no clip
Jeden z najpopularniejszych cheatów stosowanych w grach wideo. Aktywowanie trybu no-clip pozwala postaci kierowanej przez gracza bezkolizyjnie przemieszczać się w wirtualnej przestrzeni, w tym przenikać przez takie obiekty jak: ściany, podłogi oraz przeszkody terenowe.
Kod no-clip najczęściej implementowany bywa przez twórców gry z myślą o testowaniu nowych elementów. Dla graczy może być korzystny przede wszystkim w sytuacjach zablokowania się w jakimś miejscu na skutek błędu w działaniu programu bądź popełnionej pomyłki.
Komenda no-clip po raz pierwszy pojawiła się w grze Doom II (1994). Deweloperzy ze studia idSoftware nigdy nie wyjaśnili, dlaczego tryb bezkolizyjności (no collision) nazwali „no-clip”. Określenie to szybko jednak zyskało na popularności i powszechnie stosowane jest do dzisiaj.
UWAGA: Uaktywnienie kodu no-clip może zburzyć strukturę poszczególnych etapów w grze. Jest to szczególnie widoczne w tytułach, w których kolejne fragmenty poziomu ładują się po dotarciu do określonego miejsca na planszy.