Zapowiedziano Titan Souls
Studio Acid Nerve i firma Devolver Digital zapowiedziały przygodową grę akcji Titan Souls, która zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita. Produkcja stanowi rozwinięcie jednego z najciekawszych darmowych projektów zeszłego roku.
Dobre pomysły są na wagę złota, więc coraz częściej ciekawe eksperymentalne produkcje darmowe po uzyskaniu uznania graczy przerabiane są na pełnowymiarowe tytuły komercyjne. Jako przykłady wystarczy wymienić takie projekty jak Slender: The Arrival, Surgeon Simulator 2013 czy Gods Will Be Watching. Podczas tegorocznych targów E3 poznaliśmy kolejną pozycję, która wkrótce zasili tę listę. Jest nim przygodowa gra akcji Titan Souls, która ukaże się w przyszłym roku na pecety oraz konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita. Za produkcję odpowiada trzyosobowe brytyjskie studio Acid Nerve, założone przez twórców darmowego pierwowzoru, a wydawcą będzie firma Devolver Digital, która specjalizuje się we wspieraniu małych zespołów indie. Grywalna wersja tytułu pokazywana jest obecnie na targach E3.
Akcja gry osadzona będzie w ruinach dawno wymarłej cywilizacji, gdzie ukryto tytułowe Dusze Tytanów, będące źródłem wszystkiego, co żywe. Niestety, te cenne artefakty zostały roztrzaskane na drobne kawałki, a każdego z nich broni legendarny golem. Wcielimy się w młodego wojownika, którego zadaniem będzie oczywiście zgromadzenie wszystkich fragmentów. Misja ta stanowić ma prawdziwe wyzwanie, gdyż bohater dysponować będzie tylko jedną strzałą.
Wydarzenia ukazane zostaną z kamery umieszczonej wysoko nad głową postaci. Podczas zabawy będziemy eksplorowali ruiny, rozwiązywali zagadki i walczyli z golemami. Każdy z nich ma być odmienną bestią, posiadającą własne techniki ataku i jednocześnie także unikalne słabe strony, których odkrycie będzie niezbędne do odniesienia zwycięstwa. Starcia utrudni to, że łuk stanowić ma jedyną broń bohatera i po wystrzeleniu posiadanej strzały będzie on musiał ją wpierw podnieść z ziemi nim zaatakuje ponownie.
Titan Souls zdobyło pierwsze miejsce podczas konkursu Ludum Dare 28, zorganizowanego pod koniec zeszłego roku. Na opracowanie gry twórcy mieli wtedy raptem kilka dni, więc nie byli w stanie zrealizować większości swoich ambicji. Stąd pomysł na opracowanie znacznie bardziej rozbudowanej wersji komercyjnej. Poza ulepszonym systemem sterowania i znacznie dłuższą kampanią z większą ilością golemów do pokonania, gra zaoferuje także wyraźnie ulepszoną oprawę graficzną.