Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 30 grudnia 2020, 15:06

Michał „Kwiść” Chwistek. Rok 2020 okiem redakcji GRYOnline.pl ❗

Spis treści

Michał „Kwiść” Chwistek

Niegdyś szef działu poradników, dziś osoba odpowiedzialna za e-sport i turnieje. Kwiść oprócz animowania społeczności często zajmuje się również organizacją podcastów Friendly Fire, których możecie posłuchać chociażby na Spotifyu.

Plusy

Kwiść lubi wkładać kij w mrowisko i patrzeć, jak mrówki obłażą świat. Jego felieton „Cyberpunk 2077 zawiedzie wielu graczy i powiem Wam dlaczego” wielu z Was krytykowało... Niecałe trzy tygodnie późnej okazało się, że Kwiść miał rację. Prorok jakiś.

Growe niespodzianki. Dla mnie to był rok pozytywnych zaskoczeń. Najpierw Ghost of Tsushima, potem Hades, a na koniec jeszcze AC: Valhalla. Każda z tych gier okazała się dużo lepsza, niż się spodziewałem, i każda przyniosła nowe ciekawe pomysły, które w grach cenię najbardziej. Bardzo lubię też ładne produkcje, a piękna w tych trzech tytułach zdecydowanie nie brakowało.

Gry o relacjach międzyludzkich. Jeśli chodzi o mechanikę gier, to gatunków mamy mnóstwo, ale gdy popatrzeć na scenariusze, cały czas nurzamy się w tym samym sosie akcji i przygody. Gdzie dramaty społeczne? Gdzie melodramaty? Gdzie tak popularne w kinach komedie romantyczne? Dobrze, że powoli się to zmienia i w tym roku znowu trafiło się kilka pozytywnych wyjątków. Pierwszym było dla mnie The Last of Us: Part II ze znakomitą historią o zemście, a drugim dużo mniej popularne Haven.

Nowa dzieło twórców Furi zdecydowanie nie jest niczym wybitnym, ale porusza bardzo fajny aspekt bycia w związku. Dwójka zakochanych bohaterów żyje sobie samotnie na obcej planecie, a my możemy obserwować ich perypetie i rozmowy. Nie znajdziecie tu klasycznego dla gier randkowania, które kończy się szybkim fiku-miku, bo w tej grze nasi bohaterowie sypiają ze sobą codziennie. Tak samo biorą razem prysznic, kłócą się, grają w gry planszowe czy wyciskają sobie pryszcze. Bardzo odświeżające doświadczenie, bo w grach niemal niespotykane.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaki był dla Ciebie 2020 rok?

Taki jak zawsze
18,7%
Lepszy niż poprzedni
21,6%
Gorszy niż poprzedni
59,6%
Zobacz inne ankiety
Julia zbiera śmieci, a Marcin uczył się bić ludzi - hobby pracowników GRYOnline.pl
Julia zbiera śmieci, a Marcin uczył się bić ludzi - hobby pracowników GRYOnline.pl

Czym zajmują się ludzie tworzący GRYOnline i tvgry.pl po godzinach? Co robią, gdy wyłączą kamery, zamkną Worda i wylogują się z firmowego Slacka?