autor: Michał Pajda
MARZEC. Wielkie podsumowanie roku miesiąc po miesiącu
Spis treści
MARZEC
Marzec to końcówka okresu, w którym łatwo złapać grypę – po co więc ryzykować, skoro można przeczekać ten czas w swoim pokoju przy interesujących marcowych premierach? Dla fanów komputerów stacjonarnych był to miesiąc szczególny, ponieważ Tom Clancy’s The Division Ubisoftu trafiło wreszcie na sklepowe półki. Do momentu premiery gracze byli mamieni nadchodzącą rewolucją w branży, jednak pierwsze recenzje bezlitośnie przekłuły mydlaną bańkę train hype’u, który udzielił się niemalże wszystkim. Mimo to warto ponownie przyjrzeć się dziełu Francuzów – szczególnie teraz, gdy do dystrybucji trafiło niedawno „Przetrwanie”, czyli drugi płatny dodatek wprowadzający szereg usprawnień i zmian.
Następnym, spośród ciekawych tytułów marcowych, był pierwszy epizod Hitmana, który wywołał poruszenie w świecie fanów łysego zabójcy z tatuażem na karku. O ile kolejne „odcinki” tego serialu bywały nierówne pod względem rozgrywki, o tyle gra jako całość prezentuje bardzo wysoki poziom i warto się nią zainteresować przed premierą zbiorowego wydania w 2017 roku. No i był jeszcze Kholat – horror psychologiczny, którego stylistyka doskonale korespondowała z warunkami pogodowymi za naszymi oknami. Wypada wspomnieć, że za jego powstanie odpowiada polskie studio IMGN.pro.
Palmę pierwszeństwa w materii informacji branżowych dzierży niepodzielnie Intel Extreme Masters – olbrzymia impreza e-sportowa, która odbywa się rokrocznie w Katowicach. Rozgrywki e-sportowe pasjonują coraz większą publikę, więc nie dziwią coraz dłuższe kolejki biletowe pod katowickim Spodkiem. A w tym roku było co oglądać – finał CS:GO należał do szwedzkiego zespołu Fnatic, który jednak uległ SK Telecom T1 w League of Legends. Duże emocje budził również pojedynek w StarCrafta 2: Legacy of the Void, w którym Polt zmierzył się ze Snutem – ten pierwszy zwyciężył 4:2. Oprócz tego warto wspomnieć o ogromnym sukcesie studia CD Projekt RED – w marcu pojawiła się bowiem informacja o sprzedaży aż 20 milionów kopii gier z uniwersum Wiedźmina. Liczymy na pobicie tego wyniku przy premierze Krwi i wina.