Zapowiedziano Dungeons 3
Firma Kalypso Media i zespół Realmforge Studios zapowiedzieli Dungeons 3, czyli kolejną odsłonę cyklu strategii traktujących o zarządzaniu pełnym potworów lochem. W porównaniu z poprzednimi częściami gra zaoferuje nowe pomieszczenia, losową generację map oraz tryb kooperacyjny.
Mamy dobre wieści dla fanów serii strategii fantasy Dungeons. Firma Kalypso Media zapowiedziała kolejną odsłonę cyklu, która zatytułowana została po prostu Dungeons 3. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a jej premiera ma nastąpić jesienią tego roku. Projekt powstaje w studiu Realmforge, które odpowiadało za wcześniejsze części.
- Deweloper gry: Realmforge Studios
- Wydawca: Kalypso Media
- Gatunek: strategia
- Platforma: PC, XONE, PS4
- Data premiery: jesień 2017 r.
W Dungeons 3 ponownie wcielimy się we Władcę Podziemi. Po zjednoczeniu sił zła i stworzeniu fundamentów nowego imperium ciemności uznaje, że jego ambicje wciąż nie zostały w pełni zaspokojone. Udaje mu się zwerbować kapłankę mrocznych elfów imieniem Thalya, po to aby poprowadziła jego armie do podboju powierzchni. W grze powrócą wszystkie trzy frakcje z poprzednich odsłon, czyli Horda, Nieumarli i Demony, ale tym razem będziemy mogli korzystać z jednostek i technologii każdej z nich jednocześnie.
Zgodnie z tradycjami serii, rozgrywka w Dungeons 3 podzielona zostanie na dwie sfery. Ponownie dostaniemy strategię ekonomiczną traktującą o rozbudowie podziemnego imperium. Gracze będą musieli gromadzić surowce, konstruować nowe sekcje lochów, werbować potwory oraz inwestować w rozwój technologii. W porównaniu z poprzednimi częściami pojawi się dwadzieścia nowych typów pomieszczeń.
Jednocześnie tej ekonomicznej zabawie towarzyszyć będą elementy klasycznego RTS-a, w ramach których obejmiemy dowództwo nad armiami walczącymi z siłami dobra na powierzchni. Ta część również zostanie rozbudowana o nowe opcje, ale na razie autorzy nie zdradzili konkretów.
Wszystkim tym będziemy bawili się w kampanii fabularnej, składającej się z dwudziestu misji, których przejście powinno zająć około dwadziestu godzin. Nie zabraknie również opcji rozgrywki swobodnej, bez żadnych narzucanych z góry zadań. Dostępny będzie także multiplayer – dla czterech graczy w trybie rywalizacji i dwóch w przypadku kooperacji. Ta ostatnia opcja pojawi się po raz pierwszy w historii cyklu.
Co ciekawe, tym razem mapy do trybów multiplayer i skirmish generowane będą losowo, co jest kolejną nowością dla tej serii. Ma to sprawić, że każda sesja z grą będzie unikalna.