Bartosz „Aquma” Świątek. Rok 2020 okiem redakcji GRYOnline.pl ❗
Spis treści
Bartosz „Aquma” Świątek
Człowiek orkiestra, który wspiera zarówno newsroom, teksty i recenzje, jak i dział technologii. W zasadzie żadnej pracy się nie boi.
Plusy
Premiera Baldur’s Gate III we wczesnym dostępie. Baldur’s Gate powróciło! No... tak jakby. Choć tytuł się zgadza, to sama gra wygląda i działa zdecydowanie inaczej niż dawne odsłony cyklu, w który zagrywałem się na początku tego wieku. Z jednej strony to źle i paru ważnych spraw mocno mi w tej grze brakuje. Z drugiej jednak to, co zobaczyłem we wczesnym dostępie, mocno zaostrzyło mi apetyt na pełną wersję, w którą z całą pewnością zagram w kooperacji.
Konsole (w końcu) stawiają na 60 FPS-ów. Przed premierą konsol nowej generacji dużo się mówiło o ich wydajności i tym, czego to nie zaoferują. Po cichu obawiałem się, że finalny efekt może być nieco rozczarowujący, ale ostatecznie okazuje się, że jest lepiej, niż sądziłem. Przede wszystkim do mainstreamu wchodzą poznane przy okazji Xboksa One X oraz PlayStation 4 Pro „tryby gry” pozwalające wybrać pomiędzy jakością oprawy a płynnością rozgrywki. No i w przypadku tej drugiej liczba FPS-ów faktycznie ociera się o 60, co bardzo pozytywnie wpływa na komfort grania. Pozostaje mieć nadzieję, że taki stan rzeczy się utrzyma.
Game Pass. Rozwój usługi Xbox Game Pass obserwuję już od pewnego czasu, ale w ostatnich miesiącach Microsoft kilka razy mnie zaskoczył. W efekcie abonament twórców Xboksa stał się naprawdę mocną ofertą, z którą coraz trudniej rywalizować reszcie branży. Niektórzy – jak EA – chyba postanowili zadziałać w myśl zasady „you can’t beat them, join them”. Inni – na przykład Sony – szukają własnych rozwiązań i pomysłów. Wszystko to ostatecznie z zyskiem dla graczy.
Minusy
Załamanie w kinach i przesunięte premiery filmów. Naprawdę lubię chodzić do kina i robię to tak często, jak pozwalają mi budżet i repertuar. Niestety, w tym roku praktycznie nie było to możliwe, a przesunięcia premier powodują, że martwię się też o kolejne 12 miesięcy – szczególnie że wytwórnie coraz częściej decydują się na wypuszczanie filmów bezpośrednio na platformach streamingowych.
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie