, dzięki czemu możliwe jest jej późniejsze przywrócenie.
Opcja wykonania zapisu stanu gry dostępna jest zwykle z poziomu menu głównego. Decydując się na wygenerowanie nowego save'a, gracz czasem może nadać mu nazwę, która ułatwi zidentyfikowanie go przy późniejszej próbie wczytania (ma to znaczenie zwłaszcza w grach, w których liczba możliwych zapisów jest nielimitowana). W pozostałych przypadkach poszczególne zapisy są oznaczane numerem porządkowym i np. sumarycznym czasem rozgrywki lub nazwą aktualnie wykonywanej misji.
Pliki z zapisanymi stanami gry często figurują w odrębnym katalogu, co umożliwia ich zachowanie nawet po odinstalowaniu właściwej aplikacji. Obecnie coraz więcej gier oferuje również opcję przechowywania save’ów w chmurze, co chroni je przed utratą, np. w wyniku awarii dysku, i umożliwia podjęcie przerwanej rozgrywki na innym urządzeniu – lub nawet innej platformie sprzętowej.
Szczególnymi rodzajami zapisu stanu rozgrywki są autosave oraz quicksave.