Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 maja 2020, 14:35

autor: Michał Włóczko

Sztuki walki też mają swoją historię. Rozmawiamy z Katsuhiro Haradą, twórcą serii Tekken

Spis treści

Sztuki walki też mają swoją historię

W Tekken 3 Eddy był postacią, którą kochało się i nienawidziło. - Dlaczego początkujący gracz wygrywa z profesjonalistą? Rozmawiamy z ojcem serii Tekken - Katsuhiro Haradą - dokument - 2020-05-05
W Tekken 3 Eddy był postacią, którą kochało się i nienawidziło.

Tworzenie gier oraz implementacja fabuły do serii Mortal Kombat okazały się dla mnie idealnym punktem wyjścia dla poruszenia bardzo ciekawej kwestii, która od lat dzieli fanów konsolowego mordobicia. Fabuły w bijatykach nigdy nie należały do tych najbardziej skomplikowanych. Być może po prostu dlatego, że specyfika tych gier kładzie nacisk na zupełnie inne elementy. Pan Harada myśli o tym tak:

Z każdą odsłoną Tekken wprowadza nowe cutscenki i tworzymy nowe story mode. Mortal Kombat dla przykładu ma rozbudowany story mode, ale czy są mistrzami w opowiadaniu historii? Według mnie gracze w bijatykach nie szukają historii, ale przede wszystkim dobrego gameplayu.

Konsola, która dla naprawę wielu ludzi była początkiem wielkiej pasji. - Dlaczego początkujący gracz wygrywa z profesjonalistą? Rozmawiamy z ojcem serii Tekken - Katsuhiro Haradą - dokument - 2020-05-05
Konsola, która dla naprawę wielu ludzi była początkiem wielkiej pasji.

Warto przyjrzeć się temu, kim są ludzie tworzący bijatyki, a kim ci, którzy w nie grają. Czego oni poszukują w takich produkcjach? Najczęściej są to osoby, które uwielbiają akcję: imponują im sceny i choreografie walk z filmów, seriali, komiksów i gier. Cieszy ich wizja pojedynku toczonego przez dwóch herosów. To również pociąga nas – twórców. I chcemy dalej robić to, co robimy dobrze. Weźmy na przykład Hideo Kojimę – specjalizuje się on w tworzeniu rozbudowanych i zaskakujących światów, których główny wątek fabularny oraz tzw. lore pociąga za sobą rzesze fanów. Czy pan Kojima lubi rozegrać partyjkę bijatyki? Nie wątpię. Ale czy chciałby stworzyć taką grę?

Tekken 4 miał już bardziej dzisiejszą grafikę. - Dlaczego początkujący gracz wygrywa z profesjonalistą? Rozmawiamy z ojcem serii Tekken - Katsuhiro Haradą - dokument - 2020-05-05
Tekken 4 miał już bardziej dzisiejszą grafikę.

To jest tak z bieganiem na krótkie i długie dystanse. Możesz powiedzieć: „O, jesteś dobry na krótkich dystansach to na pewno świetnie sobie poradzisz w maratonie”. Albo na odwrót. „Przebiegłeś maraton, to na pewno pokonałbyś Usaina Bolta [sławny lekkoatleta, powszechnie uważany za najlepszego sprintera na świecie – dop. Red.]. A tymczasem to jest zupełnie inna historia, zupełnie inny typ treningu, inna konkurencja.

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
TWOIM ZDANIEM

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

Mortal Kombat
50,5%
Tekken
30,6%
Street Fighter
4,3%
Soulcalibur
6,5%
Inna
7,1%
Marvel vs. Capcom
1,1%
Zobacz inne ankiety