Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 października 2011, 11:37

autor: Szymon Liebert

Znamy pierwsze szczegóły gry Transformers: Fall of Cybertron

Znamy pierwsze informacje o grze Transformers: Fall of Cybertron, która ma zostać wydana pod koniec 2012 roku. W nowej produkcji studia High Moon ponownie wcielimy się w Autoboty i Decepticony. Autorzy chcą zaskoczyć graczy nowymi rozwiązaniami i jeszcze bardziej widowiskowymi scenami.

W sieci pojawiły się pierwsze informacje o grze Transformers: Fall of Cybertron, czyli kontynuacji całkiem udanej produkcji studia High Moon (Transformers: Wojna o Cybertron). Wygląda na to, że fani Decepticonów i Autobotów dostaną kolejną ciekawą propozycję, w której nie zabraknie widowiskowych scen oraz kilku nowych dodatków.

Szczegóły gry pochodzą z pierwszej zapowiedzi z magazynu Game Informer, której streszczenie pojawiło się w kilku miejscach (np. w serwisie Gaming Everywhere). Produkcja ponownie będzie stawiała na rozgrywkę solową, chociaż najprawdopodobniej pojawi się w niej także multiplayer. Plan zakłada wydanie Fall of Cybertron pod koniec przyszłego roku.

Fabuła

Twórcy gry wzięli pod uwagę wszelkie uwagi krytyczne, jakie gracze i dziennikarze wystosowali względem ich poprzedniej produkcji. Część z niedociągnięć podobno została przeistoczona w mocne punkty nowej produkcji. Fall of Cybertron rozpocznie się w momencie zakończenia Wojny o Cybertron, ale nie będzie bezpośrednim sequelem.

Znamy pierwsze szczegóły gry Transformers: Fall of Cybertron - ilustracja #1
Obrazek z Transformers: Wojna o Cybertron.

W grze poznamy ostatnie chwile Transformersów przed podróżą w kosmos i zniszczeniem Cybertronu. Akcja rozpocznie się w mieście Autobotów, atakowanym przez Decepticony. Podczas bitwy cała metropolia przeobrazi się w potężnego robota, przy którym Optimus Prime będzie wyglądał jak miniaturka. Autorzy zapewniają, że fabuła będzie znacznie ciekawsza niż wcześniej.

Zmieni się struktura gry solowej: zamiast dwóch odrębnych kampanii, otrzymamy jedną. Początkowe i końcowe misje zostaną poświęcone Autobotom. W środku znajdziemy jednak sporo scenariuszy o Decepticonach. Całość zostanie podzielona na trzy odrębne akty. Najwyraźniej producent zrezygnował też z tak popularnej dzisiaj rozgrywki kooperacyjnej.

Roboty i bronie

Jeśli wierzyć zapewnieniom deweloperów, w grze zobaczymy lepszą sztuczną inteligencję, zupełnie nowy system strzelania i akcji, podrasowane bronie i jeszcze więcej, zróżnicowanych robotów. W akcji udział wezmą: Cliffjumper (dysponujący niewidzialnością), Jazz (wyposażony w linę z hakiem), Vortex (czyli helikopter) oraz Grimlock (przeobrażający się w tyranozaura).

Znamy pierwsze szczegóły gry Transformers: Fall of Cybertron - ilustracja #2
Obrazek z Transformers: Wojna o Cybertron.

Fani poprzedniej gry mogą liczyć na nowe wyzwania, bo przeciwnicy mają lepiej reagować na sytuację: szukać kryjówek, śledzić ruch gracza i stosować unikalne ataki, skierowane przeciwko konkretnym typom robotów. W każdym momencie będziemy nosić broń podstawową, drugorzędną, granaty i po jednym gadżecie ofensywnym oraz defensywnym.

Karabiny i działa będzie można ulepszać w specjalnych punktach: czwarty modyfikator znacznie zwiększy możliwości danego typu broni. Roboty skorzystają naturalnie z unikalnych technologii: Megatron zaskoczy wrogów działem wysyłającym małą bombę nuklearną po wystrzelaniu całego magazynku. Pathblaster, czyli snajperka Optimuma Prime, trafi wrogów przez ściany.

Rozgrywka

Deweloper stara się podrasować drobne elementy rozgrywki. Wszystkie roboty będą mogły korzystać z przyspieszenia i uników. Zmieniono też nieco kamerę ukazującą akcję. Oprócz tego zrezygnowano z dotychczasowej formy prezentowania życia bohatera na rzecz standardowego, regenerującego się paska. Graficy postarali się też o to, aby roboty były bardziej widoczne na tle lokacji.

Transformers: Fall of Cybertron trafi do sprzedaży pod koniec 2012 roku. Gra zostanie wydana na pecetach, Xboksie 360 i PlayStation 3 przez firmę Activision.

  1. Transformers: Wojna o Cybertron - recenzja gry