Studio Slitherine zapowiedziało grę Warhammer 40,000: Armageddon, czyli turową strategię wojenną osadzoną w uniwersum popularnego figurowego bitewniaka.

W marcu firma Slitherine ogłosiła, że wykupiła licencję na tworzenie gier opartych na marce Warhammer 40,000. Teraz ujawniono wreszcie pierwszy tego owoc w postaci turowej strategii zatytułowanej Warhammer 40,000: Armageddon, która zmierza na pecety i urządzenia mobilne z systemem iOS. Premiera nastąpi na początku przyszłego roku.
Gra wykorzysta fabularne elementy planszówki Battle for Armageddon i Slitherine ma wyłączność na tę część uniwersum Warhammera 40,000. Wydawca zamierza w oparciu o tę licencję wyprodukować całą serię turowych strategii.

Fabuła opowie o wojnie między dwoma frakcjami. W skład pierwszej z nich wejdą Kosmiczni Marines z zakonów Ultramarines, Blood Angels i Salamanders wspomagani przez żołnierzy gwardii imperialnej z legionu Armageddon Steel. Drugą stroną konfliktu będą armie orków dowodzone przez Ghazghkulla Thraka. Kampania rozegra się na przestrzeni ponad trzydziestu misji oraz dodatkowych pięciu treningowych scenariuszy. Opowieść ma być do pewnego stopnia nieliniowa i podjęte decyzje mogą skierować nas na alternatywne mapy.
Na razie wszystko wskazuje na to, że w Warhammer 40,000: Armageddon nie znajdzie się opcja zagrania orkami w kampanii. Zielonoskórymi pokierujemy za to w trybie multiplayer. Rozgrywki sieciowe toczone będą na oddzielnych mapach, zaprojektowanych specjalnie z myślą o potyczkach z innymi ludźmi.
W Warhammer 40,000: Armageddon znajdziemy ponad sto typów jednostek. Każda z nich posiadać ma własne atrybuty i umiejętności, opisane w ramach dwudziestu współczynników. Autorzy zapowiadają rozbudowany taktycznie system walki, który weźmie pod uwagę takie aspekty jak ukształtowanie terenu, pogoda oraz morale uczestników bitew. Nie zabraknie elementów RPG. Między bitwami będziemy rozwijali umiejętności postaci oraz ulepszali ich ekwipunek. Wersja pecetowa gry zaoferuje również potężny zestaw narzędzi moderskich, pozwalających na łatwe tworzenie nowych misji.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.