bijatyka
mordobicie
Gatunek gier wideo, w którym istotą zabawy są rozgrywające się na zamkniętych arenach starcia pomiędzy wirtualnymi postaciami przy użyciu bogatego arsenału uderzeń, bloków, kopnięć i ciosów. W przeciwieństwie do sportowych bijatyk, mordobicia odznaczają się zręcznościowym modelem walk z dużą liczbą ataków specjalnych i kombosów.
Zazwyczaj w grach z gatunku bijatyk walki mają charakter pojedynków 1 vs 1 (czasem 2 vs 2 i 3 vs 3), a gracz może wybierać spośród szerokiego grona bohaterów o zróżnicowanym wyglądzie, umiejętnościach i predyspozycjach. W niektórych mordobiciach twórcy wprowadzają wątki fabularne, pozwalające pomiędzy kolejnymi walkami poznać jakąś historię. Często spotykanym elementem jest także możliwość rozwoju postaci, w tym doskonalenia umiejętności lub zdobywania nowych rodzajów uzbrojenia. Do cech charakterystycznych zaliczyć można także możliwość wyprowadzania rozmaitych kombosów.
Pod względem techniki wykonania, mordobicia podzielić można na 2D i 3D. W pierwszym przypadku gracz obserwuje zmagania walczących postaci odwróconych do niego profilem (kamera z boku). W drugim, praca kamery jest na ogół dynamiczna i zmienia się odpowiednio do wydarzeń na arenie.
Przykłady gier z gatunku mordobić: Mortal Kombat X (2015), Street Fighter V (2016), Injustice 2 (2017), Tekken 7 (2017).