autor: Artur Falkowski
Zapowiedziano przygodówkę przesiąkniętą japońską kulturą i historią
Japońska historia i kultura są na tyle interesująca i odmienna od tego, do czego przywykliśmy, że produkcje je wykorzystujące często jawią się nam, przesiąkniętym europejską kulturą, jako niezwykle oryginalne i ciekawe. Taka właśnie może być dopiero co zapowiedziana gra przygodowa Once Upon a Time in Japan: Earth.
Japońska historia i kultura są na tyle interesujące i odmienne od tego, do czego przywykliśmy, że produkcje je wykorzystujące często jawią się nam, przesiąkniętym europejską kulturą, jako niezwykle oryginalne i ciekawe. Taka właśnie może być dopiero co zapowiedziana gra przygodowa Once Upon a Time in Japan: Earth.
Ma to być w zamierzeniu pierwsza część trylogii pozwalającej graczom przeżyć przygody w historycznej Japonii, a przy okazji dając im możliwość przyswojenia nieco informacji o kulturze tego niewątpliwie interesującego kraju. Premiera planowana jest na ostatni kwartał tego roku. Platformą docelową są komputery PC.
Będzie to przygodówka wykorzystująca znany i ceniony przez miłośników gatunku interfejs point and click. Na oprawę graficzną składać się będą ręcznie rysowane tła i postacie, oddane w stylu wzorowanym na produkcjach Disneya oraz japońskiego studia Ghibli.
Warstwa muzyczna będzie połączeniem tradycyjnych instrumentów oraz współczesnych dźwięków. Głosy postaci zostaną podłożone przez japońskich lektorów.
Fabuła Once Upon a Time in Japan: Earth przeniesie graczy do siedemnastowiecznej Japonii, gdzie wcielą się w rolę Zenjiro, samuraja, który w takcie wojny opuścił swój klan, by żyć w pokoju ze swoją rodziną. Niestety szesnaście lat później wskutek tragicznego wypadku zostaje zmuszony przemierzać prowincję Etchu w poszukiwaniu swojej żony i dzieci. Po drodze napotka wiele interesujących postaci, w tym Hanbei, nieustraszonego ronina z tajemniczą przeszłością oraz Shiho, córkę słynnego aktora grającego w tradycyjnym japońskim teatrze No.
Powoli odkryje, że nie wszystko jest w porządku poza granicami prowincji. Wojenne kampanie, od których uciekł przed laty, powróciły. Państwowe niepokoje sprawiły, że ludziom nie pozostawiono zbyt wiele wolności. Zenjiro w końcu uświadamia sobie, że jego ojczyzna nie będzie już taka jak dawniej, a on nie może wciąż uciekać. Najwyższy czas podjąć jakieś decyzje i opowiedzieć się po którejś ze stron.